2005-04-04, 11:17
Medlem
Porrpojkes avatar
Läste nåt intressant på aftonbladet.se:http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...626579,00.html

Go Lidl...
Citera
2005-04-04, 20:24
Medlem
pickopungs avatar
Fy fan vad äckligt!

Köper iof inget annat än bergadler-öl och cola-dryck på Lidl.

Köttet köper jag på "svenska" mataffärer

//Pickopung
Citera
2005-04-04, 20:29
Medlem
pentrys avatar
Lidl är ju inte direkt en butik jag handlar på. Det här bara bekräftar varför jag ska fortsätta att inte göra det.....
Citera
2005-04-04, 20:31
Medlem
von Schmerzs avatar
Kemikalierna i sig är inget jag bryr mig om, salt och citronsyra är inte direkt några konstiga ämnen. Det är sättet och den antagligen väldigt bristfälliga hanteringen av köttet som de mörkar som får mig att även i fortsättningen bojkotta Lidl.
Citera
2005-04-04, 21:05
Medlem
auto:erotics avatar
Fast lite märkligt tycker jag det är att de inte nämner att fryst kycklingfilé väldigt sällan är 100% kycklingfilé.
Citera
2005-04-04, 21:13
Medlem
OliTs avatar
Lite skrämmande om kycklingfilé kan smita igenom salmonellakontroller pga. ett par procent marinad. Någon som vet om så verkligen är fallet?
Citera
2005-04-04, 21:19
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Fast lite märkligt tycker jag det är att de inte nämner att fryst kycklingfilé väldigt sällan är 100% kycklingfilé.

Vill minnas ett reportage för något år sedan angående detta. Man sprutade väl då in vatten i kycklingfiléerna, inte något annat?
Citera
2005-04-04, 21:38
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Lite skrämmande om kycklingfilé kan smita igenom salmonellakontroller pga. ett par procent marinad. Någon som vet om så verkligen är fallet?
Ja, så är det. Kycklingen klassas precis som köttet som något ett fabrikat och därför testas det inte. Helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in