Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-02, 18:08
  #1
Medlem
Tjenare!
Jag bröt båtbenet när jag körde cross i fredags förra veckan. Gips i 3 månader! YIPPIE!
Början av snowboard säsongen ryker tyvärr. Jag har väntat hela sommaren på att få åka snowboard i vinter så jag tänker inte hoppa den här säsongen. Så vet någon om båtbenet har läkt helt efter dessa tre månader? Finns det några eventuella skydd för att skydda båtbenet vid tex fall? tacksam för svar!
Citera
2012-10-02, 18:22
  #2
Avstängd
HakkorsISexors avatar
Handledsskydd såna som man har när man kör bla rolleblades funkar bra i tumvante, ska du köra aggressivt så är hjälm och ett ryggskydd inte så dumt.
Citera
2012-10-02, 18:24
  #3
Medlem
Hjälm och ryggskydd använder jag redan, det är bara för att inte frakturen i båtbenet ska gå upp igen
Citera
2012-10-02, 18:28
  #4
Medlem
Gluff75s avatar
bröt båtbenet-95 när jag körde som mest. gick bra att åka med gips. man blir dock jäkligt svag i handleden efteråt så en stödlinda eller handledskydd efteråt känns tryggare.
Citera
2012-10-02, 18:37
  #5
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Sådana handledsskydd som HakkorsISexor tipsar om kan nog ge lite skydd i varje fall.
Sen vet jag att det finns snowboardhandskar som har stöd för handleden. Mina gamla burtonhandskar från 90-talet har en typ skumgummigrej som går från handen upp en bit på underarmen och som man spänner resår runt för att få handleden stadigare. Det kanske inte skyddar båtbenet direkt med en stabilare handled borde kanske minska riskerna att klanta till det.
Citera
2012-10-02, 18:37
  #6
Medlem
Har hört att dom som brutit båtbenet har haft problem längre fram så att dom har fått opererat för att man inte har varit försiktig. Vill helst undvika detta.
Citera
2012-10-02, 18:39
  #7
Medlem
VArt kan man hitta sådana då? Och hur mycket kan det kosta?
Citera
2012-10-02, 18:43
  #8
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Man lär ju inte kunna skydda båtbenet helt direkt.
Och det sägs ju vara vanligaste benbrottet bland snowboardåkare så det låter ju lite vanskligt.. men måste man åka så måste man.
Citera
2012-10-02, 19:21
  #9
Medlem
Men tror du att jag kan åka utan att oroa mig när gipset är borta?
Citera
2012-10-02, 20:19
  #10
Avstängd
HakkorsISexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CThuring
VArt kan man hitta sådana då? Och hur mycket kan det kosta?


Frågar du mig ang handledsskydden?
Citera
2012-10-02, 20:55
  #11
Medlem
Både dig och Cognitive Dissident.
Citera
2012-10-02, 21:29
  #12
Avstängd
HakkorsISexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CThuring
Både dig och Cognitive Dissident.

Finns på ställen som säljer inlines, sportaffärer...

Här har du ett gäng http://www.skatepro.se/c116.htm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback