Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-15, 22:10
  #13
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Efexor/Venlafaxin är det du ska ha, är väldigt likt tramadol i verkningssättet, kolla bara deras kemiska namn:

Venlafaxin: (RS)-1-[2-dimethylamino-1-(4-methoxyphenyl)-ethyl]cyclohexanol

Tramadol: (1R,2R)-rel-2-[(dimethylamino)methyl]- 1-(3-methoxyphenyl)cyclohexanol

Det är därför efexor/venlafaxin ger jävulska avtändningar.

Tramadol fungerar förövrigt som en SNRI.

Där har vi det, har sneglat lite på efexor/velafaxin tidigare. Tror jag ska ge det ett ärligt försök
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Tramadol äter jag mot nervsmärta max 200mg, men får också ett välbehagligt rus av det men däremot missbrukar jag det inte pga risk för serotoninsyndrom vilket inte är så roligt. Äter även Gabapentin mot nervsmärta men som också höjer tröskeln för kramp-anfall vilket är ju bra. (Då fluoxetinet ökar risk för kramp på tramadol)
Som du sa så ger Tramadol en väldigt snabb effekt men risk att det kan leda till beroende.

Jag får positiv känsla av enbart 100mg tram och det tror jag är för att fluoxetinet och tramadolet ökar tillsammans serotonin, har iaf ingen aning hur länge dessa positiva känslor kommer att vara.

Jag tror att Fluoxetin är det bästa för dig. Det som Slingshot rekommenderade så ger det äckliga avtändningar. Har ingen aning hur Fluoxetinet kommer te sig.

Nej Fluoxetin tror jag är för klent om jag ska vara ärlig, haft liknande tidigare. Dessutom har den väääldigt lång halveringstid vilket ej uppskattas, Så även den kan ge en hemsk At om man slutar rakt av.
Läskigt med ss jag skulle nog inte våga mig på att blanda Serotoninökande substanser.
Skippa Tramadolen och gabapentinet och kör pregabalin & fluoxitin ist?

Tack för svar.
Citera
2012-10-16, 00:54
  #14
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Där har vi det, har sneglat lite på efexor/velafaxin tidigare. Tror jag ska ge det ett ärligt försök
Tack



Nej Fluoxetin tror jag är för klent om jag ska vara ärlig, haft liknande tidigare. Dessutom har den väääldigt lång halveringstid vilket ej uppskattas, Så även den kan ge en hemsk At om man slutar rakt av.
Läskigt med ss jag skulle nog inte våga mig på att blanda Serotoninökande substanser.
Skippa Tramadolen och gabapentinet och kör pregabalin & fluoxitin ist?

Tack för svar.

Fluoxetin är den enda SSRI som inte ger utsättningssymptom pga dess extrema halveringstid, sitter i kroppen flera dagar och trappas därför ut utav sig själv, enda SSRI:n du inte får några utsättningssymptom av faktiskt.
Citera
2012-10-16, 10:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Där har vi det, har sneglat lite på efexor/velafaxin tidigare. Tror jag ska ge det ett ärligt försök
Tack



Nej Fluoxetin tror jag är för klent om jag ska vara ärlig, haft liknande tidigare. Dessutom har den väääldigt lång halveringstid vilket ej uppskattas, Så även den kan ge en hemsk At om man slutar rakt av.
Läskigt med ss jag skulle nog inte våga mig på att blanda Serotoninökande substanser.
Skippa Tramadolen och gabapentinet och kör pregabalin & fluoxitin ist?

Tack för svar.
Hoppas du kommer må bättre av efexor då!
Har provat Pregablin / lyrica och blev äckligt beroende av det efter några månader, världens AT med dödsångest och allt möjligt, nej tack!
Citera
2012-10-16, 16:07
  #16
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Fluoxetin är den enda SSRI som inte ger utsättningssymptom pga dess extrema halveringstid, sitter i kroppen flera dagar och trappas därför ut utav sig själv, enda SSRI:n du inte får några utsättningssymptom av faktiskt.
Aha, där ser man. Kanske kan vara värt att ge det ett försök till.

Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Hoppas du kommer må bättre av efexor då!
Har provat Pregablin / lyrica och blev äckligt beroende av det efter några månader, världens AT med dödsångest och allt möjligt, nej tack!
Hehe ja lyrica är inte lika roligt när man ska sluta med det.
Citera
2014-01-21, 19:27
  #17
Medlem
bdbdbdbds avatar
Fick ut detta idag, Venlafaxin, var inte precis något mål och knappast att det skulle likna Tramadol.

Fick överdriva vissa symptom rejält till ny läkare för att jag ville ha ut nytt recept på Stesolid, detta kom på köpet, ska man börja med detta imorrn när det ändå hämtats ut, eller har det ofta mer nackdelar? Har ju en del ångestproblem även om jag överdriver kraftigt vid läkarbesök, ville ha några Xanor också men det skrevs inte ut längre fick jag som svar...
Citera
2014-01-21, 20:36
  #18
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Fick ut detta idag, Venlafaxin, var inte precis något mål och knappast att det skulle likna Tramadol.

Fick överdriva vissa symptom rejält till ny läkare för att jag ville ha ut nytt recept på Stesolid, detta kom på köpet, ska man börja med detta imorrn när det ändå hämtats ut, eller har det ofta mer nackdelar? Har ju en del ångestproblem även om jag överdriver kraftigt vid läkarbesök, ville ha några Xanor också men det skrevs inte ut längre fick jag som svar...

Det är likt i verkningssättet eftersom tramadol också påverkar serotonin o noradrenalin som venlafaxin gör men kan upplevas olika.
Citera
2015-10-24, 01:28
  #19
Medlem
qwerty56s avatar
BUMPAR tråden då jag undrar samma sak. Är inne p Effexor men har även sneglat på Voxra. Borde inte denna vara mer lik Tramadols antidepressiva egenskaper?
Citera
2019-01-06, 14:35
  #20
Medlem
Nån som ätit en del tramadol som lagt av och börjat med venlafaxin/effexor och tycker det funkar? Inte för opiatkänslan men för det andra som tram ger
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback