Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-05-12, 09:06
  #25
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Du får nog läsa på lite om du tror att det finns många muslimer i Kerala. Alkohollagstiftning hr med delstatens politik att göra.

En fjärdedel av befolkningen i Kerala är tydligen muslimer. Men alkohol är svårt att komma över. Finns ett par tre ställen som säljer och det är långa köer.

Men jag kollade lite och 2014 så stängde man ned det mesta i alkoholförsäljning och hoppas att ha totalförbud innan 2024. Mycket korkat då turism utan alkohol är en dålig ekvation som sällan är lyckad.
Citera
2021-05-12, 09:15
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
En fjärdedel av befolkningen i Kerala är tydligen muslimer. Men alkohol är svårt att komma över. Finns ett par tre ställen som säljer och det är långa köer.

Men jag kollade lite och 2014 så stängde man ned det mesta i alkoholförsäljning och hoppas att ha totalförbud innan 2024. Mycket korkat då turism utan alkohol är en dålig ekvation som sällan är lyckad.

Ok. När jag var där 2008 gick det alltid att lösa. Man fick ölen i en tekanna! Hursomhelst Bombay och Goa är mer liberala när det gäller alkohol.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1986766

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback