Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-14, 03:29
  #1
Medlem
Tjena idag söndag den 14 så har jag varit ren i exakt 2 månader och 1 vecka ifrån ett 7-8 år blandmissbruk, Mestadels röka i början, senare åren har det varit xanor, roche2, fm1 i kombination med 1-2 tusen mg tramadol, eller som nu senaste 2 åren xanor ihop med 2-4 mg sub nasalt dagligen varje varje dag för o ens klara av min vardag.
Men idag är jag i stort sett helt frisk o lever ett helt normalt liv o är jätte glad över det, trodde aldrig ja skulle kunna klara av det, röker bara en gräsare någon gång men det är inte hela världen. Nu till min fråga.....

Sen jag slutade äta benzo o speciellt opiater (sub o tram) så började jag äta Loperamid (imodium , dimor) Det har nu gått exakt 2 månader o 1 vecka, alltså i 7 veckor så har jag ätit Loperamid för att jag hade sån otrolig magvärk i början utav min opiat o benzo AT. Första 3 veckorna så åt jag 4 st Loperamid om dagen, Sen dom senaste 4 veckorna har jag ALLTID ALLTID vaknat med magsmärtor, gå på toa är de första jag gör, lite halvlös ibland inte så jätte farligt, äter frukost/mat och i samband med det så tar jag 2 st Loperamid, så har jag kört senaste 3-4 veckorna för att slippa få ont i magen o mest av allt slippa bli lös.

Är det inte farligt o äta Loperamid , dimor i 7 veckor ? Det står på förpackningen att om diarren/magproblemen inte upphört inom 2 dagar så ska läkare kontaktas...

Vad tror ni kan hända? Någon som gått av opiater tidigare måste de väl finnas som ätit Loperamid under några veckor o bara kan säga vad ja har o räkna med är de bara att man springer på toa av minsta lilla grej man äter o dricker ? För min magsmärta är inte som i början av min opiat o benzo AT, då kändes de som knivar i magen, nu vill ja ju bara sluta ta Loperamid, men måste nog sitta hemma några dagar då, kan inte gå ut o skita varje timme ju....

MYCKET MYCKET TACKSAM FÖR SVAR O FÖR DEN / DOM SOM LÄGGER NER SIN TID PÅ ATT LÄSA O SVARA PÅ DETTA, HOPPAS NI ALLA MÅR BRA O TA HAND OM VARANDRA, KÄRLEK !!
2012-10-14, 12:39
  #2
Avstängd
justHighs avatar
Grattis till din drogfrihet! Det är verkligen viktigt att dessa solskenshistorier kommer ut!
Jag tycker du ska överväga att gå till läkaren, men hur du ska lägga fram det tål att funderas på. Förresten så ska du kanske ställa denna frågan i avdelningen "medicin". Där kanske du får ett bättre svar.

Men annars är mitt råd, fortsatt nedtrappning - även av loppen...

Den kroniska värken tar lång tid att släppa. Jag håller på att trappa ner mitt drogande till minimala mängder och jag har ont som katten i bena och händerna - i synnerhet på morgonen. Men sen släpper det då jag tar min minimala dosar under dagen. Det är klart att mina besvär har att göra med fysiskt beroende, och är väl så för dig också. Men egentligen borde du kolla upp det, så det inte är något bråck eller annat. För magen är fan farligt, det kan gå fort...
Men annars är ju magproblem så klart standard för oss.
2012-10-14, 15:41
  #3
Medlem
Alltså syftet med mitt tråden var inte om att ja har några AT-symptom angående opiaterna eller benzon, det ända jag har är magproblem, men inte sålänge jag äter dimor(loperamid) Men jag måste ju som sagt sluta med dom någon gång, kan inte äta 2-3 st i 7 veckor som jag nu gjort....


Jag känner absolut INGET sug o mår inte dåligt nånting när ja inte får benzo eller opiater i min kropp, jag klarar mig med lite bra gräs, visst att vardagarna inte är i närheten lika roliga, men ja slipper vara en slav under ett gift....

Idag ska jag försöka lägga av helt o hållet med Loperamid, så får vi se hur dag 1 blir utan något mot opiat/diarre-magen.....
2012-10-14, 15:45
  #4
Avstängd
justHighs avatar
Förresten, tycker du att loperamid fungerade bra mot opiat-AT'n? Tog den bort den fysiska AT'n mycket?
2012-10-14, 18:29
  #5
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EazyECPT
Alltså syftet med mitt tråden var inte om att ja har några AT-symptom angående opiaterna eller benzon, det ända jag har är magproblem, men inte sålänge jag äter dimor(loperamid) Men jag måste ju som sagt sluta med dom någon gång, kan inte äta 2-3 st i 7 veckor som jag nu gjort....


Jag känner absolut INGET sug o mår inte dåligt nånting när ja inte får benzo eller opiater i min kropp, jag klarar mig med lite bra gräs, visst att vardagarna inte är i närheten lika roliga, men ja slipper vara en slav under ett gift....

Idag ska jag försöka lägga av helt o hållet med Loperamid, så får vi se hur dag 1 blir utan något mot opiat/diarre-magen.....
Har du inte fått förklarat för dig tidigare att Loperamid är en opioid med nästan alla egenskaper gemensamt med andra opioider förutom att det inte passerar hjärn-blodbarriären? Du blir alltså inte påverkad av Loperamid men likväl fysiskt beroende vid längre tids användning. Jag föreslår att du bryter tvärt då du trots allt inte verkar ha haft något större intag av det. Du kommer att ha rännskita att dras med någon vecka. Det är allt.
2012-10-15, 17:18
  #6
Medlem
Alltså jag använde enbart loperamid emot att jag skulle undvika att få diarré o lös mage efter lång tids opiatmissbruk, och JA det fungerade utmärkt! Sket 1 gång om dagen o de va direkt när man vakna typ så vaknade ja upp utav otroliga smärtor i magen, kändes som knivhugg i magen, men loperamiden hjälpte helt klart ! Mest mot lös mage men även lite mot "knivhuggen"....

Jo ja vet att det är en opiat men ja tog de inte som en "drog" jag tog det för att lindra min opiat-at, slutade med loperamid igår och har ju ont i magen nästan ständigt, ska ut röka en gräsare nu de lugnar nog ner magen lite iaf Alltså jag använde enbart loperamid emot att jag skulle undvika att få diarré o lös mage efter lång tids opiatmissbruk, och JA det fungerade utmärkt! Sket 1 gång om dagen o de va direkt när man vakna typ så vaknade ja upp utav otroliga smärtor i magen, kändes som knivhugg i magen, men loperamiden hjälpte helt klart ! Mest mot lös mage men även lite mot "knivhuggen"....

Jo ja vet att det är en opiat men ja tog de inte som en "drog" jag tog det för att lindra min opiat-at, slutade med loperamid igår och har ju ont i magen nästan ständigt, ska ut röka en gräsare nu de lugnar nog ner magen lite iaf
2012-10-18, 19:42
  #7
Medlem
deadsets avatar
Jo, och återigen JO - man kan visst få ett rus av loperamid. Ett ganska starkt rus dessutom. Egentligen är det dumt att understryka detta faktum på ett öppet forum, men jag blir så satans irriterad när folk på fullaste allvar gång efter gång hävdar att man inte kan få ett rus av loperamid när man faktiskt kan det.
2012-10-18, 19:50
  #8
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
bla bla.

Mmmm och det hade ju då varit ännu bättre om du inte talar öppet om detta...
Annars försvinner det snart från hyllorna. Det kommer säkert ske ändå i o för sig...
2012-10-18, 20:14
  #9
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Mmmm och det hade ju då varit ännu bättre om du inte talar öppet om detta...
Annars försvinner det snart från hyllorna. Det kommer säkert ske ändå i o för sig...

Jag delar dock inte din entusiasm kring att det ska stå beroendeframkallande droger på apotekets hyllor. Jag tycker droger är skit, så jag skulle inte direkt sörja om loperamid ersattes med något man inte kan flumma på.
2012-10-18, 20:17
  #10
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag delar dock inte din entusiasm kring att det ska stå beroendeframkallande droger på apotekets hyllor. Jag tycker droger är skit, så jag skulle inte direkt sörja om loperamid ersattes med något man inte kan flumma på.

Jag är inte speciellt entusiastisk över vad som går att göra med loperamid.
Mitt inlägg var mer en reflektion av att du inte lever som du lär helt enkelt dvs du talar om att det finns möjligheter för att sen säga att det bör ju inte tas på ett öppet forum.
2012-10-18, 20:29
  #11
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag delar dock inte din entusiasm kring att det ska stå beroendeframkallande droger på apotekets hyllor. Jag tycker droger är skit, så jag skulle inte direkt sörja om loperamid ersattes med något man inte kan flumma på.
Ämen vafan nu får du ge dig. Koffeintabletterna på apoteket ger mer rus än loperamid, visserligen är det också lite individuellt.

Dessutom kan placebo ge ett jävla starkt rus.
2012-10-22, 15:33
  #12
Medlem
fyfan 1 vecka ungefär utan loperamid o min mage e KATASTROF 24/7, den enda tiden som min mage inte är FUCKED UPP är efter ja rökt en fet... Undrar hur länge man ska gå omkring med lös mage o ha magsmärtor som in i helvete........fyfan först fick ja en opiat och benzo AT, klarade av den, käkade loperamid mot lös opiat mage och detta är resultatet av några veckors användande av loperamid.... ÄNNU lösare o ÄNNU mer fucked up mage, knulla loperamid o den som uppfann skiten !! fuck tabletter över huvud taget jävla skit !!
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback