2012-10-02, 22:39
Medlem
Tjena alla biffar och dylika.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva här, men tänkte mest göra det här för att hålla reda på mina tider och kanske att någon kan komma med tips, motivation eller liknande. Men har det här mest som en "blogg" där jag skriver av mig lite.

Lite kort om mig: Jag är runt 18 år, väger 66kg och är 173cm ungefär (ingen lång biff direkt), är väl ganska vältränad tycker jag.

Min dröm, eller mål, eller vad man kan kalla det är att kunna springa 800 meter på runt dryga cirka ungefär 2 minuter (vill helst klara det innan nästa sommar (Juni). Just nu är väl bästa tiden ungefär 2:40, vilket inte är bra. Just nu tränar jag gym 2-3 gånger i veckan, intervaller minst 1 gång och kondition ungefär 2 gånger.
Jag började träna på allvar (spring och konditionsdelen) i Juni (dock slarvigt i början), men nu känns det som att jag börjar komma igång lite på de längre sträckorna dessutom.

Mina tider i alla andra distanser för de som är intresserade

Har väl tränat lite sporter som ung och så, aldrig varit så vältränad som nu dock.

Drömmen just nu är att springa 800m på en tid under 2:30 innan första snön kommer. Har nån någon invändning på mitt träningsupplägg så får ni gärna tipsa om något bättre. Styrketränar på gym förövrigt för att jag inte bara vill vara snabb utan också lite stark, plus att det är kul att gymma.
Citera
2012-10-02, 23:08
Medlem
BlackTiger1337s avatar
Spring väldigt mycket.
Gå ut och jogga i en timme.

Spring allt du bara orkar och försök anstränga dig, det kommer hjälpa dig!

Dessa gjorde jag när jag försökte få upp min kondition och det lyckades jag, så det är bara rulla.
Citera
2012-10-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackTiger1337
Spring väldigt mycket.
Gå ut och jogga i en timme.

Spring allt du bara orkar och försök anstränga dig, det kommer hjälpa dig!

Dessa gjorde jag när jag försökte få upp min kondition och det lyckades jag, så det är bara rulla.

Hmm, men konditionen är ju inte det absolut viktigaste, jag blir sällan andfådd när jag springer. Mjölksyran i benen och vaderna är det som är det värsta. Kan tillägga att jag gärna skulle göra det, men hatar att springa distanser längre än 1-2km.
Hur snabb var du när du var som snabbast då?
Citera
2012-10-03, 14:35
Medlem
LabiSiffres avatar
Har du tränat något tidigare? Inte helt usla tider, väldigt bra om man jämför med mina iallafall. 2:00 på 800m är ungefär vad världsrekordet för kvinnor ligger på så det kan nog krävas en hel del träning för det.
Citera
2012-10-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Har du tränat något tidigare? Inte helt usla tider, väldigt bra om man jämför med mina iallafall. 2:00 på 800m är ungefär vad världsrekordet för kvinnor ligger på så det kan nog krävas en hel del träning för det.

Alltså, jag har gymmat i cirka 2 år kanske, lite av och från men utöver det så har jag väl aldrig tränat stenhårt i något, fast jag tycker om att sporta och röra på mig och har väl alltid gjort det, men musiken och datorerna var viktigare för mig när jag var yngre. Men har alltid haft en ganska god kondition (alltid varit bland de bästa i klassen som yngre på att springa)

Jag vet att 2 minuter är en ganska sjuk tid, men hoppas jag kan få runt 2 min tills nästa sommar. Det är så faktiskt att jag springer cirka 1:10~ dom första 400m men sen avtar mitt tempo p.g.a mjölksyran kickar in, men ska träna stenhårt nu, hela hösten, vintern och våren och göra det noga. Hoppas jag inte skadar mig osv. Men 2 minuter känns inte allt för overkligt ändå.

Vad har du för tider förresten? Eller vilka distanser föredrar du?
Senast redigerad av SvenskaPolisen 2012-10-03 kl. 22:41.
Citera
2012-10-03, 22:39
Medlem
Kommer mest uppdatera den här tråden när jag sätter nya PB's på gymmet och i löpningen/sprinten. Men var på gymmet i dag, körde min "Pull"-dag. Gick bra, Marklyfte 120kgx3 och 122,5kg som mest. Kändes lite halvt som halvt dock. Kan förövrigt tipsa om att konditionsträna samtidigt som man styrketränar, för jag orkar mycket mer på gymmet nu jämfört med förut. Blir inte lika slut fort, musklerna orkar längre och jag kan maximera träningen
Citera
2025-02-25, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaPolisen
Kommer mest uppdatera den här tråden när jag sätter nya PB's på gymmet och i löpningen/sprinten. Men var på gymmet i dag, körde min "Pull"-dag. Gick bra, Marklyfte 120kgx3 och 122,5kg som mest. Kändes lite halvt som halvt dock. Kan förövrigt tipsa om att konditionsträna samtidigt som man styrketränar, för jag orkar mycket mer på gymmet nu jämfört med förut. Blir inte lika slut fort, musklerna orkar längre och jag kan maximera träningen
Förstår att Du blev aldrig bättre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in