Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-18, 14:28
Medlem
Skrev ett inlägg i arbetsliv o arbetsmarknad ang min totala brist på motivation på jobbet, men tror det passar bättre här.

Är nämligen inte bara omotiverad på jobbet utan också hemma när det gäller städning och träning mm. Det har "blivit" såhär under en längre tid. Var många år sedan jag fungerade normalt. Skilde mig för ett tag sedan och det har visserligen gjort saker och ting värre, men det var som sagt inte så det startade. Snarare var det min orkeslöshet, brist på motivation och entusiasm som fick min exfru att tröttna på mig.

Skulle beskriva mig själv som ganska nedstämd för det mesta och saknar brist på energi. Känner ingen entusiasm för något. Samtidigt är inte så illa att jag ser allt i svart. Jag gråter sällan och det finns glada stunder i livet, även om de förekommer sällan.

Vad är det för fel på mig? Kan det vara fråga om depression?
Citera
2012-10-18, 14:52
Medlem
Shit det kunde varit jag som skrev det där! allt stämmer in i minsta detalj skilsmässa och allt. Jag har börjat gå hos en psykolog och äta antidepressiva och försöker finna motivationen till att starta mitt liv igen. Antar att fysisk aktivitet kan hjälpa så jag ska börja spela innebandy och antagligen börja gymma för att få igång kroppen. Gör det du med =).
Mvh Mitz.
Citera
2012-10-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladeGunnar
Skrev ett inlägg i arbetsliv o arbetsmarknad ang min totala brist på motivation på jobbet, men tror det passar bättre här.

Är nämligen inte bara omotiverad på jobbet utan också hemma när det gäller städning och träning mm. Det har "blivit" såhär under en längre tid. Var många år sedan jag fungerade normalt. Skilde mig för ett tag sedan och det har visserligen gjort saker och ting värre, men det var som sagt inte så det startade. Snarare var det min orkeslöshet, brist på motivation och entusiasm som fick min exfru att tröttna på mig.

Skulle beskriva mig själv som ganska nedstämd för det mesta och saknar brist på energi. Känner ingen entusiasm för något. Samtidigt är inte så illa att jag ser allt i svart. Jag gråter sällan och det finns glada stunder i livet, även om de förekommer sällan.

Vad är det för fel på mig?
Kan det vara fråga om depression?lätt depprimerad, lite medicin?
kanske inte trotts allt, men det e svårt o förstå att man är depprimerad, andra ser det oftare tidgiare än du själv, jag skulle besöka läkare låta de göra bedömmningen.
Citera
2012-10-18, 14:54
Medlem
gato12s avatar
Låter onekligen så.

Prova att gå till en psykolog och se vad de säger? Det är ju deras jobb att avgöra sånt, tror du kommer få ett mer professionellt utlåtande där än på FB...
Citera
2012-10-18, 15:04
Medlem
Lys avatar
Ja, det later som om du kan vara deprimerad. Ar jag sjalv deprimerad ar det just sa att jag kanner mig nollstalld, att inget riktigt beror mig. Boka ett mote med en psykolog kan vara en bra borjan for att ga vidare.
Citera
2012-10-18, 15:22
Medlem
Greeners avatar
Som andra sagt, låter som att du är deprimerad. Går du till läkare kommer de förmodligen erbjuda medicin, SSRI. Om jag var du hade jag försökt hitta en psykolog att prata med istället. Mediciner kan visserligen lindra det värsta, men är ingen långsiktig lösning. Ta tag i det så fort som möjligt, innan det blir värre.
Citera
2012-10-18, 15:48
Medlem
Fairy-Tails avatar
Du är INTE deprimerad. Du är bara uttråkad. Tänk på det.
Citera
2012-10-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greener
Som andra sagt, låter som att du är deprimerad. Går du till läkare kommer de förmodligen erbjuda medicin, SSRI. Om jag var du hade jag försökt hitta en psykolog att prata med istället. Mediciner kan visserligen lindra det värsta, men är ingen långsiktig lösning. Ta tag i det så fort som möjligt, innan det blir värre.

Att skriva här fick mig att ta tag i saken. Har nu bokat en läkartid. (såg ditt råd efteråt). Har varit lite skeptisk till detta just av den anledning som du tar upp. Antar att jag kommer att få ett recept utskrivet.

Hur hittar man en psykolog då? Ok, dum fråga kanske eftersom det bara är att googla eller kolla eniro. Undrar mest om det inte är dyrt? Kan jag föröka få en remiss när jag kommer till doktorn?
Citera
2012-10-18, 20:02
Medlem
Bagettis avatar
Japp, det låter som att du är det. Sök proffs hjälp eftersom det är oerhört svårt att ta hand om en depression själv. Prova med en kurator på vårdcentralen!
Citera
2012-10-18, 20:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladeGunnar
Att skriva här fick mig att ta tag i saken. Har nu bokat en läkartid. (såg ditt råd efteråt). Har varit lite skeptisk till detta just av den anledning som du tar upp. Antar att jag kommer att få ett recept utskrivet.

Hur hittar man en psykolog då? Ok, dum fråga kanske eftersom det bara är att googla eller kolla eniro. Undrar mest om det inte är dyrt? Kan jag föröka få en remiss när jag kommer till doktorn?

Gå till närmsta vårdcentral så skickar de dig vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in