Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-21, 01:32
Medlem
Nu har dem åkt hem och jag känner mig ganska lugn, det brukar dock krypa på som allra värst på kvällen när det börjar närma sig sovdags (=nu).
Hon jag pratade med på akutpsyk igår sa att jag skulle komma in till dom om det blev värre i helgen, men vad fan gör jag när jag är där? Går jag bara in och säger "Tja jag är ett psykfall, nu är jag här" eller? Hann ju inte förbereda nåt heller eftersom jag var med polarna vilket gör att jag skulle ha skitsvårt att börja prata, och nu har jag ingen ork till att renskriva.

En sak till som stör mig, känns som att de inte kommer ta mig på allvar/tycka jag är nån slags attentionwhore angående såren då de inte är såna där djupa "riktiga emoärr" som man brukar se på vissa tjejers armar, även om de från idag är värre än de på bilden igår.

Edit: nu ska jag iaf försöka sova vilket inte är helt lätt nuförtiden, inte ovanligt att det tar 4h att somna och vaknar 6ggr per natt. Men kikar väl in här på mobilen nåra gånger säkert.
Senast redigerad av Flashologen 2012-10-21 kl. 01:43.
Citera
2012-10-21, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashologen
Nu har dem åkt hem och jag känner mig ganska lugn, det brukar dock krypa på som allra värst på kvällen när det börjar närma sig sovdags (=nu).
Hon jag pratade med på akutpsyk igår sa att jag skulle komma in till dom om det blev värre i helgen, men vad fan gör jag när jag är där? Går jag bara in och säger "Tja jag är ett psykfall, nu är jag här" eller? Hann ju inte förbereda nåt heller eftersom jag var med polarna vilket gör att jag skulle ha skitsvårt att börja prata, och nu har jag ingen ork till att renskriva.

En sak till som stör mig, känns som att de inte kommer ta mig på allvar/tycka jag är nån slags attentionwhore angående såren då de inte är såna där djupa "riktiga emoärr" som man brukar se på vissa tjejers armar, även om de från idag är värre än de på bilden igår.

Edit: nu ska jag iaf försöka sova vilket inte är helt lätt nuförtiden, inte ovanligt att det tar 4h att somna och vaknar 6ggr per natt. Men kikar väl in här på mobilen nåra gånger säkert.

Akutpsyk har väldigt bra personal, iaf här där jag bor. De kommer garanterat ta dig på allvar så det behöver du inte oroa dig för. När jag själv gjorde ett besök där fick jag prata med någon som jag tror var beteende vetare. De är oftast bäst enligt mig, speciellt när det krisar. Fick lite känslan av att de varit med om liknande saker och därför sökt sig dit för att kunna hjälpa andra.

Hoppas du somnar för det gör nog jag rätt snart
Hörs imorn!
Citera
2012-10-21, 16:34
Medlem
Dags för dagens inrapportering antar jag

Har en lite skum känsla, typ "hmm vafan nu då, nu är det nåt fuffens pågång..."
Det har nämligen gått för bra, mår alltid som värst när jag ska sova/när jag ligger vaken på morgonen.
Somnade relativt snabbt, inom 2h, vaknade bara 1 gång under natten (denna gång kmr jag till snart). Kl 10 vaknade jag och släppte ut hunden, därefter låg jag och drog mig till 16 nu då de 2 polarna som vet ringde och frågade om vi skulle dra ut en sväng (för att göra det lite lättare igen sätter vi namn, Anna är tjejkompisen som vi vet, Adam och Anders är de 2 killpolarna som vet hur jag har det. Så kan vi särskilja dem från andra kompisar)
Hursomhelst, där mellan 10-16 borde jag egentligen legat och grubblat och mått skit/vart sugen på att skära mig, det är så det brukar ligga till men inte idag. Va helt lugn igår kväll, och även idag, det va typ blankt i huvudet. Mådde inte bra, men jag mådde inte heller dåligt, bara "neutral". Testade gå in på lite tankar som brukar få mig må dåligt men ingenting hände och då testade jag inte mer för de va väl bra så länge ja klarade mig utan att må dåligt.
Hade dock ingen lust alls att gå upp ur sängen, den va varm, skön och trygg så ja kunde lika gärna ligga där tills jobbet imorrn.

Igår kväll så förklarade jag för Adam och Anders hur det verkligen låg till (de var inte lika uppdaterade som Anna) och att jag tidigare under dan funderat på att åka in till akutpsyk, först försökte de få med mig dit direkt men jag sa att det heter AKUTpsyk för att man åker dit om det är just akut och det var det inte nu, de sa då att jag skulle ringa direkt jag kände så igen så skulle de följa med.

Nu till den där gången jag vaknade inatt, vaknade med en redigt otäck känsla, vet inte riktigt hur jag ska definiera den, ångest kanske? Gick iaf från tungt sovandes till klarvaken och låg och vred o vände på mig med en känsla att "nu jävlar slår det slint, dags att ringa så vi drar in till akutpsyk" men efter ca 10 sek försvann den och jag var lugn igen och kunde somna om direkt.

Noterade även en sak under kvällen med polarna, en ovetandes påpekade att han reagerat på en massa förändringar i mitt beteende och skämtade med "du håller fan säkert på att bli psyk haha", vet att han skämtade och menade absolut inget illa men han vet ju inte hur det ligger till egentligen, 2h tidigare var jag ju nära att åka in till akutpsyk...
Saker han reagerat på var tex att förut stod min TV på dygnet runt med 6an på, även om jag inte var på rummet eller gjorde annat så stod den alltid på jämt när jag var hemma, nu har jag inte startat den på flera månader, jag har mer ordning på mina saker, stör mig lättare på grejer, tycker typ inte nånting är kul längre osv.

Det var väl allt ja kom på nu, vet att det är en grej jag glömt men kmr inte på vad.
Fan varje gång tänker jag att jag inte har så mkt att skriva men likförbannat blir inläggen lika långa
Citera
2012-10-21, 19:21
Medlem
Nu har hela dagen nästan gått och har fortfarande inte mått ett dugg dåligt, är väl bra kan man tycka men jag tycker det är lite oroväckande, har ju liksom mått dåligt i princip varje dag i flera månader
Citera
2012-10-21, 20:30
Medlem
Citat:
Nu har hela dagen nästan gått och har fortfarande inte mått ett dugg dåligt, är väl bra kan man tycka men jag tycker det är lite oroväckande, har ju liksom mått dåligt i princip varje dag i flera månader

Skönt, underlättar nog när du inte har sakerna liggandes hemma. Se till att ringa vc och boka tid imorgon så du kan rensa upp allting.
Citera
2012-10-21, 20:58
Medlem
Jo det ska jag göra, "hoppas" på nåt vis att jag mår dåligt när jag är där för som det ser ut nu känns det bara löjligt att prata om och har egentligen ingen lust alls att boka tid men det är väl bäst.
Även lite orolig över det där uppvaknandet inatt, om det kommer komma tillbaka, allt har ju uppenbarligen inte bara blivit bra i ett svep. Har ju varit utan rakblad tidigare och då blev det ingen skillnad förutom att jag inte kunde för jag hade inga och orkade/ville inte köpa nya.
Citera
2012-10-21, 21:43
Medlem
Citat:
Jo det ska jag göra, "hoppas" på nåt vis att jag mår dåligt när jag är där för som det ser ut nu känns det bara löjligt att prata om och har egentligen ingen lust alls att boka tid men det är väl bäst.
Även lite orolig över det där uppvaknandet inatt, om det kommer komma tillbaka, allt har ju uppenbarligen inte bara blivit bra i ett svep. Har ju varit utan rakblad tidigare och då blev det ingen skillnad förutom att jag inte kunde för jag hade inga och orkade/ville inte köpa nya.

Visst det kan kännas onödigt att gå dit när du haft en bra dag men det är de sämre dagarna du vill ha hjälp med. Säg som det är att du periodvis mår väldigt dåligt, gör som du hade tänkt och skriv upp vad du vill få sagt. Skjuter du på det så är risken större att du mår ännu sämre nästa gång det dalar, så är det iaf för mig. Du har redan tagit steg i rätt riktning enligt mig så rensa upp resten nu på en gång.
Citera
2012-10-22, 18:16
Medlem
One step forward two steps back, är det inte så man brukar säga?

Ringde och bokade tid idag, ska in på torsdag.
Mår dock skit just nu, har tagit bort Anna från facebook och tänker sluta svara på sms, hon har det bättre utan mig.
Köpte nya rakblad påväg hem från jobbet och sitter just nu och blöder samt fryser som fan av nån konstig anledning
Försöker skära mer men hackar tänder och skakar så kan inte hålla rakbladet still, vill ju inte "slinta" och råka göra så djupt att de går illa om vi säger så...
Senast redigerad av Flashologen 2012-10-22 kl. 18:21.
Citera
2012-10-22, 18:34
Medlem
Citat:
One step forward two steps back, är det inte så man brukar säga?

Ringde och bokade tid idag, ska in på torsdag.
Mår dock skit just nu, har tagit bort Anna från facebook och tänker sluta svara på sms, hon har det bättre utan mig.
Köpte nya rakblad påväg hem från jobbet och sitter just nu och blöder samt fryser som fan av nån konstig anledning
Försöker skära mer men hackar tänder och skakar så kan inte hålla rakbladet still, vill ju inte "slinta" och råka göra så djupt att de går illa om vi säger så...

Hur du vill göra med Anna är helt upp till dig. Tar du bort henne och slutar svara kommer hon förmodligen bli orolig och söka hjälp åt dig och det kanske är vad som behövs. Vet inte hur pass mycket du blöder men är frysa ett symptom på det så är det garanterat inte bra. Ring psykakuten du kan inte vänta tills torsdag, snälla.
Citera
2012-10-22, 18:43
Medlem
När jag tittar på armen känner jag mig typ nöjd med vad jag åstakommit

Har inte långt till psykakuten, åker dit nu.
Citera
2012-10-22, 19:25
Medlem
Citat:
När jag tittar på armen känner jag mig typ nöjd med vad jag åstakommit

Har inte långt till psykakuten, åker dit nu.

Gör det och se till att de tar dig på allvar. Kommer du inte på vad du ska säga så läs upp lite av det du har skrivit i denna tråd.

Vi hörs senare, Lycka till!
Citera
2012-10-23, 00:32
Medlem
Släpptes precis ut, fick 2 antideppressiva (kmr inte ihåg vad de hette men 1 på morgonen och 1 på kvällen). Ska även påbörja nån behandling, tror de va KBT, de skickade en remiss till husläkaren jag ska till på torsdag.
Blev även omplåstrad då jag blödde ner deras disk, lämnade senare ifrån mig alla rakblad till dem och fick lova att så fort jag fick dödstankar/lust att skada mig skulle jag åka in igen.

De kom ihåg mitt samtal i fredags och lyckades nysta fram historien angående geväret men om jag lovade att jag inte hade kvar det och aldrig tänkte bygga något mer så skulle hon inte säga något.

Nu ska jag sova för jag är helt slut och ska upp 6 imorrn till jobbet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in