Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Det skulle möjligen vara filer som är mindre än cluster-storleken du satt på raid-enheten. Allt annat torde vara utspritt på båda diskarna. Jag är inte hundra på detta då jag normalt inte använder "0" själv. Vilket är en standar som borde förbjudas. 0&1 är möjligen ok, men då finns det bättre om man har så många diskar.
Frågan är dock hur partitionstabellerna delas upp på en 0:a, det kan hända att du behöver "tvångsläsa" den kvarvarande disken med Easyrecovery eller liknande program.
Okej, ska försöka det senare idag eller i morgon
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är en vanlig mdraid på de här enheterna. På vilket sätt har disken "dött"? Kan man fortfarande få kontakt med den om du kopplar in den i en vanlig dator (dvs, kan du se partitionerna)?
Har inte testat koppla in de i datorn ännu, datorn står dumt till så därför jag tänkte jag frågar först innan jag börjar plocka med den. Enda jag vet är att det står "fel" som status på en av diskarna via webbgränssnittet och att en röd "error" lampa blinkar rött på fronten av nas-servern.
Exakt vad som hände vette tusan, satt och spelade spel och sen när jag spelat klart och skulle se på film ifrån servern så fick jag ingen respons.