Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 17:33
  #601
Medlem
Citat:
Här är Kent Ekeroths nya liv - i Budapest.
Expressen kan nu avslöja hur SD-ledamoten skaffat boende och startat bolag i Ungerns huvudstad.
Till sin hjälp har han tagit förre SD-toppen Erik Almqvist - Budapestbo och kollega från järnrörsskandalen.
– Jag tänker inte gå in på personliga detaljer, säger Kent Ekeroth.

Citat:
Förra året registrerade han bolaget ALTM Consulting i Ungern. Bolaget är registrerat i en lägenhet i ett bostadshus i centrala Budapest. I porten i huset står Kent Ekeroths mammas namn på lägenheten.
Uppgifter från ungerska bolagsverket visar att ALTM Consulting ska ägna sig åt konsultverksamhet inom ledarskap men också tidnings- och tidskriftpublicistik, förlagsutgivning, nyhetsbyrå- och reklambyråverksamhet.

https://www.expressen.se/nyheter/har...iv-i-budapest/
Citera
2018-03-28, 09:30
  #602
Medlem
Ekeroth flyttar till Ungern – vill slippa invandrare
Ekeroths uttalande har lett till raljanta kommentarer kring det faktum att han själv blir invandrare i ett land utan invandring. Nu bemöter han hånen. Till Expressen säger han att kritikerna spelar ”akut dumma för att försöka göra en poäng som bara de själva går på”.
Källa: https://unv.is/expressen.se/nyheter/...hanet-stackare
Citera
2018-03-30, 23:48
  #603
Medlem
von-Boegroeffs avatar
Vilken kuksugare
Citera
2018-03-31, 12:46
  #604
Medlem
Inte bara blir han själv invandrare, han är dessutom jude i ett land som är känt för sin antisemitism. Undrar hur genomtänkt det var...
Citera
2018-05-11, 21:03
  #605
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Inte bara blir han själv invandrare, han är dessutom jude i ett land som är känt för sin antisemitism. Undrar hur genomtänkt det var...

Kent är inte jude.
Citera
2018-05-11, 21:51
  #606
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fannyrosell
Kent är inte jude.
Om, säger om, hans kriminella pengakåta mor är judinna så är han en jude. Enligt alla judiska regler.
Om hon är det så är hans härkomst ett faktum.
Kan någon komplettera?
Citera
2018-05-12, 10:56
  #607
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fannyrosell
Kent är inte jude.

Kents mor är judinna från Kazakhstan. Enligt judisk tradition blir alla barn födda av judisk mor också judar. Traditionell judendom håller vid att alla som är födda judar förblir det även om de konverterar. Vissa grenar anser att även en judisk far kan föra vidare det judiska folket men tanken att det främst går genom kvinnorna verkar mest vanlig.
Citera
2018-06-24, 21:58
  #608
Medlem
Hur lång är Kent Ekeroth?
Citera
2018-08-11, 15:27
  #609
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Inte bara blir han själv invandrare, han är dessutom jude i ett land som är känt för sin antisemitism. Undrar hur genomtänkt det var...

Det är inte 1944 längre, eller hur? Judar och svenskar har alla i Ungern ett vitt europeiskt land att leva i. Kul för dessa herrar, Almqvist och Ekeroth, att det går bra för dem. Jag har ett annat drömland beläget i öster, Ungern ligger ju i centraleuropa. Frågan är bara vad fasiken jag ska arbeta med där. Det är för oss flertalet det största hindret i händelse av flytt.
Citera
2018-09-28, 11:42
  #610
Medlem
Foo666s avatar
Lyssnat på dokumentären på P1. En mer osympatisk människa får man nog leta efter. Hans petning visar ju på någon form av verklighetsförankring inom SD.
Citera
2018-09-28, 18:17
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foo666
Lyssnat på dokumentären på P1. En mer osympatisk människa får man nog leta efter. Hans petning visar ju på någon form av verklighetsförankring inom SD.
Jag lyssnade också på den. Eftersom detta är en skvallertråd så undrar jag om du, som också lyssnat på dokumentären, tror att KE hittat sitt hjärtas dam. Han pratade om eventuella barn inom de närmsta fyra åren, om att han fått nära vänner på krogen och att han på valnatten skulle gå hem till en kvinnlig vän. Han sa också att han inte kan bo i Sverige om han bildar familj. Då måste han flytta till Ungern eftersom hans barn inte ska få växa upp i Sverige.
Citera
2018-09-28, 18:27
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag lyssnade också på den. Eftersom detta är en skvallertråd så undrar jag om du, som också lyssnat på dokumentären, tror att KE hittat sitt hjärtas dam. Han pratade om eventuella barn inom de närmsta fyra åren, om att han fått nära vänner på krogen och att han på valnatten skulle gå hem till en kvinnlig vän. Han sa också att han inte kan bo i Sverige om han bildar familj. Då måste han flytta till Ungern eftersom hans barn inte ska få växa upp i Sverige.


Han väntar nog ut en födsel här i Sverige så att han får rätten till barnbidrag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback