Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-27, 18:44
  #337
Medlem
Skön serie. Får 4 av 5 FB-trynen av mig. Skulle inte förvåna mig om våra "riktiga politiker" följer denna serie slaviskt.
__________________
Senast redigerad av Kaymano 2014-03-27 kl. 18:47.
Citera
2014-03-27, 18:53
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Skön serie. Får 4 av 5 FB-trynen av mig. Skulle inte förvåna mig om våra "riktiga politiker" följer denna serie slaviskt.


https://twitter.com/BarackObama/stat...08103789793281
Citera
2014-03-29, 20:56
  #339
Medlem
Walkers avatar
En mycket bra serie, svår att slita sig ifrån. Trist att vänta på säsong 3, men funkar att kolla in säsong 1. Det ger en liten annan bild när man vet Franks plan och förstår hur alla "kort" hänger ihop.

Serien bygger ju på en brittisk förlaga, och det har fungerat väl att föra över det till amerikansk politik.
Vad tror ni om en svensk version av House of Card, precis som med The Office/Kontoret. Skulle det fungera med en machiavellisk t ex borgerlig/socialdemokratisk gruppledare i Riksdagen som manipulerar sig fram till statsministerposten?
Citera
2014-03-30, 01:39
  #340
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Serien bygger ju på en brittisk förlaga, och det har fungerat väl att föra över det till amerikansk politik.
Vad tror ni om en svensk version av House of Card, precis som med The Office/Kontoret. Skulle det fungera med en machiavellisk t ex borgerlig/socialdemokratisk gruppledare i Riksdagen som manipulerar sig fram till statsministerposten?

Hade mkt väl kunnat funka på Reinfeldt, som kommer från jägarna i försvaret (Frank kommer från officersskolan) och som sedan kuppar MUF täby (...). Sedan når han statsministerposten genom politiskt spel, smörar befolkningen med simpla kampanjer som jobb (trivial fråga i jämfört med det stora hela) och får med sig 3 andra partier genom partimässig diplomati varav han sedan kan knopa statsministerposten. Äktenskapet som också är politiskt faller ihop efter 2 valperioder. Cynisk, pragmatisk och "karriäristisk" ledare som skulle göra susen för en serie som denna.
Citera
2014-03-30, 03:40
  #341
Medlem
Aureuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaae
https://twitter.com/BarackObama/stat...08103789793281

"This account is run by Organizing for Action staff. Tweets from the President are signed -bo." :3
Citera
2014-03-30, 13:40
  #342
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Hade mkt väl kunnat funka på Reinfeldt, som kommer från jägarna i försvaret (Frank kommer från officersskolan) och som sedan kuppar MUF täby (...). Sedan når han statsministerposten genom politiskt spel, smörar befolkningen med simpla kampanjer som jobb (trivial fråga i jämfört med det stora hela) och får med sig 3 andra partier genom partimässig diplomati varav han sedan kan knopa statsministerposten. Äktenskapet som också är politiskt faller ihop efter 2 valperioder. Cynisk, pragmatisk och "karriäristisk" ledare som skulle göra susen för en serie som denna.

Hade i för sig tänkt mig någon fiktiv politiker, fattar din poäng men någon karismatisk Frank Underwood är han inte. Vi får se om Partaj använder sig av "Reinfeldt" i någon HoC-parodi nu ikväll.
Använder man en socialdemokratisk Underwood så är väl Göran Persson den givna förebilden, förklaring överflödig..
Citera
2014-03-30, 13:51
  #343
Medlem
hehe, göran. får gärna göra politisk comeback för min del.
Citera
2014-03-30, 14:14
  #344
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
hehe, göran. får gärna göra politisk comeback för min del.

Ibland överträffar verkligheten dikten...nästan
Verkar som HSB är bekant med Frank Underwood...

http://blog.bearing-consulting.com/2...ouse-of-cards/
Citera
2014-04-15, 17:28
  #345
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Varför har alla i den här serien tjock-skärmar? Det är ju skitskumt.
Citera
2014-04-15, 18:22
  #346
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch
Varför har alla i den här serien tjock-skärmar? Det är ju skitskumt.

Va? Reflekterade över hur sponsrade serien är av Apple. De visar ju inga PC-datorer, utan Macdatorer och Ipads... Nu har jag bara sett säsong 1, men vart ser du dessa tjockskärmar? Eller driver du med oss?
Citera
2014-04-16, 18:25
  #347
Medlem
sanchoos avatar
Vilken hållhake har hackaren på FBI-agenten? FBI-agenten kan ju bara fängsla honom livstid?
Citera
2014-04-20, 22:41
  #348
Medlem
tuffkatts avatar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback