Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-04-08, 10:27
  #1
Medlem
Hivars avatar
Fi-ledaren Susanne Linde verkar vara en skön figur.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=266095

Utdrag ur texten:

1998 tjänade hon 191*400 kronor. Två år senare, under sjukskrivningsåret 2000, var inkomsten 333*300 kronor.
– Jag förstår inte det. Det känns som om jag har mindre pengar nu. Men det var ju trevligt, säger hon själv.
Du vet inte varför din inkomst ökade med mer än 100*000 kronor när du blev sjukskriven?
– Nej, min man sköter de-klarationen. Men i dag tjänar jag inte så mycket.
Den senaste deklarationen (inkomståret 2003) visar att du tjänade 297*300 kronor?
– Jaha. Men så mycket får jag inte nu.
Citera
2005-04-08, 10:33
  #2
Medlem
apanOlas avatar
"min man sköter deklarationen" go feminister, go !
Citera
2005-04-08, 10:40
  #3
Medlem
P4iNs avatar
Hon kanske har frågat Gudrun om deklarationstips?
Citera
2005-04-08, 10:50
  #4
Medlem
men grundproblemet är: sjukskriven i 5 år pga utbrändhet. Skärpning Sverige!!
Citera
2005-04-08, 11:40
  #5
Medlem
discofunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njelger
men grundproblemet är: sjukskriven i 5 år pga utbrändhet. Skärpning Sverige!!

I 5år??? Det är duktigt lång tid.
Fy satan vad bränd hon måste varit.
Citera
2005-04-08, 13:15
  #6
Medlem
pentrys avatar
Ja hon verkar ju hjälpa till att bygga upp en seriös bild av FI. Ingen koll på sin ekonomi (man min deklarerar åt mig!) och "utbränd" i fem år på det. Good luck
Citera
2005-04-08, 13:32
  #7
Medlem
crippas avatar
Just hemkommen från ett tag utom landet möts man av något som heter FI. Gudrun och Susanne - vilket järngäng
Citera
2005-04-08, 15:01
  #8
Medlem
Dom har skrämt skiten ur Göran i alla fall, han har låtit piskan vina över S-kommunerna så nu blir lägstalönen för kommunal 15000 kr. Det har Ylva försökt med i flera år de har till och med strejklat utan att klara det. FI klara det på en presskonferans bra jobbat.
Citera
2005-04-08, 15:17
  #9
Medlem
discofunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Dom har skrämt skiten ur Göran i alla fall, han har låtit piskan vina över S-kommunerna så nu blir lägstalönen för kommunal 15000 kr. Det har Ylva försökt med i flera år de har till och med strejklat utan att klara det. FI klara det på en presskonferans bra jobbat.

Det är bra, skitis ska han vara eftersom det här skitpartiet enbart kommer plocka röster från vänsterblocket.
Inte en enda borgerlig feminist kommer någonsin att lägga sin röst på Gudrun med vänner.

Det är bara att tacka och ta emot.
Citera
2005-04-08, 15:30
  #10
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discofunk
Det är bra, skitis ska han vara eftersom det här skitpartiet enbart kommer plocka röster från vänsterblocket.
Inte en enda borgerlig feminist kommer någonsin att lägga sin röst på Gudrun med vänner.

Det är bara att tacka och ta emot.

Skulle tro att det är en hel del i mitten som kommer smyga över till partiet eftersom det "gör något för kvinnor". Dock har du ganska rätt i att det är få som kommer att rösta på det.

Vad har detta med den tveksamma sjukskrivningen som Fi's taleskvinna har på heltid? (hint!)
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=198070
Citera
2005-04-08, 15:41
  #11
Medlem
Hujeda mig, detta kan vara droppen som får mig att fly landet. Om FI etablerar sig i riksdagen kommer jag att säga upp mig från jobbet flytta utomlands. Enfrågepartier har inte i riksdagen att göra, det vet vi sen gammalt.
Citera
2005-04-08, 16:25
  #12
Medlem
Nu är det väl i alla fall bevisat att feminister är fullkomligt inkompetenta OCH lata!
Hemma i 5 ÅR!!!! för utbrändhet och änd kan man syssla med föreningar.
Öka inkomsten när man är sjukskriven, det kan väl bara en kommunist?
Låta sin man deklarera, ursäkta är inte feminism att dom inte behöver männen?
Och så Gudrun....

Dom som kommer att rösta på detta parti(?) måste vara på något sätt förståndshandikappade, eller vill dom bli lurade på sina egna pengar i sann kommunisktisk anda? Har vi inte fått nog av myglande politiker?????
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback