2012-10-05, 16:38
Medlem
Fudge0wns avatar
Varför krogen varje dag? Är det bara jag som inte ser hur det går ihop med ett vanligt liv där man har jobb o.s.v.?
Citera
2012-10-05, 19:11
Medlem
liiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumpme
Det har jag tänkt på länge.. Men jag känner att det skulle fan döda mig ifall jag fick slut på pengar och jag ska göra något kul..

THIS!

Ha lite självkontroll ffs..

du bor hemma o plockar ut 40k rent?
lägg undan 20k , blir 120k på ett halvår och du har råd med kontant insats t.ex
Citera
2012-10-05, 19:25
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siberia2
Dagens Troll
Alternativt Mytomani som någon länkade till tidigare!

Men annars tycker jag du ska börja med nätpoker! Börja jävligt högt och sedan fortsätter du uppåt!

Fattar inte vad som är så jävla otroligt att det måste vara trolleri? Är ni så naiva att ni tror att alla har bra koll på sin ekonomi ?

Har varit i TS kläder, och ångrar mig inte även om mycket pengar gått upp i rök. Hade sjukt kul en sommar, som vart jävligt dyr, men sen blev jag tvungen att växa upp.
Citera
2012-10-05, 19:26
Medlem
Citat:
Jag har som sagt nu vart en jävla idiot och bränt 30 000 på en vecka..

Jag kan börja med att nämna att jag bara är 19 år och bor hemma..

Detta är något som jag behöver hjälp med, att sluta spendera som en j*vla idiot..

Jag jobbar som säljare och går enbart efter provision jag får ut 40 000 netto ca varje månad. Jag försöker inte skryta eller något utan jag behöver verkligen hjälp, tips och råd på hur jag kan minimera mitt spenderande.

Vart går pengarna till?

ca 15 tusen har jag spenderat enbart på krogen på 1 vecka (vart ute 8 gånger på 9 dagar)...

Kläder har jag köpt för ca 10 000..

Räkningar 3000 och andra diverse grejer..

Jag vill spara pengar till min egen bil, mitt egna hem men hur F*n ska jag göra det när jag spenderar så fort?

Så Flashback! hjälp mig!

mvh

pic or it never happened
Citera
2012-10-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
19-åring jobbar 12 timmar per dag en hel månad och får ut nästan 30k efter skatt, dvs. avrundat till 40k på Internet. Spenderar alla pengar på krogen och kläder. Denna tråd postas.
och som påstår att han tränar 5 gånger i veckan, går ut 8 gånger på 9 dagar och har tid att shoppa vid sidan om sina arbetspassen.
Och som tar ut 40k i lön men bor hemma.
Citera
2012-10-05, 20:14
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Jag har som sagt nu vart en jävla idiot och bränt 30 000 på en vecka..

Jag kan börja med att nämna att jag bara är 19 år och bor hemma..

Detta är något som jag behöver hjälp med, att sluta spendera som en j*vla idiot..

Jag jobbar som säljare och går enbart efter provision jag får ut 40 000 netto ca varje månad. Jag försöker inte skryta eller något utan jag behöver verkligen hjälp, tips och råd på hur jag kan minimera mitt spenderande.

Vart går pengarna till?

ca 15 tusen har jag spenderat enbart på krogen på 1 vecka (vart ute 8 gånger på 9 dagar)...

Kläder har jag köpt för ca 10 000..

Räkningar 3000 och andra diverse grejer..

Jag vill spara pengar till min egen bil, mitt egna hem men hur F*n ska jag göra det när jag spenderar så fort?

Så Flashback! hjälp mig!

mvh

Gå till banken och öppna ett konto som du för över en viss summa, och som du bara kan
ta ut på banken.

Ska du ut på krogen ta ut kontanter och lämna kortet hemma.
Citera
2012-10-05, 21:05
Medlem
sumprunks avatar
Citat:
hur ska jag göra det när jag spenderar så fort?
Gift dig med valfri hona, hon blåser stålarna åt dej på nolltid.
Citera
2012-10-05, 21:50
Medlem
Gör en budget och håll strikt på den.

Det är inte lönen som gör dig rik ,l det är dina utgifter .
Citera
2012-10-05, 22:02
Medlem
Jobbar precis som du som säljare. Det jag själv gör är att när lönen har trillat in betalar jag alla fasta avgifter jag har, räkningar, hyra osv. Där efter sätter jag över ett bestämt antal kr på ett separat sparkonto, i mitt fall kan jag fortfarande röra dem, men i ditt fall bör nog detta kontot vara låst för dig så du endast kan sätta in men ej ta ut. Där efter får du spendera resterade pengar som är kvar bäst du vill. På så sätt tvingar du dig själv att leva efter de pengarna du har kvar.

I ditt fall kommer det se ut ungefär så här:

35000 kr netto.

Räkningar 3000 kr
Spara 20000 kr

Då har du 12000 kr kvar att spendera under månaden. Det ger dig nästan 400 kr per dag i rena utgifter, vilket är om du tänker efter jävligt mycket då du även bor hemma.

Att spara 20000 kr i månaden ger dig 240000 kr i undansparade pengar per år!

Svårt? Nej, inte speciellt..
Citera
2012-10-05, 22:19
Medlem
fiskmedcitrons avatar
Funderat på att skaffa en hobby?
Citera
2012-10-05, 22:46
Medlem
tojos avatar
Vad tycker dina föräldrar om att du bor hemma med en årsinkomst som ligger strax under 1.000.000:-? Jag skulle gissa att du tjänar bland de allra bästa i din ålderskategori. Kan det vara just det som du skapade tråden för att få höra?

Dina föräldrar borde sparka ut dig ögonaböj.
Citera
2012-10-05, 23:24
Medlem
Köp bostadsrätt och bil på kredit.
Amortera 25k i månaden.
Säg till polarna att det är deras tur att bjuda.

Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in