Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 22:29
  #2593
Medlem
Vintagespel av Tiger. Ett slag bak med nio kvar!
Citera
2018-08-12, 22:33
  #2594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Du menar att touren nästan direkt (på spelåret) skulle börja med en majortävling?
Varför inte? Tennisen gör ju det. Men det var inte direkt ett seriöst förslag, mer en önskan för att få mer spridning på de stora tävlingarna.

Tiger -3 efter 9 utan en enda fairwayträff
Citera
2018-08-12, 23:15
  #2595
Moderator
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Varför inte? Tennisen gör ju det. Men det var inte direkt ett seriöst förslag, mer en önskan för att få mer spridning på de stora tävlingarna.


Hmmm, jag förstår dig. Det blir väldigt tjockt med tävlingar som det är nu när de inte spelar så många på hösten.
Citera
2018-08-13, 00:43
  #2596
Medlem
Tiger har iaf dragit tillbaka intresset till "den gamla goda tiden".

Kan inte bestämma mig för om Koepka är så här bra eller bara rätt man på rätt ställe dessa säsonger. Han vinner ju inte mycket i övrigt.
Citera
2018-08-13, 11:18
  #2597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tiger har iaf dragit tillbaka intresset till "den gamla goda tiden".

Kan inte bestämma mig för om Koepka är så här bra eller bara rätt man på rätt ställe dessa säsonger. Han vinner ju inte mycket i övrigt.

Han är så bra, han var skadad förra hösten annars tror jag han hade haft flera vinster.

Nästa år tror jag Tiger åter är en majorvinnare efter gårdagens uppvisning.
Citera
2018-08-13, 13:25
  #2598
Moderator
Mclarengbgs avatar
Koepka är numera ingen choker som han var för några år sedan. Han må ha vunnit få antal tävlingar men tre majortitlar är ingenting man skojar bort.
Citera
2018-08-13, 14:53
  #2599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Han är så bra, han var skadad förra hösten annars tror jag han hade haft flera vinster.

Nästa år tror jag Tiger åter är en majorvinnare efter gårdagens uppvisning.

Han är överjävligt bra när han spelar såhär såklart, men försöker bara koka ned det hur man ska se på honom. Som en dominant världsspelare eller någon som smyger med och verkligen lyfter sig när det gäller.

Tennisen har sin sådan i Wawrinka. Tre GS-titlar men däremellan kunde/kan man aldrig se honom som bäst i världen och han har bara en stor titel i övrigt. Är Koepka en Wawrinka eller Murray(samma antal GS som Wawrinka men oändligt många fler stora titlar därutöver) , det är frågan. Tror inte han kommer bli någon tiofaldig majorvinnare eller nåt sånt.
Citera
2018-08-13, 15:08
  #2600
Medlem
Nu har Poulter spelat upp sig hela vägen till automatisk Ryder Cup-plats. Tiger å sin sida ligger topp-12 för det amerikanska laget men inte på en automatisk plats. Vem hade trott det för sex månader sen. Norén håller trots några sämre veckor en stadig plats också.

Stenson och Garcia är varken heta eller med i laget för tillfället. Känns ändå fortsatt som dom två första i kön till wildcards. Men nu vill jag se Henrik komma igång. Just nu ligger han där det känns som han legat flera säsonger, stadigt i slutspelet men måste spela upp sig på slutet för att nå finalen. Kommande vecka blir det Wyndham som han är försvarande mästare i och sen drar slutspelet igång.
Citera
2018-08-13, 19:04
  #2601
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Han är överjävligt bra när han spelar såhär såklart, men försöker bara koka ned det hur man ska se på honom. Som en dominant världsspelare eller någon som smyger med och verkligen lyfter sig när det gäller.

Tennisen har sin sådan i Wawrinka. Tre GS-titlar men däremellan kunde/kan man aldrig se honom som bäst i världen och han har bara en stor titel i övrigt. Är Koepka en Wawrinka eller Murray(samma antal GS som Wawrinka men oändligt många fler stora titlar därutöver) , det är frågan. Tror inte han kommer bli någon tiofaldig majorvinnare eller nåt sånt.

Ska man jämföra Koepka med typ JT så tror jag att JT kommer bli sedd som en större golfare när karriärerna är över. Koepka känns som en spelare som när det är på är det jävligt på men kanske inte så anpassningsbar till olika typ av banor som t.ex. en JT och inte lika vass runt greenerna vilket ju såklart blir viktigare när man tappar längd med åldern.
Citera
2018-08-16, 18:20
  #2602
Medlem
En 59:a(-11) för Brandt Snedeker på första rundan av Wyndham Championships. Han startade dagen med en bogey(!) och avslutade med 27 slag(sex birdies, en eagle) på hemvägen. Sista 15 hålen gick han -12.
Citera
2018-08-17, 10:19
  #2603
Moderator
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
En 59:a(-11) för Brandt Snedeker på första rundan av Wyndham Championships. Han startade dagen med en bogey(!) och avslutade med 27 slag(sex birdies, en eagle) på hemvägen. Sista 15 hålen gick han -12.


Imponerande! Jag såg intervjun på pgatours sida på facebook och där rabblade Brandt alla sina klubbval samt ibland även vilken typ av slag, slag för slag, som han slog. Iofs, när han gått runt på 59 slag så borde det inte vara så svårt att minnas slagen.

Apropå Snedeker: Snedeker tillhör gruppen som jag vill ska vinna en majortitel någon gång. Kuchar och Fowler tillhör samma grupp också.
Citera
2018-08-17, 16:29
  #2604
Medlem
Såg riktigt uppgivet ut för Stenson igår men idag lyser det i ögonen på honom. Kanske är på väg mot FedEx-formen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback