2012-10-02, 23:57
Medlem
Three-Gringoss avatar
Som sagt telefonen ansluter ej till Internet.

Några av dom meddelanden som poppar upp:

Gick inte att ansluta till Internet. Kontrollera nätverksinställningar.java.net.Unknownhostexceptio n.d3 mobtime.se säger en app.

Googel maps säger "dataanslutning inte tillgänglig", den visar rätt på vart jag är men hittar inte några adresser.

Prisjakt appen säger "Unable to connetct to server"

På mitt egna hemma nätverk fungerar det alldeles utmärkt, men när jag skall köra med mobil abonnemanget så funkar det inte. Ringa funkar och jag har varit på ett par olika orter under dagen och det har funkat att ringa. Vet inte riktigt hur länge det har varit så men det fungerade i fredags men inte i morse.

Tror inte att det beror på att jag överskridit min nedladdningsgräns, för jag ligger på strax över 100 MB i månaden med 1 GB gräns på mitt Telia abonnemang.

Går jag in i telefonen under "Inställningar-Samtalsinställningar-Förprogrammerade nummer" får jag upp en ruta där det står Nätverks- eller SIM-kortfel. Provade att stänga av telefonen, plocka ur batteriet och SIM-kortet och gnugga lite försiktigt på kontaktytan på kortet, samma som förut.

Vad är det för fel, hur löser jag det?
Citera
2012-10-03, 01:02
Bannlyst
Jag missade att betala en räkning en gång då spärrades min datatrafik, kan det vara en sån miss?
Citera
2012-10-03, 13:08
Medlem
fredrik188s avatar
testa att hålla inne avstängning knappe, kolla om du då har "datanärverksläge aktiverat" annars tryck på den om det står avaktiverat så aktiveras det!

annars inst>trådlöst & näterk > mobila nätverk, sen nånting liknande Använd paketdata

annars går du in på åtkomspunktsnamn och kolla upp inställningarna med din operatör

testa det annars återkom

mvh Fredrik188
Senast redigerad av fredrik188 2012-10-03 kl. 13:10.
Citera
2012-10-03, 16:50
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik188
testa att hålla inne avstängning knappe, kolla om du då har "datanärverksläge aktiverat" annars tryck på den om det står avaktiverat så aktiveras det!

annars inst>trådlöst & näterk > mobila nätverk, sen nånting liknande Använd paketdata

annars går du in på åtkomspunktsnamn och kolla upp inställningarna med din operatör

testa det annars återkom

mvh Fredrik188

Tack, datanätverksläget var inaktiverat, nu fungerar det.
Citera
2012-10-03, 18:00
Medlem
fredrik188s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Tack, datanätverksläget var inaktiverat, nu fungerar det.

hehe ingen fara, brukar vara det problemet folk har oftast!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in