Dags för dagens inrapportering antar jag
Har en lite skum känsla, typ "hmm vafan nu då, nu är det nåt fuffens pågång..."
Det har nämligen gått
för bra, mår alltid som värst när jag ska sova/när jag ligger vaken på morgonen.
Somnade relativt snabbt, inom 2h, vaknade bara 1 gång under natten (denna gång kmr jag till snart). Kl 10 vaknade jag och släppte ut hunden, därefter låg jag och drog mig till 16 nu då de 2 polarna som vet ringde och frågade om vi skulle dra ut en sväng (för att göra det lite lättare igen sätter vi namn, Anna är tjejkompisen som vi vet, Adam och Anders är de 2 killpolarna som vet hur jag har det. Så kan vi särskilja dem från andra kompisar)
Hursomhelst, där mellan 10-16 borde jag egentligen legat och grubblat och mått skit/vart sugen på att skära mig, det är så det brukar ligga till men inte idag. Va helt lugn igår kväll, och även idag, det va typ blankt i huvudet. Mådde inte bra, men jag mådde inte heller dåligt, bara "neutral". Testade gå in på lite tankar som brukar få mig må dåligt men ingenting hände och då testade jag inte mer för de va väl bra så länge ja klarade mig utan att må dåligt.
Hade dock ingen lust alls att gå upp ur sängen, den va varm, skön och trygg så ja kunde lika gärna ligga där tills jobbet imorrn.
Igår kväll så förklarade jag för Adam och Anders hur det verkligen låg till (de var inte lika uppdaterade som Anna) och att jag tidigare under dan funderat på att åka in till akutpsyk, först försökte de få med mig dit direkt men jag sa att det heter AKUTpsyk för att man åker dit om det är just akut och det var det inte nu, de sa då att jag skulle ringa direkt jag kände så igen så skulle de följa med.
Nu till den där gången jag vaknade inatt, vaknade med en redigt otäck känsla, vet inte riktigt hur jag ska definiera den, ångest kanske? Gick iaf från tungt sovandes till klarvaken och låg och vred o vände på mig med en känsla att "nu jävlar slår det slint, dags att ringa så vi drar in till akutpsyk" men efter ca 10 sek försvann den och jag var lugn igen och kunde somna om direkt.
Noterade även en sak under kvällen med polarna, en ovetandes påpekade att han reagerat på en massa förändringar i mitt beteende och skämtade med "du håller fan säkert på att bli psyk haha", vet att han skämtade och menade absolut inget illa men han vet ju inte hur det ligger till egentligen, 2h tidigare var jag ju nära att åka in till akutpsyk...
Saker han reagerat på var tex att förut stod min TV på dygnet runt med 6an på, även om jag inte var på rummet eller gjorde annat så stod den alltid på jämt när jag var hemma, nu har jag inte startat den på flera månader, jag har mer ordning på mina saker, stör mig lättare på grejer, tycker typ inte nånting är kul längre osv.
Det var väl allt ja kom på nu, vet att det är en grej jag glömt men kmr inte på vad.
Fan varje gång tänker jag att jag inte har så mkt att skriva men likförbannat blir inläggen lika långa