Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-06, 00:53
  #73
Medlem
ColaKexs avatar
Väcker liv i tråden med en nyhet om att det blir en ny Halloween-film som kommer släppas 2016 under namnet: Halloween Returns. Ambitionen verkar vara att komma så nära original-filmerna (1 och 2:an) som möjligt vilket bådar gott. Rob Zombie fullständigt massakrerade serien med sina två skitfilmer. Hoppas verkligen den nya filmen letar sig tillbaka till rötterna och skrämmer skiten ur oss tittare

http://www.comingsoon.net/movies/new...loween-returns
Citera
2015-09-06, 12:39
  #74
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Väcker liv i tråden med en nyhet om att det blir en ny Halloween-film som kommer släppas 2016 under namnet: Halloween Returns. Ambitionen verkar vara att komma så nära original-filmerna (1 och 2:an) som möjligt vilket bådar gott. Rob Zombie fullständigt massakrerade serien med sina två skitfilmer. Hoppas verkligen den nya filmen letar sig tillbaka till rötterna och skrämmer skiten ur oss tittare

http://www.comingsoon.net/movies/new...loween-returns
Tycker att Zombies första rulle var klart godkänd och att han utvecklade Myers karaktär när vi fick följa hans uppväxt. Uppföljaren var tydligt påtvingad av filmbolaget och det märktes att Zombie inte hade det rätta engagemanget för det projektet.

Har inga högre förhoppningar på en ny Halloweenrulle, men hoppas att den blir bättre än dom plastiga "Friday the 13th" och "Nightmare on Elm Street" som kom för några år sedan.
Citera
2015-09-06, 20:53
  #75
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Tycker att Zombies första rulle var klart godkänd och att han utvecklade Myers karaktär när vi fick följa hans uppväxt. Uppföljaren var tydligt påtvingad av filmbolaget och det märktes att Zombie inte hade det rätta engagemanget för det projektet.

Har inga högre förhoppningar på en ny Halloweenrulle, men hoppas att den blir bättre än dom plastiga "Friday the 13th" och "Nightmare on Elm Street" som kom för några år sedan.

Zombies fatala misstag var just att han förvandlade Myers till en mänsklig varelse med ett ansikte. För mig är Michael Myers en totalt känslolös demonisk fullblodspsykopat och mördarmaskin.

Det som jag kan se som problematiskt med den kommande halloween-rullen är att det två herrarna som ska stå för regin har gjort flera Saw-filmer. Halloween ska inte vara någon blodig splatterrulle utan en film som fokuserar på hög spänning.
Citera
2015-09-06, 21:28
  #76
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Det som jag kan se som problematiskt med den kommande halloween-rullen är att det två herrarna som ska stå för regin har gjort flera Saw-filmer. Halloween ska inte vara någon blodig splatterrulle utan en film som fokuserar på hög spänning.

Marcus Dunstan är dock en väldigt bra regissör. The Collector var briljant!
Citera
2015-09-07, 22:42
  #77
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Marcus Dunstan är dock en väldigt bra regissör. The Collector var briljant!

Det betvivlar jag inte att han är. Hoppas bara Dunstan+ kollegan hedrar Halloween-genren med att ta filmen tillbaka till sina rötter. Framförallt porträttera Michael Myers så snarlikt originalet som möjligt vilket Zombie misslyckades totalt med.
Citera
2015-09-14, 14:51
  #78
Medlem
Splatta-holics avatar
Halloween filmerna är kung. Tänkte se om dom nu i oktober, skräckmånaden. Min rankning är:
1 Halloween (original) för den startar allt
2 Halloween 2 följer första filmen perfekt, jag gillar den egentligen mer
3 Halloween 4 stabil uppföljare
4 Halloween 3, skulle egentligen kunna vara på tredje plats men har ingen Michael Myers

Sedan har jag ingen ranking på resten, de går från "meh" till "pure skit", har sett alla Halloween filmer som gjorts. Om de låter nån annan göra filmerna nu istället för Rob Zombie, så finns det hopp.

Om jag ska ranka theme låtarna också:
1 Halloween 2
2 Halloween
3 Halloween 3
4 Halloween 4
Citera
2015-11-09, 05:55
  #79
Medlem
jag tycker att remakerna är helt ok.
Citera
2016-05-15, 09:12
  #80
Medlem
Den stora tråden om "alla helgons blodiga natt"

Hej jo jag skapade den här tråden om John carpenters klassiska slasher film "alla helgonas blodiga natt" jag vill att vi diskuterat de olika filmerna i halloween serien, ni kan även berätta vilken som är er favorit film i serien, vilka tycker ni var bäst remaken på halloween med rob zombie eller dem gamla filmerna med John carpenter samt vill jag att vi gärna pratar om huvud personen Michael myers!

Mvh halloween fanet
Citera
2016-05-15, 09:27
  #81
Medlem
Husbilssemester1s avatar
Bästa filmen är helt klart Halloween: Resurrection och den sämsta i filmserien är utan tvekan Halloween III: Season of the Witch! Vilket bottennapp!

Remakes är inte min grej tyvärr.
Citera
2016-05-15, 09:31
  #82
Medlem
Den filmen såg jag i en runkskrubb på en sylta som låg på Malmskillnadsgatan 1980. Man gick in tog en film blev hänvisad till en lite skrubb med en 15" Tv en stol, papperskorg och en rejäl rulle hushållspapper. Satan vad läskit det var att se filmen i den miljön. Bytte sedan till en film där en nunna blev påsatt uppe i en stege och ordningen var återställd.
Citera
2016-05-15, 10:17
  #83
Medlem
emma80s avatar
Det finns flera trådar om filmserien redan, bl.a. de båda nedan, kanske mod slår samman dem eller liknande. Kan bli splittrat med flera trådar, även om alla inte är dagsfärska. Om man söker i sökfunktionen kan det vara ett lotteri vilken man får upp och börjar skriva i.

(FB) Halloween filmerna

(FB) Diskussion kring "Halloween" Filmerna

Ännu mer OnT så gillar jag den första filmen bäst, en riktig klassiker som jag ser om regelbundet och älskar lika mycket varje gång.
Citera
2016-05-15, 10:35
  #84
Medlem
RagingHippies avatar
Kommer ihåg det var "klös" i Mike Myers syster.. riktigt redigt litet paket gömt bakom en nörduniform..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback