Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-16, 13:45
  #1
Medlem
SiSeniors avatar
Idag tar sig Sverige an Tyskland på Olympiastadion i Berlin. Vad tror ni om matchen? Hur mycket stryk kommer vi få?

3-0 till Tyskland är mitt tips.
2012-10-16, 13:50
  #2
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Idag tar sig Sverige an Tyskland på Olympiastadion i Berlin. Vad tror ni om matchen? Hur mycket stryk kommer vi få? 3-0 till Tyskland är mitt tips.

Satsa 1000:- på Tyskland och få 1050:- tillbaka kan det vara något? Nej, provar 100:- på kryss då får jag leva med lite spänning i ½ timme.
2012-10-16, 13:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Idag tar sig Sverige an Tyskland på Olympiastadion i Berlin. Vad tror ni om matchen? Hur mycket stryk kommer vi få?

3-0 till Tyskland är mitt tips.

Med korrekt uppställning skulle det ha blivit en tajt match men nu blir det slakt av Tyskarna. 5-0 är mitt tips. Vi kommer bli förnedrade på innermittfältet där den rädde pojken Elm spelar tillsammans med träbenet Wernbloom.

Hamrén, vilken ärkepajas.
2012-10-16, 13:52
  #4
Medlem
Håller med dig i ditt tips. Men med tanke på laguppställningen så kan det mycket väl bli mer än så.
2012-10-16, 13:53
  #5
Medlem
swebarbs avatar
Hoppas vi än en gång blir överkörda och sopan zlatan blir förnedrad av tyskarna.
2012-10-16, 14:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Idag tar sig Sverige an Tyskland på Olympiastadion i Berlin. Vad tror ni om matchen? Hur mycket stryk kommer vi få?

3-0 till Tyskland är mitt tips.
3-0 förlust är nog i underkant. Jag känner på mig att ngn i svenska laget tom drar på sig rött kort när de inser att de är överkörda.
2012-10-16, 14:11
  #7
Medlem
Mellbergans avatar
Mit tips, 6-1. Man kan inte ställa upp laget som Hamrén gör och inte förvänta sig en totalkross. Att ständigt komma med nya startevlor varenda match utan någon röd tråd gör att laget tyvärr aldrig kommer bli samspelt.
__________________
Senast redigerad av Mellbergan 2012-10-16 kl. 14:12. Anledning: fel
2012-10-16, 14:27
  #8
Avstängd
Siccatures avatar
Realistiska siffror? Jojo.

2 - 1 till Tyskland. Kram på det
2012-10-16, 15:33
  #9
Medlem
NoTruces avatar
Det viktigaste är väl ändå vilka som sjunger under nazionalsångerna?

Det är solklart att Sverige åker på pisk ikväll. Spelar egentligen ingen roll med hur många mål. Att sätta mittfältsgeniet Özil mot, tja, Holmén och Pontus "Rött är gött" Wernbloom leder bara till en enda sak. Uppsnurrning.
2012-10-16, 15:42
  #10
Medlem
Tippar 3-1 till Tyskland.
2012-10-16, 15:46
  #11
Medlem
a-ntoonss avatar
Vet inte om jag överskattar men jag tror inte formationen kommer se ut som den gör, tror att Homen kliver ner lite och bildar ett defensiv vänsterkant samtidigt som Larsson får jobba arslet av sig på andra och Ibra och Elmander får ligga på toppen och mysa lite. Tyvärr har vi ingen snabbhet i våra spelare, skulle vara perfekt att ha en snabb rackare som hämtar boll på egen planhalva och kontrar, ungefär som Chelsea gjorde mot Barca. Mycket inlägg kan nog störa en del! Men 3-1 till Tyskland känns väl ganska realistiskt.

Dock det jag oroar mig över är att backlinjen inte riktigt fungerar och vi har tendenser att klappa ihop vid 1 insläppt mål...
2012-10-16, 15:54
  #12
Medlem
Aigiss avatar
4-0 satte jag en hundring på, hoppas det inte drar iväg ännu mer

Skönt att Hamrén har kontinuitet, i sitt hattande med startelvan... Inte helt omöjligt att Källström bojkottar landslaget efter det här.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback