2012-10-09, 15:34
Medlem
Hejsan, skulle behöva lite tips om kylplattor för en laptop. Min laptop är påtok för varm, jag har prövat blåsa ut damm med tryckluft på burk, eller vad det nu än kallas.

Har kollat på denna kyl, är den något att ha? Fler tips?

Enda anledningen till att jag överväger den är att den har högt omdöme på Prisjakts hemsida.
Tack på förhand!
Citera
2012-10-09, 15:39
Medlem
Jag har satt min laptop på en industrifläkt, kyler bra
Citera
2012-10-09, 16:26
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Hejsan, skulle behöva lite tips om kylplattor för en laptop. Min laptop är påtok för varm, jag har prövat blåsa ut damm med tryckluft på burk, eller vad det nu än kallas.

Har kollat på denna kyl, är den något att ha? Fler tips?

Enda anledningen till att jag överväger den är att den har högt omdöme på Prisjakts hemsida.
Tack på förhand!
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/126749-cooler_master_notepal_u2_notebook_stand_fan_editio n-svart

Har denna, min dator blir kall av den och den låter inte alls mycket
Citera
2012-10-09, 16:42
Medlem
stopbitchings avatar
Jag har samma kylare som i trådstarten och den har fungerat bra i flera år, rekommenderar. Hade det inte varit för den skulle nog min gamla laptop brunnit upp för länge sen.
Citera
2012-10-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/126749-cooler_master_notepal_u2_notebook_stand_fan_editio n-svart

Har denna, min dator blir kall av den och den låter inte alls mycket

Du har ingen före och efter, temp?

Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Jag har samma kylare som i trådstarten och den har fungerat bra i flera år, rekommenderar. Hade det inte varit för den skulle nog min gamla laptop brunnit upp för länge sen.

Skönt att höra att jag inte är helt ute och cyklar iallafall!
Citera
2012-10-10, 11:53
Medlem
Har f.ö. lagt en beställning på kylen jag länkade i tråd starten.

Kan komma med en recension om någon är intresserad!
Citera
2012-12-03, 19:00
Medlem
SoulStoneRiders avatar
Citat:
Har f.ö. lagt en beställning på kylen jag länkade i tråd starten.

Kan komma med en recension om någon är intresserad!

Tjenare! Hur har den fungerat? Var den värd 440 kr?
Tacksam för svar.
Citera
2012-12-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulStoneRider
Tjenare! Hur har den fungerat? Var den värd 440 kr?
Tacksam för svar.

Den fungerar så att säga!

Har sänkt temperaturen en bit, har dock inga exakta siffror är jag rädd! Men hittills har den fungerat felfritt. Men när man har den på "högsta" varv talet antar jag det är, så kan den låta lite grann. Lite jobbigt i början, och man hör detta även om man har på sig headset! Men man vänjer sig! Ingen aning hur lite billigare modeller fungerar, men jag är nöjd med denna!
Citera
2012-12-06, 00:11
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Den fungerar så att säga!

Har sänkt temperaturen en bit, har dock inga exakta siffror är jag rädd! Men hittills har den fungerat felfritt. Men när man har den på "högsta" varv talet antar jag det är, så kan den låta lite grann. Lite jobbigt i början, och man hör detta även om man har på sig headset! Men man vänjer sig! Ingen aning hur lite billigare modeller fungerar, men jag är nöjd med denna!

Ljudet från plattan är ingenting i jämförelse med vad fläkten på en laptop låter när den drar igång ordentligt. I alla fall min laptop går inte upp så mycket i varv när den är kyld.
Citera
2012-12-07, 00:41
Medlem
Citat:
Ljudet från plattan är ingenting i jämförelse med vad fläkten på en laptop låter när den drar igång ordentligt. I alla fall min laptop går inte upp så mycket i varv när den är kyld.

Min laptops fläkt låter knappt.
Citera
2012-12-07, 18:10
Medlem
SoulStoneRiders avatar
Citat:

Vad har du för kylplatta? Är du nöjd med den?
Min laptop låter nämligen som en hårtork, inget skämt!
Citera
2012-12-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulStoneRider
Vad har du för kylplatta? Är du nöjd med den?
Min laptop låter nämligen som en hårtork, inget skämt!

Är din laptop gammal? Kanske borde pröva blåsa ut dammet eller liknande från fläkt området. Är inte så duktig när det gäller datorer, men ja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in