2012-10-06, 23:49
Medlem
Upptäckte att jag fått för mkt i lön och har tyvärr spenderat allt.... Fick tyvärr ingen lönespec då jag nyligen flyttat och märkte därför inget... Vad ska jag göra? Kommer de att begära tillbaka pengarna? KAN de begära tillbaka pengarna?
Citera
2012-10-06, 23:53
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomUndrar
Upptäckte att jag fått för mkt i lön och har tyvärr spenderat allt.... Fick tyvärr ingen lönespec då jag nyligen flyttat och märkte därför inget... Vad ska jag göra? Kommer de att begära tillbaka pengarna? KAN de begära tillbaka pengarna?

Klart att dom kan. Du har ju fått pengar som du inte har rätt till.
En lönespec ska du ju absolut kunna få ändå.

Antingen så gör du ingenting och ser om du får mindre nästa månad eller så säger du till och då får du också mindre lön för att jämna ut det..
Citera
2012-10-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Klart att dom kan. Du har ju fått pengar som du inte har rätt till.
En lönespec ska du ju absolut kunna få ändå.

Antingen så gör du ingenting och ser om du får mindre nästa månad eller så säger du till och då får du också mindre lön för att jämna ut det..

jepps, jo jag ska säga till.. men hoppas att de jämnar ut nästa månad isf så att jag inte behöver betala tillbaka.. tack!
Citera
2012-10-06, 23:55
Bannlyst
Finns flera trådar som berör detta. Bland annat:
https://www.flashback.org/t1234849

Räkna med att få hosta upp om de kommer på dig. Notera OM.

Du är ansvarig för att ha koll på dina transaktioner.
Citera
2012-10-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Finns flera trådar som berör detta. Bland annat:
https://www.flashback.org/t1234849

Räkna med att få hosta upp om de kommer på dig. Notera OM.

Du är ansvarig för att ha koll på dina transaktioner.

är en för nervös individ, kommer helt klart att säga till annars finns det risk att det blir likadant nästa månad också. men tack för svar! har hört en del olika från en vän som arbetar i danmark så det var därför jag frågade.
Citera
2012-10-07, 00:06
Medlem
Om de upptäcker vilket de troligtvis gör vid en kommande avstämning så kommer de givetvis kräva tillbaka det vilket de också har full rätt till. Börja spara alternativt berätta för dem och be om avbetalning/dra på nästa lön.
Citera
2012-10-07, 01:19
Medlem
Citat:

Men hur mycket handlar det om då? Några procent extra eller flera tusenlappar?
Citera
2012-10-07, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men hur mycket handlar det om då? Några procent extra eller flera tusenlappar?

ngr tusen. men det beror på att min anställningsform ändrats o jag har fått betalt enligt den gamla...
Citera
2012-10-07, 02:00
Medlem
Du får förmodligen avdrag på nästa lön
Citera
2012-10-07, 03:32
Medlem
Citat:

Hur har du lyckats spendera hela lönen när vi bara är inne på 7e dagen i månaden Hur ser restretande dagar ut för dig i levande ?
Betalar du inte räkningar med internet bank och således bör ha sett vad du fick insatt i lön.
Citera
2012-10-07, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Hur har du lyckats spendera hela lönen när vi bara är inne på 7e dagen i månaden Hur ser restretande dagar ut för dig i levande ?
Betalar du inte räkningar med internet bank och således bör ha sett vad du fick insatt i lön.

jag trodde att lönen låg en månad framåt så att ändringen ej skulle ske förrän nästa månad. har såklart kvar det jag behöver (mat osv), men har precis flyttat så det var renoveringskostnader. dock tur i oturen på ngt sätt att jag fick min gamla normala lön, eftersom jag räknade med den. men jag ska säga ifrån och hoppas att de rättar till det vid nästa lön så att jag inte behöver betala tillbaka nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in