Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-04, 03:49
  #133
Medlem
FJLGs avatar
För att det är olagligt och fel! Skulle inte gjort det även om det var lagligt.
Så desperat blir jag aldrig.
Citera
2017-02-04, 09:36
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag har en undran: Om ni kvinnor inte har en man, varför betalar ni inte för honom och löser problemet på det sättet?

Varför inte bara gå upp till en man som ni finner attraktiv och säga: "Jag tycker om dig och om du blir min pojkvän så betalar jag för dig."

Tankar?

Ska man sälja sig billigt menar du ?

Man kan lika väl vända på steken " Jag tycker om dig och om du vill bli min flickvän så betalar jag för dig "
Citera
2017-02-04, 09:40
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kärlek är en dålig grund för ett förhållande. För om kärleken tar slut, tar förhållandet också slut. Dessutom är det svårt att vara kär i en oattraktiv kvinna (om man inte är oattraktiv själv).

En oattraktiv kvinna kommer aldrig att få kärlek av en attraktiv man. Så om hon inte vill leva ensam (eller leva med en man på sin nivå) måste hon konkurrera med attraktiva kvinnor. Hur ska hon göra det? Mitt förslag är att hon kan erbjuda sig att försörja mannen.

1. du låter desperat efter pengar, hoppas att någon kvinna ska dyka upp och betala ditt liv.
2. Vem tror du vill ha dig ?
Citera
2017-02-04, 11:59
  #136
Medlem
Jag tror vi inte är där än, att det anses för tabu och "crazy catlady" och göra en sådan invit. De flesta män skulle bli rädda; för det är konstigt.

I de lägen det i praktiken skulle kan bli så, utan att det inledningsvis är så uttalat, blir män skrämda.
Min erfarenhet, egna och vad jag ser hos andra; framförallt här i Stockholm.

1 Den psykiskt sköra/instabila kvinnan har lätt att få killar och långvariga förhållanden.
2 kvinnor med fibromyalgi och andra krämpor har lätt att få killar och långvariga förhållanden.
3 Kvinnor i yrken som städerska, vårdbiträde, undersköterska, butikspersonal, ingen eller bara gymnasiekompetens har lätt att få killar och långvariga förhållanden.
4 Kvinnor med hög utbildning och bättre karriär har en tendens att skrämma män i liknande position (bortsett från läkare & lärare som brukar gifta sig med varandra).
5 Kvinnor med hög utbildning och bättre karriär har en tendens att skrämma män med lägre status, lägre samhällsklass.

Många män säger sig gilla starka kvinnor, men oftast väljer de en svag eller svagare kvinna att bli ihop med. Jag tror det många män prioriterar är sex, en kvinna som sköter hem och barn. En kvinnas jobb och betalningspotential, om hon kan spela Trivial pursuit ihop är helt oviktigt för många män. Sen kan det givetvis slumpa sig så att man får en matchande partner framförallt när kärlek uppstått på ex jobb, i skolan, bland yngre personer. Men om man kollar bland vuxna singelmän runt 30-50 år vad de vill ha; är det andra egenskaper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback