2005-04-05, 07:17
Medlem
Zleepings avatar
Har lyckat skaffa proxy till webläsare, telnet, ftp osv men jag skulle gärna vilja ha en portscan som kan koppla upp sig via proxy. Den ska helst kunna scanna flera ip adresser samtidingt och leta efter portar (borde vara standard).
Nån som sitter på ett bra program?

Z
Citera
2005-04-05, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zleeping
Har lyckat skaffa proxy till webläsare, telnet, ftp osv men jag skulle gärna vilja ha en portscan som kan koppla upp sig via proxy. Den ska helst kunna scanna flera ip adresser samtidingt och leta efter portar (borde vara standard).

Z

Kolla efter någon webbaserad portscan. Tvilvar dock på att den kan scanna flera IP adresser på samma gång.
Citera
2005-04-05, 07:38
Medlem
det vanligaste är nog att man sätter upp en server(trojan) på någon annans dator, och scannar ifrån den. Tror sub7 har den funktionen
Citera
2005-04-05, 07:40
Medlem
Zleepings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Kolla efter någon webbaserad portscan. Tvilvar dock på att den kan scanna flera IP adresser på samma gång.

Mm. Tack för tipset men det är inte riktigt vad jag söker. Förslag välkomnas gärna.

Z
Citera
2005-04-05, 09:03
Medlem
MyZt|pettsons avatar
Om du har Socks-proxies så finns det fina Socks-program så som SocksCap

Hittade en som skrivit om Socks-proxies i en närliggande tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av Stanaren
Jag skulle använda SOCKS5 annars, enklare och sen kan du göra så att din IP adress är helt ospårbar genom o länka flera SOCK5 till varran.

EDiT: Ett program jag använder mig av är SocksCap, sedan kan man hämta gratis SOCKS5 på http://www.aliveproxy.com/socks5-list/ .
Citera
2005-04-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zleeping

Z

Socks-proxies om sagt, men fall du använder nmap på ett bra sätt så behöver du nog inte använda proxy
Citera
2005-04-08, 19:49
Bannlyst
,..

True. Nmap = Decoys...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in