Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-07, 16:28
  #37
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stunforfun
Jag har tagit citalopram i ca 6 års tid (3 tabletter/dag), har varit daglig cannabisrökare i ca 7månader. Har inte märkt några som helst negativa effekter. Tvärtom känner jag mej tryggare och mindre nojjig mm nu när jag brukar cannabis.

Kan tänka mej att det är upp till var och en hur man reagerar på detta, men i mitt fall är det tvärlungt.

Samma här, 2 tabletter om dagen i något år. Har rökt cannabis ett tjugotal gånger sen 2~ månader tillbaka, och jag har inte upplevt något negativt.
Citera
2017-11-11, 16:56
  #38
Medlem
Värt att tillägga i denna tråd att det idag dyker upp fler och fler berättelser om hur folk lyckats ersätta SSRI med cbd-olja.

Sedan om cbd eller thc är den avgörande substansen - eller om en synergieffekt av alla cannabinoider krävs - får gärna någon annan fylla i om.
Citera
2017-11-13, 03:57
  #39
Medlem
Äter ssripreparat och röker nästan dagligen, inga som helst problem. Bara att köra
Citera
2017-11-15, 20:36
  #40
Medlem
HasseClass avatar
Har ätit Citalopram i många år och kombinerat detta med röka utan några större problem så länge jag håller mig till Indica. Sativor får jag ökad ångest av någon dag eller två efter intag.
Citera
2017-11-23, 06:56
  #41
Medlem
Redlinezs avatar
Har också ätit SSRI preparat samt snri medicin utan problem så det är bara att puffa på
Citera
2017-11-23, 18:32
  #42
Medlem
Gantz92s avatar
Tar mirtazapin och även en antipsykotisk. Har funkat utmärkt för mig att röka dagligen i ett halvår nu. Känner som andra skrivit att jag nojjar mindre nu än utan de antidepressiva.
Citera
2017-12-02, 16:19
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Samma här, 2 tabletter om dagen i något år. Har rökt cannabis ett tjugotal gånger sen 2~ månader tillbaka, och jag har inte upplevt något negativt.

Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Värt att tillägga i denna tråd att det idag dyker upp fler och fler berättelser om hur folk lyckats ersätta SSRI med cbd-olja.

Sedan om cbd eller thc är den avgörande substansen - eller om en synergieffekt av alla cannabinoider krävs - får gärna någon annan fylla i om.

Citat:
Ursprungligen postat av Zillo
Äter ssripreparat och röker nästan dagligen, inga som helst problem. Bara att köra

Citat:
Ursprungligen postat av HasseClas
Har ätit Citalopram i många år och kombinerat detta med röka utan några större problem så länge jag håller mig till Indica. Sativor får jag ökad ångest av någon dag eller två efter intag.

Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Har också ätit SSRI preparat samt snri medicin utan problem så det är bara att puffa på

Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Tar mirtazapin och även en antipsykotisk. Har funkat utmärkt för mig att röka dagligen i ett halvår nu. Känner som andra skrivit att jag nojjar mindre nu än utan de antidepressiva.
jag äter en medicin som heter brintellix, det är tydligen inte en ssri, men snarlik. Jag har letat över hela jävla internet men finna ingenting förmodligen pga det är en så ny medicin.. finns det verkligen INGEN här på flashback som har erfarenhet? Jag är typ 99%säker på att det inte ska va nån fara, men jag vill inte chansa.
Citera
2017-12-02, 18:00
  #44
Medlem
Rökt på både när jag gått på mirtazqpin, och escitalopram även när jag gått på andra med, ingen skillnad kanske att jag blev lite högre bara 😉 men du behöver nog inte oroa dig iaf, rökt säkert en 10a på en helg med antidepressiva men alla kroppar reagerar ju olika.
Citera
2017-12-03, 21:16
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Rökt på både när jag gått på mirtazqpin, och escitalopram även när jag gått på andra med, ingen skillnad kanske att jag blev lite högre bara 😉 men du behöver nog inte oroa dig iaf, rökt säkert en 10a på en helg med antidepressiva men alla kroppar reagerar ju olika.
hehe, jag tror nog inte denna är värre än andra ssri, typ sertralin fluoxetin o escitalopram.. även voxra och ingen av dessa va nå probs, men brintellix sägs inte ska va en vanlig ssri...tack flr ditt svar iaf
Citera
2017-12-03, 22:34
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Rökt på både när jag gått på mirtazqpin, och escitalopram även när jag gått på andra med, ingen skillnad kanske att jag blev lite högre bara 😉 men du behöver nog inte oroa dig iaf, rökt säkert en 10a på en helg med antidepressiva men alla kroppar reagerar ju olika.
vilka olika har du rökt med exakt? Om du minns?
Citera
2017-12-04, 06:58
  #47
Medlem
Om man röket så kan man bli mer nojjig också, särskillt om det blir en vana. Det har att göra med att det innehåller bland annat både THC och CBD som jag har förstått det.
Citera
2017-12-08, 16:10
  #48
Avstängd
k1mpmans avatar
Jag har en hel del erfarenhet av detta.

För det mesta skulle jag säga att jag sällen påverkas annorlunda. Det min medicin gjorde var att den trubbade av de höga och låga "känslorna" som jag "umgås med"(som min doktor brukar säga) och det kändes inte som om cannabis påverkade detta. Jag var alltid rädd att gå för långt och ta för mycket då jag är lite instabil(överemotionell osv). Men jag bara började med lite och gick därifrån, om jag märkte att jag blev ledsen/sne på något så slutade jag röka för kvällen och försökte lugna ner mig. Min doktor var även medveten om mitt bruk och även om han inte tyckte om det kunde han ha liten förståelse(eller så ljög han mig i ansiktet).

Jag skulle säga att det är lugnt i de flesta fall, men kan inte bara utanför min egna erfarenhet. Gå bara inte över gränsen, det gäller inte bara cannabis såklart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback