Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-05, 15:54
  #1
Medlem
rank81s avatar
Jag har hört att antingen arbetsförmedlingen eller kommunen har en skyldighet att se till så att alla under 25 år har ett arbete. Det är inte många som vet om och utnyttjar detta, och det är därför det finns så många unga som är arbetslösa. Detta är inget som AF/kommunen gärna diskuterar eftersom dom har svårt att uppfylla dessa krav, så man måste själv påpeka det för att något ska hända.


Ovanstående har jag alltså bara hört, jag är inte så insatt i lagar, skyldigheter osv på arbetsmarknaden. Så om någon vet någonting om detta så vore jag tacksam för lite upplysningar om hur man ska gå till väga.

Och kan AF göra någonting om man har varit arbetslös länge och inte lyckas få nåt jobb? Kan dom tex skicka ut en till ett företag och betala typ hälften av lönen.

Jag vet att det finns "luckor i systemet", men jag vet inte vad för typ av luckor det e och hur man ska göra för att utnyttja dessa.

Har varit arbetslös så jävla länge nu, måste verkligen ha ett jobb.

Så som sagt, om något vet något om detta så vore jag ytterst tacksam för svar.
Citera
2005-04-05, 17:00
  #2
Medlem
-luftwaffe-s avatar
är det inte att om man är under 20 så är de skyldiga att skaffa en sysselsättning till en, typ praktik?
Citera
2005-04-05, 23:22
  #3
Medlem
rank81s avatar
Okej, isf e jag körd eftersom jag är äldre. Tack för svaret iaf!

Ingen som vet mer? Jag är lite besviken, detta e ju Flashback, här vet alla något om allt!
Citera
2005-04-06, 14:57
  #4
Medlem
ARbetet dom är skyldiga att ge är alltid en underbetald praktik oxå så inget att stå efter.
Citera
2005-04-06, 15:17
  #5
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakawaka
ARbetet dom är skyldiga att ge är alltid en underbetald praktik oxå så inget att stå efter.
mmm lite över 3000 i månaden för ett heltidsjobb eller utomhus arbete med att plocka skräp och rensa rabatter
Citera
2005-04-08, 02:55
  #6
Medlem
rank81s avatar
Fan vad snålt. Jag skulle ju tjäna mer pengar om jag gick och samlade burkar en timma varje dag...
Citera
2005-04-08, 07:22
  #7
Medlem
anledningen till att det finns så många arbetslösa är att många helt enkelt är så jävla slöa att de väljer att snylta på skattebetalarna istället för att anstränga sig och skaffa ett jobb.

att bara kolla www.ams.se dagligen och söka det som verkar passa är INTE en försvarbar ansträngning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback