Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-02-04, 20:39
  #25
Medlem
note-its avatar
Jakobsberg är slum och inget annat om du kommer utifrån. Ska bra mycket till för någon som inte känner till förorten sen innan att fatta tycke för den.
Citera
2018-02-06, 14:44
  #26
Medlem
scumbaglifes avatar
Som jag förstår det så är läget alltså rätt olika i Jakobsberg, beroende på vilken del man bor i.

Vad är uppfattningen om delen som ligger runt Engelska skolan? Området mellan Hästskovägen och Slöjdvägen liksom.
Citera
2018-02-21, 08:54
  #27
Medlem
semiproffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scumbaglife
Som jag förstår det så är läget alltså rätt olika i Jakobsberg, beroende på vilken del man bor i.

Vad är uppfattningen om delen som ligger runt Engelska skolan? Området mellan Hästskovägen och Slöjdvägen liksom.

Nu har inte jag haft superbra koll på jakan på många år så det kan ha ändrats..,,
Engelska skolan hette ju Nibbleskolan innan och det var kaos. Nu verkar ju skolan ha fått ett riktigt upplyft men området är nog fortfarande katastrof. Det var samma nivå som söderhöjden förut.

Ska man bo i Jakobsberg så är det väl bara villorna i västra Jakobsberg och Berghem/Polhem som funkar. Ska man bo i lägenhet så är det väl området kring veckovägen och månadsvägen som gäller.
Citera
2018-06-26, 08:30
  #28
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Varit tillbaka till Jakobsberg centrum på besök. Ett problem mellan station och centrum är det stora antalet småblattar. Bäst för trivseln vore om de försvann därifrån istället för att hänga där.

Såg mycket mer svenskt ut 1992/93 (7:18)

https://www.youtube.com/watch?v=rslLXpWCwlk
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-06-26 kl. 08:44.
Citera
2018-06-26, 09:03
  #29
Medlem
Silltunnas avatar
Såväl skådespelaren Mikael Persbrandt som ”artisten” Kenta Gustafsson är uppväxta där.
Båda blev med tiden knarkare och alkoholister.
Citera
2018-06-26, 12:49
  #30
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Såväl skådespelaren Mikael Persbrandt som ”artisten” Kenta Gustafsson är uppväxta där. Båda blev med tiden knarkare och alkoholister.

Japp. Kenta är med i min länk.
Citera
2018-06-26, 13:14
  #31
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Jakobsberg är slum och inget annat om du kommer utifrån. Ska bra mycket till för någon som inte känner till förorten sen innan att fatta tycke för den.

Snacka skit.

Jakobsberg är som en mindre stad. Du har allt där och det är lite stökigt ibland men det är inget slum. Långt ifrån ett slum! Finns bra delar och sen mindre bra delar, men det är ett plats du kan gå ute på gatan när som helst, hur som helst utan att behöva oroa dig för saker och ting.

Vi kan gå in på detaljer. Jakobsberg Centrum har du en fin blandning mellan alkiskrogar och lite finare, folket är detsamma och det enda stället du kan hitta stök på är Riddar Jakob, går man dit säger krogen sig själv vad det är för ställe man har hamnat på.

Sen har du allt ifrån finare villaområden till arbetarklassområdet (lägenheter) mot Pizzerian Emils för vidare ifrån det hamna i Viksjö där det är riktigt lugnt med villor, radhus och lägenhetskomplex som består av småbarnsfamiljer.

Mot Ikea och Kallhäll har du detsamma, en fin blandning mellan det hela och det finns inte många gangsters runt där.

Nu påstår jag inte att det inte existerar gangsters i Järfälla, det gör det. Men slum? Skitsnack! Det är att extremt överdriva hur det ser ut i Jakan. Jakan är en av dom bästa platserna du kan bo i Stockholm. Nära till stan, bra med bussar till majoriteten av norrort och västerorts platser, nära till affärer och outlet. Folket är blandat och du blir bra bemöt i 99/100 fall.

Liktsom så med alla ställen att går du runt och letar bråk så får du bråk. Men du ska inte överdriva!

Hade jag fått första bästa chans att flytta dit hade jag gjort det. Det är helt enkelt ett bra område.
Citera
2018-07-16, 08:04
  #32
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Kommer Falken Bio någonsin att öppna igen? En klenod det där men nu verkar allt vara utrivet.
Citera
2018-07-16, 16:34
  #33
Medlem
IceEyess avatar
Upplever Jakobsberg som ett förhållandevis sömnigt och händelsefattigt tillhåll, på gott och ont naturligtvis.
Citera
2023-09-06, 22:59
  #34
Medlem
Hur är Jakobsberg nu för tiden? Läser om dåd och sprängattentat var och varannan dag där tycker jag.
Citera
2023-09-22, 20:00
  #35
Avstängd
Fruntimmerskarls avatar
Bättre på 00-talets början än nu. Det är Jakobsbergs Centrum som har urholkats på roliga affärer. Stora Coop dessutom har försvunnit Detsamma gäller biografen Falken. Tråkig utveckling.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback