Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-15, 06:30
  #1
Avstängd
Citat:
Lars Vilks konstverk Nimis har förvandlats till en minaret med böneutrop sex gånger om dagen. En okänd konstnärsgrupp avslöjade på söndagen att de på egen hand utökat verket i en ”anda av yttrandefrihet”.
– Det är en väldigt bra idé tycker jag, säger Lars Vilks.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5309027
Han vågar väl inte annat, med risk att det rivs eller bränns ner om det inte får islamiseras?

Vi ska brytas ner sakta men säkert, hur var det med den kokta grodan.
Citera
2012-10-15, 06:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonesoft
Han vågar väl inte annat, med risk att det rivs eller bränns ner om det inte får islamiseras?

Det är ett utmärkt initiativ, eftersom det innebär att man leker med islam (begreppet islam, företeelsen islam, dom symboler som representerar islam (Det vill säga, det är i samma anda som rondellhunden)).
Citera
2012-10-15, 06:38
  #3
Medlem
UAAs avatar
Jag tror inte Vilks bryr sig det minsta. Varför skulle han göra det?
Jag misstänker att muslimerna har ett större problem med att ett bönetorn byggts utav samma snubbe som skändat deras profet.
Citera
2012-10-15, 07:03
  #4
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag antar att det snart är en konstnärsgrupp som också kommer att behöva SÄPO-skydd efter att ha "vanhedrat" den muslimska tron. Ska bli mycket intressant att se fortsättningen på det här!

Kommer någon att höra böneutropet från tornet eller bor det inget folk i närheten?
Citera
2012-10-15, 07:07
  #5
Medlem
Vad är diskussionen, lite fritt tyckande om vad man känner för detta? Mycket bra tycker jag, bra bidrag i debatten. För alla här inne vill värna om yttrandefrihet, inte sant?
Citera
2012-10-15, 07:26
  #6
Medlem
Golonkas avatar
Förjävla sorgligt att man nu alltså inte ens kan fly ut till naturen utan att behöva få blattarnas skit mitt i fejjan... Notera speciellt att det minsann inte är några skäggiga lurkar som orkat hasa sig ut till Nimis och manifestera... Åh nej! Det orkar man inte! Kaftaner är ju inte precis bra outdoors-plagg... Mer lämpade att fisa fulla med varmluft hemma i khat-soffan, inte sant?

Nimis har hela tiden funnits där och jag har länge undrat varför dödspatrullerna från moskén inte slagit till mot Vilks genom Nimis. Istället ägnar man fruktlösa försök åt att hitta hem till honom och yxa-bränna ihjäl karlstackarn. Jag har naturligtvis vetat länge att babbar inte gärna ger sig ut i naturen. Den är ju befolkad av djinner, onda andar, är obekväm och blatten vill ju ha det bekvämt...

Så det krävdes alltså lite svenne-"konstnärer" för att få ordning på trakasserierna och nu vågar folk väl inte sig dit längre, med risk att behöva klibbas mot mångkulturellt skit!

Vem är "konstnären" på filmsnutten? Jävlar vad nöjd han är med sin insats, den lille jävla förrädaren....

Kan inte några flashbacksrasister från Skåne dra dit och slita ner de där jävla högtalarna? Stället ligger någonstans på Kullaberg, nära Helsingborg, Höganäs och Ängelholm...
Citera
2012-10-15, 07:29
  #7
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonesoft
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5309027
Han vågar väl inte annat, med risk att det rivs eller bränns ner om det inte får islamiseras?

Vi ska brytas ner sakta men säkert, hur var det med den kokta grodan.

Eller så är han en konstnär som kan se poänger med saker. Ofta han "inte skulle våga" efter allt han varit med om. Hela grejen är klockren, humoristisk och en kuk i röven på rasister.
Citera
2012-10-15, 07:36
  #8
Medlem
ManJuices avatar
"Smart" drag utav medierna att nyhetsrapportera om det. Verkligen. Det var så det hela började med Muhammedteckningarna. Spektaklet kunde ha gått obemärkt förbi, men DN, Svt, Svd med flera var tvungna helt enkelt.

Det här ska iallafall bli instressant att se! (Även roligt att man får reda på sina nyheter via Flashback först.)
__________________
Senast redigerad av ManJuice 2012-10-15 kl. 07:42.
Citera
2012-10-15, 07:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag antar att det snart är en konstnärsgrupp som också kommer att behöva SÄPO-skydd efter att ha "vanhedrat" den muslimska tron. Ska bli mycket intressant att se fortsättningen på det här!

Kommer någon att höra böneutropet från tornet eller bor det inget folk i närheten?

Ingen bor inärheten, men det är väldigt mycket turister som besöker konstverket (när jag var där var det upp emot hu dra pers på en gång) dock är det naturreservat så det ör väll mindre bra när det är häckningstider osv antar jag
Citera
2012-10-15, 07:52
  #10
Medlem
DIdes avatar
Det typiska i detta är att det är garanterat en svensk grupp som gjort detta. Muslimer skulle inte komma på tanken och hittar inte i naturen utanför förorten. Bra att Vilks inte bryr sig. Muslimerna kommer inte heller att bry sig. Hade jag själv bott i närheten så skulle jag nog ha ryckt bort utrustningen eftersom det inte skall bröla på stranden utan det är en plats för lugn och eftertanke. Jag håller dock med om att det är humor.
Citera
2012-10-15, 08:32
  #11
Medlem
Väldigt roligt tilltag, ett av de bättre tilläggen i projekt rondellhund på länge. Många kommer nog att bli både förvånade och besvikna över att Lars Vilks inte tar det minsta illa upp.

Nu är det bara att invänta reaktioner från den islamska sfären. Är detta blasfemi?

Skulle vara roligt att veta vem "konstnären" är.
Citera
2012-10-15, 09:13
  #12
Medlem
Konstkupp iscensatt av en sverigedemokrat eller annan minarethatare. Suck. Fast det låter rätt vackert.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback