Varför tror du att detta handlar om censur och inte bara en ändring i programmet pga att de vill sända den amerikanska presidentkandidatsdebatten?
Jag såg Uppdrag granskning med Vilks. Det fanns ingenting kontroversiellt i det programmet.
EDIT: Vad korkad jag är. Jag tänkte inte på att de visade den skäggiga hunden i programmet. Tanken att det skulle vara kontroversiellt slog mig inte ens, haha. Aja, det är ju ett jävla sätt om de klipper bort hunden. Då köper jag fnosket om "islamisering av Sverige".
EDIT2: Inslaget ligger dock kvar på Play (som tidigare nämnts). Hunden finns med, i all sin konstnärliga prakt.
Senast redigerad av M_Wittmann 2012-10-05 kl. 14:00.
Om du inte kan se det så beror det förmodligen på att du inte tagit på dig foliehatten. Har du inte hatten på dig så kan SVT läsa av dina hjärnvågor och visar inte inslaget om du är en näthatare.
Om du inte kan se det så beror det förmodligen på att du inte tagit på dig foliehatten. Har du inte hatten på dig så kan SVT läsa av dina hjärnvågor och visar inte inslaget om du är en näthatare.
De har kortat ned den versionen en minut. Så nåt är ändrat....
Såg orginalet.
Han vart där varnad via sms att inte låta sig filmas med en viss person från DK eller UK, tror jag det var.
Han skakade hand med honom ändå.
Har inte tid att titta om på den omklippta versionen, om det finns kvar.
Det lät lite konstigt att han inte skulle filmas med honom, och skakar ändå han med honom.
Men det var väl kanske bara en rekomedering
Några sekunder har klippts bort. En "brist" heter det.
Citat:
Vad är det ni har klippt bort – och varför?
- Jag kan inte kommentera detaljerna i beslutet. Det jag kan säga är att vi upptäckte en brist på några sekunder och att den bristen har tagits bort. Programmet som finns på SVT Play är den ändrade versionen, säger Nils Hanson, ansvarig utgivare för Uppdrag granskning.
Programmet sändes i onsdags. När togs beslutet och när skedde redigeringen?
- Det togs av mig på fredagsmorgonen, därefter togs bristen bort. Det här är inget konstigt, det är sådant som kan hända, ungefär som att man på en tidning ändrar mellan upplagorna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!