Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-08, 08:28
  #1
Medlem
Dr-Bombays avatar
Finns det något bra sätt att stretcha den muskeln förutom att lägga bak armen bakom huvudet? Tacksam för svar!
Citera
2005-04-08, 08:40
  #2
Medlem
danbanans avatar
1. Stå vid ett bord och låt underarmarna vila mot bordsytan, handflatorna uppåt.
Andas ut, böj dig framåt och för axlarna till handlederna.

Finns en del olika varianter av den du tog upp, i "Idrottarens Stretchbok"
Citera
2005-04-08, 14:24
  #3
Medlem
jag lånar tråden lite, någon som vet hur man stretchar biceps?
Citera
2005-04-08, 15:35
  #4
Medlem
peajempes avatar
Ja, biceps, någon?
Citera
2005-04-08, 16:50
  #5
Banned
izaruls avatar
samma som killen sa om triceps med bordet. Jag brukar ta och dra bak handen mot armbågen (rak arm) och pressa tills man känner att det tar i bicepsen.

när jag stretchar brösten känner jag att jag stretchar biceps med, så så kan man också göra.
Citera
2005-04-08, 20:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimL
jag lånar tråden lite, någon som vet hur man stretchar biceps?

lägg armen mot en vägg som när man strechar bröst, men vinkla tummen nedåt, och tryck in axeln mot väggen samtidigt som du tittar över den andra axeln,

man kan även sätta händerna på en bänk, med fingrarna pekande mot dig själv,och sträck på dom, hmm svårt att förklara, men det sträcker underarmarna och biceps
Citera
2005-04-08, 20:22
  #7
Medlem
strechta motsatt håll du kör övningarna på muskeln !
Citera
2005-04-08, 20:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohniiBoY
lägg armen mot en vägg som när man strechar bröst, men vinkla tummen nedåt, och tryck in axeln mot väggen samtidigt som du tittar över den andra axeln,

man kan även sätta händerna på en bänk, med fingrarna pekande mot dig själv,och sträck på dom, hmm svårt att förklara, men det sträcker underarmarna och biceps

okaj jag tackar, får testa det senare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback