• 1
  • 2
2014-03-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ven0m
Vill också veta om fryst hackad spenat är dåligt efter att jag kokat det med lite vatten? Äter det varje dag nu i stort sett.

Det är förhållandevis lite oxalsyra i spenat i jämförelse med t ex rabarber och harsyra och så länge du häller bort vattnet skulle jag säga att det är helt lugnt. Har du kronisk njursvikt kanske du ska förvälla två gånger.
Citera
2016-01-01, 22:49
Medlem
Eastmancolors avatar
Läste på msn nyheter (som en tidigare medarbetare därvid beskrev för mig som "site för skitnyheter") att uppvärmd - vad som nu menas med det (micrad? förvälld? grillad?) - mat kan vara jättefarlig bl a spenat som då orsakar cancer (vilket närmast samstämmiga uppgifter verkar tillbakavisa med emfas). Vidare skulle man inte värma upp en redan grillad kyckling eller kokt ris för då bleve man matförgiftad.
Citera
2023-08-09, 22:38
Medlem
Är det någon som vet om Begro Hackad Spenat Fryst 2.5kg är förvälld? Vad jag vet är Eldorado fryst inte förvälld, står ivarjefall inget om det på innehållsförteckningen/påsen, medan fryst Garant och Findus tydligt skriver detta på förpackningarna.

Enklare med förvälld fryst och bara hiva i den i blendern till hälsosmoothien än om man behöver tina/sjuda upp den först, varvid även vattnet ska hällas av först.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in