Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-02-15, 09:34
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cathleen
Hej ser att min blogg spridit sig hit också. Va bra!
Känner att jag vill kommentera lite av vad som skrivits. Ang trovärdighet, ja de är ju upp till var och en. Jag har ju lagt upp en sms konversation med min mamma där datum och tid står. De skickade jag när Ozzy var sövd och vi väntade. Anmälan jag gjort finns hos ansvarsnämnden man kan ringa dit och få en kopia tror jag. Jens Mellander har ju även tidigare en varning. De går även läsa att väldigt många har dåliga upplevelser hos honom i kommentarerna.

Fargus skrev att Ozzy var sjuk och därför dog han, de stämmer inte. Ozzy blev obducerad och flera veterinärer har tagit del av rapporten. Han dog för att Jens blandade Dexdomitor och Ketalar vilket man inte ska. Detta får man lära sig när man utbildar sig till veterinär och det står i FASS, vilket är läkemedel för djur, där kan du läsa om du är tveksam på de.
jossehh, jag var inte ensam där så de finns fler som hört och sett allt.

walleyepike, hade Jens och Elizabeth inte slängt ur sig så konstiga saker och behandlat oss så som de gjorde hade jag nog inte gått vidare med det här. Jag hade trott att Jens gjort rätt och att jag haft otur. Men när han enbart pratade om att "jag önskar jag hade ett trollspö så ni inte kom hit" och "de är mitt fel" eller när Elizabeth klappar mig på axeln och säger "det här är väldigt tråkigt men shit happends och det gjorde de idag". Jens svarade inte på vad och hur mycket Ozzy fick och frågade säkert 10 ggr, Anton frågade, när min mamma kom dit så frågade hon. Han svarade inte på några frågor, han pratade om trollspön. Då är det ju fel! De kör ut oss på parkeringen med honom i en handduk och där står deras nästa kunder, en barnfamilj som får se allt. Ozzy såg inte trevlig ut med blod i hela munnen. Jag tycker inte att de hanterat detta rätt på något sätt. Jag har fått en ursäkt, men vad ska jag säga, han bär ansvaret varför min hund dog.

micro113, jag tycker de är bra att folk skriver här och varnar, då har man ju chansen att välja någon annan. På rejta och liknande sidor får ju inte allt publiceras så där kommer inte allt fram
Mr Hector, vad mer vill du veta?

Att jag skrivit glada gubbar bland kommentarerna, ja en tror jag. Jag svarade på ett inlägg och den som skrev gjorde mig glad då fick de bli en de förändrar inget jag varit med om och jag tycker inte att de har något med trovärdighet att göra att jag svarar "tack". Men alla tycker olika så kommer det alltid vara.
Undrar ni något så fråga gärna.
/Cathleen

Gjorde du polisanmälan?

Jag har också råkat ut för likande dock av annan veterinär.
Citera
2023-02-15, 09:40
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
Vill även varna för Hasse Göthlin i Åsbro Södra Närke som hade ihjäl en mops nu den 10/3. Allt är anmält till Ansvarsnämnden så är man intresserad av Kajsas öde så ring dit och begär ut anmälan mot Hans (Hasse) Göthlin i Åsbro. Numret till Ansvarsnämnden är Ansvarsnämnden
för djurens hälso- och sjukvård
Box 322
551 15 Jönköping
Tel. 036- 15 58 53
Fax. 036-19 05 46
http://www.vetansvar.se/introsida/st...a7fff2121.html

Berätta gärna vad som hände
Citera
2023-02-15, 09:41
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
Hans Göthlin i Åsbro. Han dödade en vovve för 1 år sedan. För stor dos sömnmedel och många andra fel har jag hört.

Var jobbar han
Citera
2023-02-15, 09:45
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murrrdoch
Min hustru stod och behövde råd och hjälp med hushållets ena häst. Hon kontaktade veterinär Le*a Rou*é i södra Sverige eftersom vi bor i närheten. Kändes oseriöst och min hustru upplevde henne som arrogant och det hela slutade med att vi vände oss någon annanstans. Rekommderas inte...

Vad heter hon i efternamn och var jobbar hon?
Citera
2023-02-16, 12:09
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Var jobbar han
Han är död nu. 😉
Citera
2023-03-29, 18:19
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
Han är död nu. 😉

Vem var det
Citera
2023-03-30, 14:01
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Vem var det

Står ju längre upp.
Citera
2023-08-20, 14:32
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Vad heter kliniken?
Han är 68 år och fortfarande igång.
https://www.allabolag.se/550425KLJD/farma-vet

Nån som vet hur det gick med ärendet där han dödade en liten hund?
Citera
2023-08-27, 13:23
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Han är 68 år och fortfarande igång.
https://www.allabolag.se/550425KLJD/farma-vet

Nån som vet hur det gick med ärendet där han dödade en liten hund?

Vad gjorde han med hunden
Citera
2023-08-28, 11:06
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Vad gjorde han med hunden
Dödade genom att ge fel dos, om jag minns rätt. Frågan är om han åkte dit på det. Antar att han gick fri (eller möjligen med en varning) med tanke på att han fortfarande arbetar som veterinär.
Citera
2023-10-23, 07:10
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Dödade genom att ge fel dos, om jag minns rätt. Frågan är om han åkte dit på det. Antar att han gick fri (eller möjligen med en varning) med tanke på att han fortfarande arbetar som veterinär.

Fy fan!!! Vad hette han?
Citera
2023-10-23, 09:42
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Fy fan!!! Vad hette han?
Jens Mellander.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback