Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-04, 10:15
Medlem
Hejsan!

Jag behöver tips på laptop/netbook med ett kompatibelt högkapacitetsbatteri. Gärna billigt.
Alt. annan lösning.

Nu är jag trött på dålig batteritid.
Citera
2012-10-05, 06:39
Medlem
Sverige2025s avatar
Köp någon av HP Elitebook 15", det har ett uttag i botten av maskinen för ett extra batteri, så du kan få 12 h drifttid på datorn. ( Vet inte om den här modellen HP finns längre, men till för några år sedan så fanns företags modeller från HP, som hade den här funktionen )

Citat:
Ursprungligen postat av PublicTopix
Hejsan!

Jag behöver tips på laptop/netbook med ett kompatibelt högkapacitetsbatteri. Gärna billigt.
Alt. annan lösning.

Nu är jag trött på dålig batteritid.
Citera
2012-10-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Köp någon av HP Elitebook 15", det har ett uttag i botten av maskinen för ett extra batteri, så du kan få 12 h drifttid på datorn. ( Vet inte om den här modellen HP finns längre, men till för några år sedan så fanns företags modeller från HP, som hade den här funktionen )

Den billigaste elitebook jag hittar kostar 8k och den har bara 2 gig ram.
Citera
2012-10-07, 02:24
Medlem
Sverige2025s avatar
Det kanske finns andra modeller från HP , som kan ta deras tillbehör med extra batterier.

Typ den här

http://www.dustinhome.se/product/5010652537/hp-probook-6570b-ci5-2-5-8gb-320-hd-15-6-w7p/#intcmp=searchProvider_dacsaför

OBS! Jag vet inte om den här modellen klara HP tillbehör. Eftersom dokumentationen på dustin webplats är bristfällig. Men det bruka sitta en extra buss på en del HP modeller för dockningsstation och för batteri.

Citat:
Den billigaste elitebook jag hittar kostar 8k och den har bara 2 gig ram.
Citera
2012-10-08, 10:46
Medlem
Citat:
Det kanske finns andra modeller från HP , som kan ta deras tillbehör med extra batterier.

Typ den här

http://www.dustinhome.se/product/5010652537/hp-probook-6570b-ci5-2-5-8gb-320-hd-15-6-w7p/#intcmp=searchProvider_dacsaför

OBS! Jag vet inte om den här modellen klara HP tillbehör. Eftersom dokumentationen på dustin webplats är bristfällig. Men det bruka sitta en extra buss på en del HP modeller för dockningsstation och för batteri.

Verkar go, men vad motiverar att lägga pengarna på denna ist. för t. ex en macbook?
Citera
2012-10-08, 10:48
Medlem
Köp någon av HP Elitebook 15", det
Citat:
har ett uttag i botten av maskinen för ett extra batteri, så du kan få 12 h drifttid på datorn.)
( Vet inte om den här modellen HP finns längre, men till för några år sedan så fanns företags modeller från HP, som hade den här funktionen

Vad exakt menar du? Kan man ha 2 batterier inkopplade till datorn eller är det andra batteriet bara
förvarat där?

Skulle vara intressant att se hur det ser ut.
Citera
2012-10-08, 12:58
Medlem
Sverige2025s avatar
MacBook kan inte ha extra batteri.. Om nu batteri tiden är viktig. Du kan ha 2 batterier på en del HP modeller. Genom att hänga på ett 12 celling batteri i botten, så kan du få mer batteritid.

Citat:
Verkar go, men vad motiverar att lägga pengarna på denna ist. för t. ex en macbook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in