2005-04-07, 19:27
Medlem
tokens avatar
Jag la märkte till något nytt idag i mataffären: Marabou Mini Mjölkchoklad. Små förpackningar (15g) med endast två rutor i. Istället för den gamla vanliga Marabou-stämplen på chokladen står det Mini.

Jag har inte sett dem tidigare, dock borde de funnits ett bra tag eftersom de sålde ut dessa för 1kr eftersom de hade "kort datum". När kom dessa egentligen?
Citera
2005-04-07, 19:32
Medlem
OliTs avatar
Det har under större delen av 90-talet funnits en variant av små chokladkakor, kring 20 gram med små rutor, ofta sålts som 3 för 10:-
Är det den varianten du menar? Annars vet jag faktiskt inte, har inte lagt märke till någon sådan godistyp.
Citera
2005-04-07, 19:36
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Det har under större delen av 90-talet funnits en variant av små chokladkakor, kring 20 gram med små rutor, ofta sålts som 3 för 10:-
Är det den varianten du menar? Annars vet jag faktiskt inte, har inte lagt märke till någon sådan godistyp.

Ne, dessa var 15g och bestående av två rutor i ungefär samma storlek som de som finns i 200g-kakorna.
Citera
2005-04-08, 12:59
Medlem
Jag tror jag vet vad du menar, det är dom som säljs några stycken i en påse va?
Om det är dom så har jag köpt såna några gånger och jag tycker dom är helt OK. Perfekta att ha liggande ifall man vill ha något sött nån gång.
Jag har dock lite svårt att behärska mej så en förpakning tar slut på en timme ungefär.
Citera
2005-04-08, 17:05
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Jewelfinger
Jag tror jag vet vad du menar, det är dom som säljs några stycken i en påse va?
Om det är dom så har jag köpt såna några gånger och jag tycker dom är helt OK. Perfekta att ha liggande ifall man vill ha något sött nån gång.
Jag har dock lite svårt att behärska mej så en förpakning tar slut på en timme ungefär.

Njae, dessa såldes lösa. De låg i en korg och fanns i flera olika sorter.

Edit: Här kommer en bild, ursäkta den dåliga fokusen men batterierna i kameran var dåliga.

http://img58.exs.cx/img58/7855/mini2sb.jpg
Citera
2005-04-09, 10:10
Medlem
Jag har bara sett sådana där i påse.

Men kan ju finnas sådana även löst (i första hand till kiosker etc), eller så har de öppnat påsar eftersom det var kort datum på dem.
Citera
2005-04-09, 11:08
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
eller så har de öppnat påsar eftersom det var kort datum på dem.

Ja, så är det nog. Därför jag inte lagt märke till dem tidigiare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in