Citat:
Ursprungligen postat av Beryllium
OK

Ja det r skert lite verdrivet, det r ju ingen vildkatt direkt. Tycker inte heller ytan r fr liten, men tror det kan vara svrt att f katten nog stimulerad om man endast r hemma 17 till lggdags varje dag. ven om man har hga klttertrd osv. Eller har jag fel? Drfr jag skulle valt att ha tv katter.
Katter r bra p att roa sig sjlva. Klttertrd r inte ndvndigt om det finns andra mbler att skutta omkring p. Mina lskar att leka uppe p kksskpen, balanserar p drrblad, osv. Bokhyllor br man fsta i vggen s de inte kan vlta. En stadig pryl att vssa klorna p r ndvdigt om man inte vill att de ska massakrera alla mblerna. Sitta i fnstren och suckta efter fglarna r ocks en favoritsysselsttning.
Sen har jag en korg med en massa leksaker som de drar fram sjlva. De hller inte alltid med om vilka leksaker som roliga. Bengalen har t ex en elefant och en kanin som jag kpte till barnbarnet frn brjan.
De sover lnga stunder p dagarna oavsett om du r hemma eller inte. De fr ju lite umgnge p morgonen innan du drar till jobbet, sen blir de glada nr du kommer hem.
Det r trevligt med tv/flera katter, men det finns nackdelar ocks utver kostnaden. T ex r det lttare att at med sig en katt istllet fr tv.