2025-08-24, 23:37
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holahef
Trodde de tog bort det här med vågarna för länge sedan. Hur blir det om man lägger en egen väska där först? Eller tareras vågen innan man påbörjar scannandet? En plastpåse väger ju inget

I Willys butiken där jag bor så installerade de självutcheckning under sommaren. En påse väger inte mycket, men man vet inte hur känslig vågen är. Som i mitt fall med ett Yoghurt paket. Det borde inte skilja så mycket mellan varorna.
Citera
2025-08-24, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
I Willys butiken där jag bor så installerade de självutcheckning under sommaren. En påse väger inte mycket, men man vet inte hur känslig vågen är. Som i mitt fall med ett Yoghurt paket. Det borde inte skilja så mycket mellan varorna.
Bojkotta självutcheckning. De ska väl ha personal till att scanna varorna. Jag kan tycka att det är smidigt när det är kö och jag bara ska handla någon enstaka grej. Men vi har inga vågar här, och jag har koll på hur man gör. På morgonen så har de också en grej där de har stängt vanliga kassorna och bara har självkassorna öppna. Ibland har de en liten kassa öppen. Pensionärer brukar ju ofta gå ut och storhandla i ottan
Citera
2025-08-24, 23:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holahef
Trodde de tog bort det här med vågarna för länge sedan. Hur blir det om man lägger en egen väska där först? Eller tareras vågen innan man påbörjar scannandet? En plastpåse väger ju inget

Finns en knapp som heter "Egen kasse" som man ska trycka på isåfall. Då bortser vågen från den vikten.
Citera
2025-08-25, 12:05
Medlem
st33rs avatar
har märkt affärer som bara har självscanning, typ byggmax. Vissa biltema osv. eller de har en kassa för undantag om nån insisterar. Men fler och fler.

Gillade det ej först. Men nu börjar jag tycka det är rätt ok.
Citera
2025-08-25, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
har märkt affärer som bara har självscanning, typ byggmax. Vissa biltema osv. eller de har en kassa för undantag om nån insisterar. Men fler och fler.

Gillade det ej först. Men nu börjar jag tycka det är rätt ok.
Kan vara ganska störigt på ikea.
Citera
2025-11-08, 16:04
Medlem
Idag på ett Ica maxi
Jag självscannade och använder ICAs id via appen
Det tog lite tid för mig med telefon blippa sätta tillbaka apparaten och helt plötsligt kommer det en personal och bara jaha då blir det avstämning här
Det lös gult
Jag bara
Men herregud jag har ju inte ens betalat ännu
Men hon blippade på och blev högröd i ansiktet när hon insåg att jag var lite långsam
Men det scammas väl så himla mycket så dom räknar med att när det är gult är det avstämning
Citera
2025-11-08, 20:04
Medlem
Håller med angående Willys självutcheckning. Jag ser att många lämnar den och går direkt till kassorna.

Värdelöst när inte apparaten känner av att man har lagt varan i kassen efter att den är scannad.
Citera
2025-11-08, 22:23
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Idag på ett Ica maxi
Jag självscannade och använder ICAs id via appen
Det tog lite tid för mig med telefon blippa sätta tillbaka apparaten och helt plötsligt kommer det en personal och bara jaha då blir det avstämning här
Det lös gult
Jag bara
Men herregud jag har ju inte ens betalat ännu
Men hon blippade på och blev högröd i ansiktet när hon insåg att jag var lite långsam
Men det scammas väl så himla mycket så dom räknar med att när det är gult är det avstämning

avstämningen är innan du betalar
Citera
2025-11-09, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Ja jag vet
Men det var alltså ingen avstämning
Det lyser grönt
Sen lyser det gult
Men eftersom jag inte tryckt sit kortet ännu så var det ingen avstämning
Avstämning sker ju när man presenterat kortet och istället för att godkänna betalningen lyser det rött
Mister slå dig själv i huvudet
Citera
2025-11-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Mig skulle de avstämma innan jag ens hade börjat skanna varorna. Vet inte om personen var korkad eller misstog mig för någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in