Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-10-18, 19:49
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykedeliskaboras
De blir ingen delfin visade sig inte var a möjligt,,barnavill ha minder sköldpaddor istället tkte de lät som en bra idé. tack för hjälpen endå
Låter som en bra plan!
Citera
2012-10-19, 13:29
  #38
Medlem
Zanizailas avatar
Om du nu inte ens visste att delfiner är däggdjur (inte fiskar!) och väger flera kilo när de föds, och uppenbarligen inte vet ett dugg om deras beteende eller något annat heller, så undrar jag just hur mycket du vet om sköldpaddor.

Jag hoppas att du i alla fall är medveten om att även såkallade "vattensköldpaddor" i handeln inte är "havssköldpaddor" som vissa verkar tro, utan en mer korrekt term vore kärrsköldpaddor, de ska alltså ha minst lika mycket land som vatten.
Säger det bara för säkerhets skull, då man så ofta ser "vattensköldpaddor" säljas på Blocket, simmandes i akvarium utan landdel, där de ständigt försöker hålla huvudet över vattenytan.
Citera
2012-10-19, 22:37
  #39
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykedeliskaboras
De blir ingen delfin visade sig inte var a möjligt,,barnavill ha minder sköldpaddor istället tkte de lät som en bra idé. tack för hjälpen endå

Det var ju för väl att du insåg att det inte skulle funka, ok om du var miljonär och kunde bygga en tank på några hektar då skulle det kunna funka.

Ni funderar inte på galapagos sköldpaddor då?
Citera
2012-10-19, 23:00
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Det var ju för väl att du insåg att det inte skulle funka, ok om du var miljonär och kunde bygga en tank på några hektar då skulle det kunna funka.

Ni funderar inte på galapagos sköldpaddor då?
Undefundig humor

Jag vill nog ge TS rådet att köpa gosedjur av tyg till barnen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback