Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-10-15, 06:30
Bannlyst
Citat:
Lars Vilks konstverk Nimis har frvandlats till en minaret med bneutrop sex gnger om dagen. En oknd konstnrsgrupp avsljade p sndagen att de p egen hand utkat verket i en anda av yttrandefrihet.
Det r en vldigt bra id tycker jag, sger Lars Vilks.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5309027
Han vgar vl inte annat, med risk att det rivs eller brnns ner om det inte fr islamiseras?

Vi ska brytas ner sakta men skert, hur var det med den kokta grodan.
Citera
2012-10-15, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonesoft
Han vgar vl inte annat, med risk att det rivs eller brnns ner om det inte fr islamiseras?

Det r ett utmrkt initiativ, eftersom det innebr att man leker med islam (begreppet islam, freteelsen islam, dom symboler som representerar islam (Det vill sga, det r i samma anda som rondellhunden)).
Citera
2012-10-15, 06:38
Medlem
UAAs avatar
Jag tror inte Vilks bryr sig det minsta. Varfr skulle han gra det?
Jag misstnker att muslimerna har ett strre problem med att ett bnetorn byggts utav samma snubbe som skndat deras profet.
Citera
2012-10-15, 07:03
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag antar att det snart r en konstnrsgrupp som ocks kommer att behva SPO-skydd efter att ha "vanhedrat" den muslimska tron. Ska bli mycket intressant att se fortsttningen p det hr!

Kommer ngon att hra bneutropet frn tornet eller bor det inget folk i nrheten?
Citera
2012-10-15, 07:07
Medlem
Vad r diskussionen, lite fritt tyckande om vad man knner fr detta? Mycket bra tycker jag, bra bidrag i debatten. Fr alla hr inne vill vrna om yttrandefrihet, inte sant?
Citera
2012-10-15, 07:26
Medlem
Golonkas avatar
Frjvla sorgligt att man nu allts inte ens kan fly ut till naturen utan att behva f blattarnas skit mitt i fejjan... Notera speciellt att det minsann inte r ngra skggiga lurkar som orkat hasa sig ut till Nimis och manifestera... h nej! Det orkar man inte! Kaftaner r ju inte precis bra outdoors-plagg... Mer lmpade att fisa fulla med varmluft hemma i khat-soffan, inte sant?

Nimis har hela tiden funnits dr och jag har lnge undrat varfr ddspatrullerna frn moskn inte slagit till mot Vilks genom Nimis. Istllet gnar man fruktlsa frsk t att hitta hem till honom och yxa-brnna ihjl karlstackarn. Jag har naturligtvis vetat lnge att babbar inte grna ger sig ut i naturen. Den r ju befolkad av djinner, onda andar, r obekvm och blatten vill ju ha det bekvmt...

S det krvdes allts lite svenne-"konstnrer" fr att f ordning p trakasserierna och nu vgar folk vl inte sig dit lngre, med risk att behva klibbas mot mngkulturellt skit!

Vem r "konstnren" p filmsnutten? Jvlar vad njd han r med sin insats, den lille jvla frrdaren....

Kan inte ngra flashbacksrasister frn Skne dra dit och slita ner de dr jvla hgtalarna? Stllet ligger ngonstans p Kullaberg, nra Helsingborg, Hgans och ngelholm...
Citera
2012-10-15, 07:29
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonesoft
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5309027

Vi ska brytas ner sakta men skert, hur var det med den kokta grodan.

Eller s r han en konstnr som kan se ponger med saker. Ofta han "inte skulle vga" efter allt han varit med om. Hela grejen r klockren, humoristisk och en kuk i rven p rasister.
Citera
2012-10-15, 07:36
Medlem
ManJuices avatar
"Smart" drag utav medierna att nyhetsrapportera om det. Verkligen. Det var s det hela brjade med Muhammedteckningarna. Spektaklet kunde ha gtt obemrkt frbi, men DN, Svt, Svd med flera var tvungna helt enkelt.

Det hr ska iallafall bli instressant att se! (ven roligt att man fr reda p sina nyheter via Flashback frst.)
Senast redigerad av ManJuice 2012-10-15 kl. 07:42.
Citera
2012-10-15, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag antar att det snart r en konstnrsgrupp som ocks kommer att behva SPO-skydd efter att ha "vanhedrat" den muslimska tron. Ska bli mycket intressant att se fortsttningen p det hr!

Kommer ngon att hra bneutropet frn tornet eller bor det inget folk i nrheten?

Ingen bor inrheten, men det r vldigt mycket turister som besker konstverket (nr jag var dr var det upp emot hu dra pers p en gng) dock r det naturreservat s det r vll mindre bra nr det r hckningstider osv antar jag
Citera
2012-10-15, 07:52
Medlem
DIdes avatar
Det typiska i detta r att det r garanterat en svensk grupp som gjort detta. Muslimer skulle inte komma p tanken och hittar inte i naturen utanfr frorten. Bra att Vilks inte bryr sig. Muslimerna kommer inte heller att bry sig. Hade jag sjlv bott i nrheten s skulle jag nog ha ryckt bort utrustningen eftersom det inte skall brla p stranden utan det r en plats fr lugn och eftertanke. Jag hller dock med om att det r humor.
Citera
2012-10-15, 08:32
Medlem
Vldigt roligt tilltag, ett av de bttre tillggen i projekt rondellhund p lnge. Mnga kommer nog att bli bde frvnade och besvikna ver att Lars Vilks inte tar det minsta illa upp.

Nu r det bara att invnta reaktioner frn den islamska sfren. r detta blasfemi?

Skulle vara roligt att veta vem "konstnren" r.
Citera
2012-10-15, 09:13
Medlem
Konstkupp iscensatt av en sverigedemokrat eller annan minarethatare. Suck. Fast det lter rtt vackert.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in