Kan tänka mig att en av orsakerna är att tidigare skolskjutningar mest skett i större städer. Detta hände i en liten förort nästan ingen hade hört talas om. Var nog mycket tankar att kan det hända där kan det hända var som helst.
Sen att Eric och Dylan hade dokumenterat massvis av förberedelser och planering gjorde säkert sitt.
Som tidigare påpekar så finns ju dokumentationen. Michael Moores film "Bowling for...". Dessutom när någon händelse blir ett begrepp så ändrar man ju inte detta för att det kommer ett ännu värre exempel senare.
T.ex. så är det ju en "Streissand-effect" att skapa uppmärksamhet genom att försöka tysta ner någonting. Det blir inte en "Putin-effect" bara för att hans agerande mot Pussy Riot ännu tydligare skapade negativ publicitet för honom.
När det hände var det väl den största? Och det var inte speciellt vanligt att det hände innan det vill jag minnas. Sen är ju deras planer med mera helt andra än hur det slutade. Jag menar, hade deras plan gått igenom hade dom dödat hundratals människor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!