Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-04, 06:24
  #1
Medlem
I går på jobbet så dök det upp en kvinna och en man. Som sa att dem blivit rånade på allt dem hade. Detta skedde på gränsen mellan Venezuela och Brasilien. En gräns som är mer kännd för narkotika smuggling en turist reser.

Jag pratade med dem i flera timmar och tyckte för en väldigt kort stund synd om dem. Så jag tänkte hjälpa dem men gjorde det ej. För något sa mig att det var något mycket underligt bakom det hela.

-Sällskapet hade blivit rånade på 2000 USD som dem hade haft i fickan!
-Dem hade inte köpt någon sådan där försäkring på flyg biljetten
-ingen mat inga kläder, inget alltså
-Dem kännde ingen person i syd amerika och hade inte fått någon hjälp från ambassaden
- Om inte det var nog så jobbade kvinnan på en bank, men hon hade inget kredit kort eller ett öre att föra över från rumänien.

Men på något jävla sätt så tog dem sig från Amazonas djungel till nord östra brasilien där dem ska ha hoppat på en båt och gått av i Sao Paulo State.

Dem visade upp tidningar och allt möjligt dem hade varit med i. Verkligen en snyft snyft historia. Som många hade gått på. Men efter dem blivit iväg körda från mitt jobb så fick jag reda på att det var zigenare som var ute på snylt jakt i brasilien.

Snacka om ironiskt, zigenare som går och lurlar folk som redan är fattiga i ett land där det finns mer fattiga en rika.

ja herregud zigenare är verkligen inte guds skapelse!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f197725

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback