Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-09, 17:22
  #745
Medlem
Dendrites avatar
En sommar runt -02 var jag uppklädd till skinnskalle drack mycket med helikopterplattan skins. Var väl mest arg på allt men inte särskilt nationell eller alls politisk.

En dag var vi och söp i en park på Söder när Kent Ekeroth kom förbi. "Tjena Kenneth!" hojtade en av de äldre skinnskallarna och de andra ställde sig upp för att hälsa. Jag hade tidigare hört att SD tyckte vi var drägg och passade på att fråga Kent varför dem inte var med i Salem. Han svarade att det inte ser bra ut och att när SD väl tar makten det är då vi (SD) behöver sådana som er (skinnskallar) för att rensa typ SS.

Fick uppfattningen att Kent hade mycket respekt från de äldre skinnskallarna och att han hade rykte om sig att vara bra på våld.

Jag har också träffat Jimmie när en kompis skulle dela ut flygblad för SD. Mitt intryck var att han är en ganska töntig men smart lantlig kille. Det var kort efter att det läckt köphistorik från en nationell webshop. Jag frågade i min bombarjacka ifall han nu inte är extremhöger varför han ändå köpt en cd med Pluton Svea (eller vad det var). Han svarade helt enkelt att "det är ju bra musik". Kände också att han tyckte det var pinsamt att en ovårdad skinhead skulle hjälpa med flygblad utdelningen.

Har jäkligt svårt att förstå Jimmies och Kents relation. Tror kanske Kent backat han fysiskt eller har massa skit på Åkesson. Är väl snack om comeback i SD nu för Kent. Tycker han borde söka sig till ett mer extremt parti. SD nu är ju typ folkdans och boomer parti till stor del dessutom så gör nog Kent mer skada än nytta i rampljuset igen.
__________________
Senast redigerad av Dendrite 2022-10-09 kl. 17:27.
Citera
2022-10-17, 18:36
  #746
Medlem
explorerss avatar
Återkomsten, Kent Ekeroth, ha blivit vald till oppositionsråd.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...med-nya-styret

Och jag är en hyfsat bra debattör, säger han.
Citera
2023-02-04, 09:03
  #747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nå, i den mån det begåtts något fel är det snarare sÄPO än Ekeroth som skall lastas i detta fall.
Det hade varit något att skriva om Säpovakter blev utkastade från krog i Halmstad tror jag aldrig kommer inträffa iallafall
Citera
2023-02-16, 15:28
  #748
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendrite
En sommar runt -02 var jag uppklädd till skinnskalle drack mycket med helikopterplattan skins. Var väl mest arg på allt men inte särskilt nationell eller alls politisk.

En dag var vi och söp i en park på Söder när Kent Ekeroth kom förbi. "Tjena Kenneth!" hojtade en av de äldre skinnskallarna och de andra ställde sig upp för att hälsa. Jag hade tidigare hört att SD tyckte vi var drägg och passade på att fråga Kent varför dem inte var med i Salem. Han svarade att det inte ser bra ut och att när SD väl tar makten det är då vi (SD) behöver sådana som er (skinnskallar) för att rensa typ SS.

Fick uppfattningen att Kent hade mycket respekt från de äldre skinnskallarna och att han hade rykte om sig att vara bra på våld.

Jag har också träffat Jimmie när en kompis skulle dela ut flygblad för SD. Mitt intryck var att han är en ganska töntig men smart lantlig kille. Det var kort efter att det läckt köphistorik från en nationell webshop. Jag frågade i min bombarjacka ifall han nu inte är extremhöger varför han ändå köpt en cd med Pluton Svea (eller vad det var). Han svarade helt enkelt att "det är ju bra musik". Kände också att han tyckte det var pinsamt att en ovårdad skinhead skulle hjälpa med flygblad utdelningen.

Har jäkligt svårt att förstå Jimmies och Kents relation. Tror kanske Kent backat han fysiskt eller har massa skit på Åkesson. Är väl snack om comeback i SD nu för Kent. Tycker han borde söka sig till ett mer extremt parti. SD nu är ju typ folkdans och boomer parti till stor del dessutom så gör nog Kent mer skada än nytta i rampljuset igen.

2002? Vilka äldre skinnskallar var på helikopterplattan då? Hur kände dom honom?

Bra på våld?

Kent var inte med i SD 2002. 2006 gick han med i SD.

Han vill bli generaldirektör för migrationsverket. https://www.youtube.com/watch?v=zcTlV70dbNU
Citera
2023-02-28, 02:18
  #749
Medlem
Dendrites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
2002? Vilka äldre skinnskallar var på helikopterplattan då? Hur kände dom honom?

Bra på våld?

Kent var inte med i SD 2002. 2006 gick han med i SD.

Han vill bli generaldirektör för migrationsverket. https://www.youtube.com/watch?v=zcTlV70dbNU
Tror de jag kommer ihåg var toktobbe, Kujo (nån finne som var glad med kniven) och Blomman som var mest känd för att ha ett hakkors på handen. Hängde mest sporadiskt. Kent verkar vara bra vän och välkänd av många. Var nog SD som satte totalstopp för umgänge med nazister och att gå i Salem marchen som var en grej då som gjorde Kent mer rumsren. Vore ju tråkigt om det inte var Kent Ekeroth då om han inte var SD till 2006. Kan ju tro att han var någon hangaround till SD
__________________
Senast redigerad av Dendrite 2023-02-28 kl. 02:25.
Citera
2023-04-15, 12:47
  #750
Medlem
islam-radio-nets avatar
Kent Ekeroth drev förut en blogspot under namnet Israel, Islam and International Politics. Profileringen för Israel och mot islam är tydlig och han använder exempelvis det israeliska uttrycket "demografisk bomb" om muslimer. I Mellanösternkonfliken förespråkar han ett Stor-Israel där hela Palestina faller under den judiska apartheidstaten.

Hans arbetsplats fanns tidigare på den svenska ambassaden i Tel Aviv varifrån han avskedades efter det att Expressen uppmärksammat hans samtida medlemskap i Sverigedemokraterna. Att Ekeroth jobbade på ambassaden fick Expressen nys om genom uppgifter i en annons han placerat på siten JewishRoomates, en hemsida som koordinerar judiska rumskamrater och lägenheter. Som ambassadanställd använde han arbetstid till att sprida propaganda.
Citera
2023-11-10, 13:42
  #751
Avstängd
Countrycurrents avatar
Hur många pepparkakor måste Kent äta för att bli snäll?
Citera
2023-11-10, 13:44
  #752
Medlem
sliskets avatar
Sanningsägare med en ryggrad av stål behövs fler som kenta..
Citera
2023-11-10, 14:09
  #753
Avstängd
Countrycurrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
Sanningsägare med en ryggrad av stål behövs fler som kenta..

Ägare av sin egen sanning med en ryggrad gjord av ihoprullade dollarsedlar finns det för många av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback