2012-10-02, 22:03
Bannlyst
Vad skulle ni säga om varför Columbine massakern är den mest kända skolskjutningen iom att den inte är värst när det gäller antal offer?
Citera
2012-10-02, 22:06
Medlem
Du får många rimliga förklaringar om du googlar:

http://answers.yahoo.com/question/in...6080212AAr7ps4

Vore intressant om någon hade någon annan teori dock.
Citera
2012-10-02, 22:06
Medlem
V-Ministers avatar
Kan tänka mig att en av orsakerna är att tidigare skolskjutningar mest skett i större städer. Detta hände i en liten förort nästan ingen hade hört talas om. Var nog mycket tankar att kan det hända där kan det hända var som helst.

Sen att Eric och Dylan hade dokumenterat massvis av förberedelser och planering gjorde säkert sitt.
Citera
2012-10-02, 22:29
Medlem
Det finns mycket material om det som de 2 som utförde det hade spelat in samt så var det ett av de första större skolskjutningar tror jag.

OFT: varför dör så många i skolskjutningar? För man får inte springa i korridorerna.
Senast redigerad av fistingman 2012-10-02 kl. 22:33.
Citera
2012-10-02, 23:28
Medlem
William Hainess avatar
Antagligen för att det är den första skolskjutningen som var såpass väldokumenterad från alla håll och kanter.
Citera
2012-10-03, 00:29
Medlem
buggenbus avatar
Som tidigare påpekar så finns ju dokumentationen. Michael Moores film "Bowling for...". Dessutom när någon händelse blir ett begrepp så ändrar man ju inte detta för att det kommer ett ännu värre exempel senare.

T.ex. så är det ju en "Streissand-effect" att skapa uppmärksamhet genom att försöka tysta ner någonting. Det blir inte en "Putin-effect" bara för att hans agerande mot Pussy Riot ännu tydligare skapade negativ publicitet för honom.
Citera
2012-10-06, 15:50
Medlem
TorstenFlincks avatar
När det hände var det väl den största? Och det var inte speciellt vanligt att det hände innan det vill jag minnas. Sen är ju deras planer med mera helt andra än hur det slutade. Jag menar, hade deras plan gått igenom hade dom dödat hundratals människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in