2016-10-31, 16:43
Medlem
1an är bäst sen 2,4,5, H20, resurrection, 6, 3
tycker trean är bra för sig själv. sen gillar jag mer den andra versionen av halloween 6 the producers cut dem fördärvade den med den andra versionen dem släppte. den finns att köpa i den halloween box dem släppte för nåt år sen 15 disc boxen. har alla filmerna på VHS, DVD, BLU RAY. har även poster från ettan, soundtrack från 1,2,4 och även musik från carpenters andra filmer en av dem bästa regissörer som finns. halloween är den bästa skräckfilmen.

PS
Där är en scen i slutet av ettan som jag alltid funderat över. när jamie lee curtis ska rymma från huset där liken är när hon ska ut från köksingången att varför hon väntar med att ta bort krattan från dörren man ser att den är där direkt. och sen när hon springer ut och ropar på hjälp så tar det lång tid för myers att komma i kapp fast han lyckades få ut sin hand från dörren han slog in och hann även gå efter jamie lee curtis nån som också funderat på detta.
Citera
2017-02-21, 15:46
Medlem
http://halloweenmovies.com/john-carpenter-announces-that-david-gordon-green-danny-mcbride-are-joining-him-on-new-halloween-film /

då kommer nya filmen nästa år. läste nånstans att handlingen kanske skulle handla om explosionen på sjukhuset i tvåan vad som hände efter det.
Citera
2017-02-21, 23:00
Medlem
Gregory.Houses avatar
H2 var bäst sen började de andra filmerna bli sämre och sämre. Förresten har det kommit ny film i serien?
Citera
2017-05-12, 21:55
Medlem
VesslanSwecans avatar
Rob Zombie's: Halloween 2007 Unrated på Blu-ray är lätt den bästa. Utan tvekan när man ser kvalitén på bild och ljud. Råheten har han maxat i denna remake på första Halloween filmen. Kan dock vara svår att få tag på. Rekommenderas!
Citera
2017-05-12, 22:35
Medlem
Drumedarens avatar
Tycker den första är den bästa och trean är den sämsta. Trean gäspade jag mig igenom, otroligt jävla värdelös.

Annars gillar jag Rob zombies filmer, och Halloween gjorde han bra. Finns nog ingen annan som skulle göra en remake så pass bra. Han är minst sagt duktig på sin sak. Både när det gäller musik och film.
Citera
2017-05-12, 23:15
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VesslanSwecan
Rob Zombie's: Halloween 2007 Unrated på Blu-ray är lätt den bästa. Utan tvekan när man ser kvalitén på bild och ljud. Råheten har han maxat i denna remake på första Halloween filmen. Kan dock vara svår att få tag på. Rekommenderas!

Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Tycker den första är den bästa och trean är den sämsta. Trean gäspade jag mig igenom, otroligt jävla värdelös.

Annars gillar jag Rob zombies filmer, och Halloween gjorde han bra. Finns nog ingen annan som skulle göra en remake så pass bra. Han är minst sagt duktig på sin sak. Både när det gäller musik och film.

Ni stör er inte på det hemska manusarbetet? White trash-stilen funkade till House of 1000 Corpses och Devil's Rejects, men i Halloween så känns det ganska (/väldigt) malplacerat.

Det här är ju snudd på parodiskt:
https://www.youtube.com/watch?v=2kZUcjdEReI

Hoppas verkligen att David Gordon Green ger åter lite värdighet till denna stackars filmserie..!
Citera
2017-05-12, 23:56
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
Ni stör er inte på det hemska manusarbetet? White trash-stilen funkade till House of 1000 Corpses och Devil's Rejects, men i Halloween så känns det ganska (/väldigt) malplacerat.

Hoppas verkligen att David Gordon Green ger åter lite värdighet till denna stackars filmserie..!

Jag förstår din poäng till 100%. Men jag diggar det! Långt ifrån alla som gör. Men jag är en av få som faktiskt kan uppskatta det. Rob zombie gör sina filmer ganska speciella. Är ett stort fan av allt den gubben släppt, och är ett stort fan av halloween filmerna.

Så när jag fick reda på att han skulle göra en remake så blev jag helt uppöveröronen glad. Men förstår dig! Och just den scenen kanske inte är den starkaste.
Citera
2017-05-13, 00:06
Medlem
VesslanSwecans avatar
Citat:

Klockren scen! Jag är en sån som gillar råhet och grova ord så det där passade mig perfekt. Som sagt, Halloween 2007, that's the shit.
Citera
2017-05-13, 01:46
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:

Gillar den med. Riktigt brutal. letade hur jävla länge som helst efter den på blu ray på nätet. Slutsålt överallt. Tradera hade ockerpriser. Hittade den till sist för 50kr i en Film/cd-butik som sålde både nytt och begagnat. Låg bland begagnade blu ray. Gissa om jag blev glad
Citera
2017-05-13, 14:48
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Klockren scen! Jag är en sån som gillar råhet och grova ord så det där passade mig perfekt. Som sagt, Halloween 2007, that's the shit.

Jag har inget emot råhet, men här känns det bara påklistrat i mina ögon. Ren lathet från Rob Zombies sida, att inte våga bryta sig ut ur white trash-stilen och göra något nytt.

Sen tycker jag i och för sig inte att white trash-delen är det största problemet med filmen. Michaels backstory är helt onödig och ointressant, samtliga karaktärer är osympatiska och rentav äckliga, den andra halvan av filmen är en rak imitation av Carpenters original (fast med betydligt sämre regi) och hela den här grejen med att Michael är en bauta-stor jätte är bara urlöjligt.
Citera
2017-05-16, 00:10
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Jag har inget emot råhet, men här känns det bara påklistrat i mina ögon. Ren lathet från Rob Zombies sida, att inte våga bryta sig ut ur white trash-stilen och göra något nytt.

Sen tycker jag i och för sig inte att white trash-delen är det största problemet med filmen. Michaels backstory är helt onödig och ointressant, samtliga karaktärer är osympatiska och rentav äckliga, den andra halvan av filmen är en rak imitation av Carpenters original (fast med betydligt sämre regi) och hela den här grejen med att Michael är en bauta-stor jätte är bara urlöjligt.

klapp klapp, mycket bra sagt.

Hatar Rob zombie nu, diggade hans musik lite, diggade Devils reject lite även om den är sjukt töntigt samtidigt. Men nej trashet har inte gjort något bra alls egentligen. Han bokstavligen mördade halloween filmerna. Tråkiga, sliskiga skådisar i varje film, som spelare samma person hela tiden. Släng in ordet ''fuck'' 422967 gånger så har du en Zombie film.

Första och andra filmen är världs klass, 3an är riktigt bra om man inte är ett cp.
Citera
2017-05-16, 00:25
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Första och andra filmen är världs klass, 3an är riktigt bra om man inte är ett cp.
Trean får onödigt mycket skit, bara filmmusiken i sig gör filmens existens fullt berättigad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in