Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-10, 21:11
  #1
Avstängd
Hejsan

Ni som har A-traktorer, hur mycket kostar det med den tex försäkring?

skriv helst alla kostnader med en a-traktor
Citera
2012-10-10, 21:40
  #2
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xide97
skriv helst alla kostnader med en a-traktor

Bensin
Försäkring
Körkort
O.s.v.

Men... du ska väll inte köra lagligt antar jag
Citera
2012-10-10, 21:44
  #3
Medlem
apevia933s avatar
ha ha bannad snart då...
Men det är precis som vanlig bil tror jag.
Men spelar ändå ingen större roll... För du kommer ändå inte köra lagligt så.
Citera
2012-10-10, 22:18
  #4
Medlem
Jag är en gammal traktorwaggare så jag kan svare. trevligaste tiden som ungdom var när man körde epatrunk enligt mig, en wedig sothora så mådde en som bäst. En vanlig duett kostar ca 375kr om året likaså 740 i skatt o runt 1000lappen i trafik försäkring per år. De skiljer typ ingenting om det är bensin eller disschlaa som de gör på bilar. Jag hade en kingcab tralla sist o den låg på 700kr året för den vägde 2ton.
Citera
2012-10-10, 23:23
  #5
Medlem
Det är inte billigt!
Först ska du köpa aset, ska du ha en hyffsad så blir det ju minst 25 000 kr. Sen är det ju 95 % chans att det är en gammal volvo, troligast en 740 eller duett. Dessa bilar ska egentligen stå på skroten Så det finns stor risk att mycket går sönder + är ju att reservdelar är riktigt billigt till gamla volvo.
Sen blir det ju som en bil med bensin/diesel, eftersom du mestadels kör 30 km/h inne i stan så drar det ju en jävla massa. Sen är det försäkring, skatt. Tror dock inte det är så dyrt (dyrare med moppe)
Kortet får man ju inte glömma heller, det går på 5000 kr (AM) då får du köra moppe, traktor m.m.
Man ska ju passa sig för de blåa grisarna med så man inte åker dit, det blir inte billigt. Ombesiktning, böter, indraget lämp (om den går för fort då)
Men men har man pengar så...
Själv föredrog man moppe
Citera
2012-10-11, 00:01
  #6
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realesethedogs
Det är inte billigt!
Först ska du köpa aset, ska du ha en hyffsad så blir det ju minst 25 000 kr. Sen är det ju 95 % chans att det är en gammal volvo, troligast en 740 eller duett. Dessa bilar ska egentligen stå på skroten Så det finns stor risk att mycket går sönder + är ju att reservdelar är riktigt billigt till gamla volvo.
Sen blir det ju som en bil med bensin/diesel, eftersom du mestadels kör 30 km/h inne i stan så drar det ju en jävla massa. Sen är det försäkring, skatt. Tror dock inte det är så dyrt (dyrare med moppe)
Kortet får man ju inte glömma heller, det går på 5000 kr (AM) då får du köra moppe, traktor m.m.
Man ska ju passa sig för de blåa grisarna med så man inte åker dit, det blir inte billigt. Ombesiktning, böter, indraget lämp (om den går för fort då)
Men men har man pengar så...
Själv föredrog man moppe

Har du haft a-traktor? Har du bil? Har du körkort? Det verkar inte så. Kommer du möjligtvis från någon större stad?

Jag tror faktiskt att han har räknat in kostnaden för körkortet i det hela. Ryckspärr/regulator är väl ett måste? Dock får man vara lite varsam inne i staden. Tycker du ska leta efter en ordentlig sothora, typ 740 med d24 tic.
Citera
2012-10-11, 22:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Har du haft a-traktor? Har du bil? Har du körkort? Det verkar inte så. Kommer du möjligtvis från någon större stad?

Jag tror faktiskt att han har räknat in kostnaden för körkortet i det hela. Ryckspärr/regulator är väl ett måste? Dock får man vara lite varsam inne i staden. Tycker du ska leta efter en ordentlig sothora, typ 740 med d24 tic.
Kommer från en av de största bonnhålerna i sverige så ne ingen storstad.
Jag har inte haft atraktor men kände jävligt många som hade det jag ser fan inget fel i texten, det är dyrt och mycket går sönder, så är de bara
Citera
2012-10-11, 22:58
  #8
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realesethedogs
Kommer från en av de största bonnhålerna i sverige så ne ingen storstad.
Jag har inte haft atraktor men kände jävligt många som hade det jag ser fan inget fel i texten, det är dyrt och mycket går sönder, så är de bara

Visst att det kostar pengar, men att säga att en 740 går sönder ofta är väl att överdriva en bit?
Citera
2012-10-11, 23:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Visst att det kostar pengar, men att säga att en 740 går sönder ofta är väl att överdriva en bit?
Visst visst det finns ju många fina 740 utan problem
men mina kompisar hade oftast problem med sina volvos, kan ju också bero på att de kör den som det vore en F1 bil. Bilen vårdar dig som du vårdar den kanske?
Citera
2012-10-11, 23:39
  #10
Medlem
lolzincs avatar
Det kostar en ansenlig summa social stigmatisering.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback