Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 14:02
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Sen är det iofs ingen välbevarad hemlighet att Reddit är ett tillhåll för allsköns kulturmarxistiskt vänsterliberalt löske.

Så är det, och de drar sig inte för att ta till rent barnsliga metoder för att få bort folk med obekväma åsikter. Jag hade en diskussion med en vänstertomte på reddit, och flera andra vänstertomtar hoppade in och sa åt vänstertomten att ignorera mig för att jag anser att transor inte är kvinnor.

Yttrandefrihet? Vad är det för trams?
Citera
2018-10-13, 09:45
  #14
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Så är det, och de drar sig inte för att ta till rent barnsliga metoder för att få bort folk med obekväma åsikter. Jag hade en diskussion med en vänstertomte på reddit, och flera andra vänstertomtar hoppade in och sa åt vänstertomten att ignorera mig för att jag anser att transor inte är kvinnor.

Yttrandefrihet? Vad är det för trams?

Men vad har det med censur att göra?

Just det där händer ju på Flashback dagligen, men då är det vänstertomtar som ignoreras.
Citera
2018-10-13, 10:37
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Men vad har det med censur att göra?

Därför att vilken användare som helst kan skapa sin egen subreddit med egna regler, och därför stänger av alla med "fel" åsikter. Det händer inte på FB.
Citera
2018-10-13, 12:35
  #16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Därför att vilken användare som helst kan skapa sin egen subreddit med egna regler, och därför stänger av alla med "fel" åsikter. Det händer inte på FB.

Men det hände ju inte alls i ditt exempel. Det var ju bara någon som uppmanade andra att ignorera dig.
Citera
2018-10-13, 12:40
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Men det hände ju inte alls i ditt exempel. Det var ju bara någon som uppmanade andra att ignorera dig.

Och nu har jag följt upp det med vad som har hänt efteråt.

Syntaktisk elips är inte din grej, va?
Citera
2018-10-18, 18:12
  #18
Medlem
QwertySalms avatar
Finns även fler forum som gör på detta sättet, tyvärr
Citera
2019-05-15, 18:43
  #19
Medlem
Holdingbreaths avatar
https://www.reddit.com/r/svenskpolitik
kontrolleras av PK gänget.
Citera
2022-01-18, 20:15
  #20
Medlem
merrymaidens avatar
Erfarenheter av censur på Reddit?

Hur ser ni på yttrandefriheten på Reddit? Jag har ett konto där och använder det när andan faller på, mest i frågor som berör den engelsktalande världen när jag bodde där. Har blivit bannad från två forum om TV-serier pga jag yttrade väldigt vag kritik mot transgender figurer. Det räcker med bara en antydning på att man inte är 100% kosher i denna fråga. så blir man snabbt bannad.

Gäller detta över hela Reddit eller tror ni bara att det är i vissa subreddits?

När jag skrev mycket på Reddit för ungefär 10 år sen så var det inte en aktuell fråga - tvärtom så var det många som delade min uppfattning när det gäller amerikansk utrikespolitik och andra frågor som jag skrev om.

Men nu är ju transgender precis överallt - alltså kommer det upp i diskussioner om t.ex. TV serier. Jag blev faktiskt lite sårad av att inte ens få chansen att försvara mig. Det vara bara "Du är transfobisk och är bannad".

Egna erfarenheter av Reddit?
Dags att bojkotta Reddit kanske? (Jag tycker faktiskt att Flashback är roligare! Dessutom har det ett bättre format än de där löjliga upp och ned pilarna.)
Citera
2022-01-18, 20:18
  #21
Medlem
icuesofty20s avatar
Grattis?

Det har varit en vänsterplattform ifrån början.

Jag kan inte hänga där för var och varannan kommentar raderas eller så blir jag bannad. Om man inte tycker som alla andra och lever i en fantasibubbla så är man inte välkommen. Vad som är sant eller inte spelar ingen roll.
Citera
2022-01-18, 20:33
  #22
Medlem
Bonnatorps avatar
Det gäller över hela reddit.
De flesta forum automodererar och låter en inte ens skriva ordet homosexuell eller dylikt.
Citera
2022-01-18, 20:34
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Hur ser ni på yttrandefriheten på Reddit? Jag har ett konto där och använder det när andan faller på, mest i frågor som berör den engelsktalande världen när jag bodde där. Har blivit bannad från två forum om TV-serier pga jag yttrade väldigt vag kritik mot transgender figurer. Det räcker med bara en antydning på att man inte är 100% kosher i denna fråga. så blir man snabbt bannad.

Gäller detta över hela Reddit eller tror ni bara att det är i vissa subreddits?

När jag skrev mycket på Reddit för ungefär 10 år sen så var det inte en aktuell fråga - tvärtom så var det många som delade min uppfattning när det gäller amerikansk utrikespolitik och andra frågor som jag skrev om.

Men nu är ju transgender precis överallt - alltså kommer det upp i diskussioner om t.ex. TV serier. Jag blev faktiskt lite sårad av att inte ens få chansen att försvara mig. Det vara bara "Du är transfobisk och är bannad".

Egna erfarenheter av Reddit?
Dags att bojkotta Reddit kanske? (Jag tycker faktiskt att Flashback är roligare! Dessutom har det ett bättre format än de där löjliga upp och ned pilarna.)
håller inte med ditt svar från pers ovanför men de har blivit mer styrt
vänster finns inte som vi menar testa disk religion får du se
det beror helt på sub du kan hitta alla sorter
Citera
2022-01-18, 20:34
  #24
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Gäller detta över hela Reddit eller tror ni bara att det är i vissa subreddits?

Vet inte om det gäller hela reddit.

Men vet att det brukar variera väldigt mycket beroende på vilken subreddit du skriver i. Subredditsen är ju i stort sätt autonomiska och bestämmer själva vad de vill ha eller inte ha i sitt community. Vissa är värre än andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback