Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-05, 16:28
  #1
Medlem
valiumvaliums avatar
Jag har fått tag på ett chippat gammalt xbox 1, hur gör jag gällande spel?

De jag tankat hem är i form av .rar eller .nrg - filer - hur bränner jag dessa till DVDer?

Spelar det någon roll om spelen är i NTSC eller PAL? Xboxet är ju chippat, så det borde väl gå med båda?

Vilket program bör jag använda för att bränna dom till skiva?
Citera
2012-10-05, 17:20
  #2
Medlem
Bankdosas avatar
När jag laddade hem spel till Xbox för ett antal år sen så öppnade jag .rar för att få fram ISO-filen.
ISO-filen brände jag med Nero eller DVDdecrypter, på en DVD - skiva, aldrig några problem.
Citera
2012-10-05, 18:54
  #3
Medlem
bondenisses avatar
Du ska väl tänka på om läsaren klarar av att läsa PAL eller NTSC. Du kan kanske söka på läsarens "id"-nummer för att få upp vad den klarar av att läsa
Citera
2012-10-05, 22:08
  #4
Medlem
valiumvaliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bondenisse
Du ska väl tänka på om läsaren klarar av att läsa PAL eller NTSC. Du kan kanske söka på läsarens "id"-nummer för att få upp vad den klarar av att läsa

Vilket är standard för en konsol såld i Sverige? Om den är chippad, torde inte båda varianterna fungera?
Citera
2012-10-05, 22:09
  #5
Medlem
valiumvaliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
När jag laddade hem spel till Xbox för ett antal år sen så öppnade jag .rar för att få fram ISO-filen.
ISO-filen brände jag med Nero eller DVDdecrypter, på en DVD - skiva, aldrig några problem.

Tackar!
Citera
2012-10-05, 22:10
  #6
Medlem
valiumvaliums avatar
Kan jag på något sätt "installera" de spel jag tankat hem som image-filer på mitt xbox hårddisk? Hur går jag tillväga för att göra detta? Är det svårt att få nätverket mellan xboxet och datorn att fungera?
Citera
2012-10-05, 22:58
  #7
Medlem
valiumvaliums avatar
Jag hittade nu möjligheten att "play games from harddrive" på mitt chippade xbox.

Jag har skaffat flashfxp för att kunna starta ett nätverk med xboxet, men den hittar inget nätverk trots att jag använder det ip som är manuellt inslaget i xboxet. Det står "nätverk ej tillgängligt" i fxp så det beror inte på att användarnamn eller lösen är fel.

Kan ni hjälpa mig med detta vore jag otroligt tacksam, fyfan vad kul jag skulle ha med alla retrospel som finns att tanka hem.
Citera
2012-10-05, 23:30
  #8
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valiumvalium
Jag hittade nu möjligheten att "play games from harddrive" på mitt chippade xbox.

Jag har skaffat flashfxp för att kunna starta ett nätverk med xboxet, men den hittar inget nätverk trots att jag använder det ip som är manuellt inslaget i xboxet. Det står "nätverk ej tillgängligt" i fxp så det beror inte på att användarnamn eller lösen är fel.

Kan ni hjälpa mig med detta vore jag otroligt tacksam, fyfan vad kul jag skulle ha med alla retrospel som finns att tanka hem.

Du behöver en korsad nätverkskabel om du vill koppla ihop datorn & Xboxen direkt utan någon router.
Citera
2012-10-06, 00:14
  #9
Medlem
valiumvaliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Du behöver en korsad nätverkskabel om du vill koppla ihop datorn & Xboxen direkt utan någon router.

Jag tror att jag har en korsad kabel. 90% säker alltså. Kan jag inte koppla datorn direkt till xboxet eller behöver jag en router däremellan?
Citera
2012-10-06, 00:20
  #10
Medlem
valiumvaliums avatar
Jag har följt hela http://www.xbox-hq.com/html/xbox-tutorials-204.html men kan ändå inte pinga xboxet eller connecta med eller utan lösen genom flashfxp... Vad fan är det för fel egentligen..
Citera
2012-10-06, 01:06
  #11
Medlem
valiumvaliums avatar
Det löste sig, var någon konflikt med ipn.

Hur installerar jag spel från att vara en iso-fil på datorn i nätverket?
Citera
2012-10-06, 01:42
  #12
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valiumvalium
Hur installerar jag spel från att vara en iso-fil på datorn i nätverket?
Jag kom ihåg att jag använde Qwix när det begav sig. Det tog *.ISO filerna och la in dessa på XBOX:en så att jag kunde lira de och sedan tvärtom om jag så ville (alltså rippa XBOX spel till *.ISO filer).

Men kommer tyvärr inte ihåg hur jag ställde in programmet, om det ens var några inställningar att tala om. Har inte använt mitt chippade XBOX på år och dar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback