Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-17, 12:15
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det beror väl på vem du frågar? Jag ska använda ett ord jag hatar nu. Är det helt oproblematiskt att vara homosexuell man, tror du? Kände du några bögar på 80-talet?
När de skulle interneras för att inte sprida AIDS som epidemi och det var okej att gå ut på stan och knacka bögar på skoj?
Tror du det är okej nu?
Vet du vad de går igenom, innan de kommer ut?

Jag kände några bögar på 80 talet, liksom jag kände några bögar i början av 70 talet. Det är ju inte precis så som om homosexualitet är något nytt nu 2017. Däremot känner jag inte någon homosexuell som upplever sin sexuella läggning som handikapp, missbildning eller sjukdom. Heller inte tror jag att homosexuella är stolt över sin sexuella läggning. Det bara är så.

Vem är nu 2017 mer HANDIKAPPADE?
Citera
2017-06-17, 12:36
  #26
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Jag kände några bögar på 80 talet, liksom jag kände några bögar i början av 70 talet. Det är ju inte precis så som om homosexualitet är något nytt nu 2017. Däremot känner jag inte någon homosexuell som upplever sin sexuella läggning som handikapp, missbildning eller sjukdom. Heller inte tror jag att homosexuella är stolt över sin sexuella läggning. Det bara är så.

Vem är nu 2017 mer HANDIKAPPADE?
Jag vet. Vita heteronormativa, cis-män?
Den enda grupper som det är helt okej att hacka på utan konsekvenser. Och ohboy vad kultureliten hackar sen. Det finns inte ett enda forum som inte ger exempel på "feministernas" kamp mot detta "slödder".
Citera
2017-06-17, 12:40
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag vet. Vita heteronormativa, cis-män?
Den enda grupper som det är helt okej att hacka på utan konsekvenser. Och ohboy vad kultureliten hackar sen. Det finns inte ett enda forum som inte ger exempel på "feministernas" kamp mot detta "slödder".

Vad fan dillar du om nu?
Citera
2017-06-17, 12:44
  #28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Vad fan dillar du om nu?
Verkligheten, utan de rosa solglasögonen.
Citera
2017-06-17, 12:53
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Verkligheten, utan de rosa solglasögonen.

Vadå verkligheten? Vad i hela friden vill du ha sagt här?
Citera
2017-06-17, 13:02
  #30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Vadå verkligheten? Vad i hela friden vill du ha sagt här?
Ge mig en tidning, en kanal, ett medium, vilket osm helst, så ska jag peka ut manshatspropaganda i den åt dig och förklara varför. Välj fritt. Ta det du litar mest på att "inte göra det jag påstår" så ska jag avslöja sanningen åt dig. Men det kräver att du är beredd att ta det röda pillret. Fråga bara om du verkligen vill veta sanningen.
Citera
2017-06-17, 17:50
  #31
Medlem
Jag hatar inte homosexuella människor men jag hatar att de är emot kärnfamiljen, som om det vore "onormalt".
Sen tåler jag inte pridefestivalen heller. Så jävla barnsligt. Då kan vi hylla invandrare och andra och tredje generationens invandrare också.
Sen kan vi hylla heterosexualitet. När vi ändå håller på så får vi ju hylla pedofili. Det är ju också en läggning som får utstå mycket hat, precis som homosexualitet.
Nej, om du är homosexuell så är det ok men varför ska dessa människor ha en festival? Tycker att pedofiler också borde få ha en festival då. Lite samma sak där. Pedofiler får utstå vad homosexuella utsattes för förr i tiden.

Sen har du faktiskt rätt i att det skulle kunna anses vara en "sjukdom". Med tanke på att människans främsta livsmål är fortplantning. Men sen har vi flera människor som väljer att inte skaffa barn och de som inte kan skaffa barn.
Personligen så anser jag att det inte är en sjukdom. Jag tror att detta är naturens svar till vår arts stora antal på jorden. Vi är redan för många.
Sen förekommer det homosexualitet bland andra arter också. Men man får ju bara jämföra människan med andra arter när det passar de "rätta" åsikterna.



//Siegestor
Citera
2017-06-17, 19:37
  #32
Medlem
Sqeptisks avatar
Det är sällan som det skiljs på person och sexuell preferens i diskussioner som denna. Det är aldrig rätt att bunta ihop en folkgrupp enkom på grund av deras sexuella preferenser (vilket egentligen är/borde vara rätt ointressant då dessa aktiviteter normalt sker privat).

Sedan är det ju otvivelaktigt så att det är många trasiga människor som på ett överdrivet sätt försöker marknadsföra sin sexuella preferens som någon slags sorgfri livsstil. Vilket naturligtvis inte är sant!

Är det inte det som den här tråden egentligen handlar om?
Citera
2017-06-17, 20:06
  #33
Avstängd
Zeolites avatar
Vi lever i en tid av normupplösning beroende på politisk styrning. Kulturmarxismen som styr vill att vi skall förlora vår identitet. Alla ska vara identitetslösa hen utan tillhörighet till sitt kön eller land eller kultur, därför bl.a. promotar de gayismen och den krigiska manshatande feminismen.

Zigenare intalas att de skall känna sig förtryckta om man kallar dem zigenare, vilket de ju är och alltid har varit och dessutom alltid varit stolta över att vara.

Prideeländet styrs av politiska krafter som angriper alla normer, inte bara heteronormen. Det är verkligen provocerande när bögar och lesbianer hånglar offentligt, de gör ju sannolikt inte det av kärlek eller sexuell frigörelse, utan som provokation och aggressiv självhävdelse.

En hel del påverkas att gå utanför sina egna ramar och testa det populariserade snuskeriet, precis som folk testar knark av nyfikenhet och tillgänglighet, monkey see - monkey do. Både knark och sexuella normbrytanden kan vara uttryck för t.ex. eskapism, allmän vilsenhet, protest gentemot totalitära föräldraauktoriteter osv. och alls inte nödvändigtvis äkta homo eller bisexualitet.

Stolta är de nog oftast inte utan osäkra, därför manifesterar de så högljutt i grupp, i en desperat vädjan till sina kaosartade psyken att det inte är något fel på dem utan de är minsann normala, något de innerst inne verkligen betvivlar ... oftast ...

En tragisk utveckling hursomhelst att normer upplöses och angrips, så att många mer eller mindre manipuleras in i dessa normbryterier av grupptryck och instabila känsloliv.
__________________
Senast redigerad av Zeolite 2017-06-17 kl. 20:11.
Citera
2017-06-19, 04:36
  #34
Medlem
Spud-boys avatar
Man borde inte behöva manifestera friheten att vara det man är.. Dom borde bara dansa och vara fria, som alla borde. Ha en ceremoni för att dyrka solen, eller nått, typ.. Allt är vrickat..
Citera
2017-06-20, 01:25
  #35
Medlem
Åtmistone transexuella kan ju inte vara stolta, för varför vara stolt över att födas i fel kropp och behöva genomgå en könskorrigering? Jag är inte stolt över mitt synfel och om jag nu får råd till laser-operation så kommer jag inte att se tillbaka på min tidigare närsynthet med stolthet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback