Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-03-24, 07:46
  #49
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Källan är inte mer verifierad än två bekanta som handlat i 30 år med rockmemorabilia!

Logiskt egentligen, varför ha originalet till Beatles första skivkontrakt på väggen i en hamburgerrestaurang när det går lika bra med en fejk/kopia.

Du kanske förstår orimligheten i ditt påstående även om att du tycker att det är "logiskt"?

Eller vill du att jag skall förklara för dig?
Citera
2020-03-24, 07:50
  #50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Källan är inte mer verifierad än två bekanta som handlat i 30 år med rockmemorabilia!

Logiskt egentligen, varför ha originalet till Beatles första skivkontrakt på väggen i en hamburgerrestaurang när det går lika bra med en fejk/kopia.

Krävs nog lite mer än att du känner några som påstår något...
Hard Rock International has been the preeminent collector of music and entertainment memorabilia for over 45 years. From Eric Clapton's donation to simply mark his seat in London, the collection has grown to over 83,000 pieces worldwide, the largest such collection in the world.
https://www.hardrock.com/memorabilia.aspx

(Och ja, jag har i alla fall jobbat på HRC - även om det var 25-30 år sedan, och vad jag minns så påstods det att materialet roterade bland restaurangerna - aldrig hörde jag att det skulle vara kopior heller, men saker kan förstås ha förändrats sen dess.. Med det sagt så är det förstås diskutabelt vad som är äkta ibland - en signerad gitarr kan ju ha en äkta signatur och kan vara samma modell som gitarristen använder, men han behöver kanske inte alltid ha spelat på just det exemplaret..)
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-03-24 kl. 08:32.
Citera
2020-03-24, 09:16
  #51
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du kanske förstår orimligheten i ditt påstående även om att du tycker att det är "logiskt"?

Eller vill du att jag skall förklara för dig?

De talade bara om HRC i Stockholm på 90-talet, de hade säkert rätt rörande vissa objekt men kanske inte alla! Det var väl Elvis Cadillac ovanför baren? Varför försvann den?
Citera
2020-03-24, 09:20
  #52
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
De talade bara om HRC i Stockholm på 90-talet, de hade säkert rätt rörande vissa objekt men kanske inte alla! Det var väl Elvis Cadillac ovanför baren? Varför försvann den?

Om du menar den rosa Cadillacen som är det bara att Googla.

Resten vad du kom med kändes ganska svagt och högst konspiratoriskt utan fog.
Citera
2020-03-25, 10:47
  #53
Medlem
Nihennas avatar
Gillar deras kyckling och mac'n'cheese. Sen har jag visserligen adlrig ätit en riktig hemmagjord mac'n'cheese i USA, så jag vet ju inte om denna är bra eller dålig, men jag gillar den väldigt mycket.
Väldigt mycket mat också, så mätt blir man.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback