2012-09-30, 14:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Matlagning är alldeles för viktigt för att överlåtas till fruntimmer.
Citera
2012-09-30, 14:21
Medlem
b.ps avatar
Det är ditt val och om du trivs med det så är det jättebra.

Millimeterjämställdhet är trams. Vad som är ett bra förhållande beror på vilka preferenser man har för just ett bra förhållande. Alla är inte likadana. Min flickvän tycker ungefär som dig, och hon är allt utom dum och svag. Så tramset om att det är kuvade och dumma tjejer som är av den åsikten är rent feministtrams.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Givetvis kan en man laga bra mat själv, det är bara pojkar som inte kan. Men det finns honor som är väldigt duktiga i köket.
Senast redigerad av b.p 2012-09-30 kl. 14:23.
Citera
2012-09-30, 14:21
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:

Håller med om det. Jag är uppvuxen med att det är mannen som lagar mat. Har fan inte haft en enda brud som varit vassare än mig på att laga mat..
Citera
2012-09-30, 14:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
Håller med om det. Jag är uppvuxen med att det är mannen som lagar mat. Har fan inte haft en enda brud som varit vassare än mig på att laga mat..
Ja man kan inte släppa lös kvinnor hur som helst, då slutar det bara med en massa frukt, nötter & annan skit i maten.
Citera
2012-09-30, 14:31
Medlem
kalkys avatar
Gift dig med mig! Tänk om alla flickor kunde tänka som du. Världen skulle vara så mycket bättre.
Citera
2012-09-30, 14:33
Medlem
Citat:

Så rätt. Män är bättre på att laga mat
Citera
2012-09-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampbob1
Så rätt. Män är bättre på att laga mat

Har du någon statistik på det eller?
Citera
2012-09-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokiK
Har själv många syskon, passar dem varje dag, städar och lagar mat ibland också, såklart kan min åsikt ändras med tidens gång men just nu tycker jag verkligen såhär, det har jag tyckt länge!
Vad tycker majoriteten här om mitt utlåtande?

Jag tänker att den dagen du får ett stressigt heltidsarbete och har barn på samma gång, så kommer du inte längre vara lika pigg på att sköta hela hemmet. Är man superwoman med oändlig energi, så kanske det fungerar ett tag. Men dödliga kvinnor orkar inte jobba 8-9 timmar och dagen, sedan hämta barnen, städa, laga mat, diska, städa igen, lägga barnen, fixa tvätten, förbereda morgondagen och sedan stupa i säng. Allt medan mannen sitter i soffan och lirar Xbox 360 och vill ha öl och smörgås.

Men du kanske drömmer om en välavlönad man som låter dig vara hemmafru? Då är ditt utlåtanden mer begripligt och jag håller med. Om du som kvinna inte arbetar, så hör du rimligen hemma i köket. Annars gör man ingen nytta alls, mer än att parasitera. Är trots allt rätt trevligt att sköta hela hemmet när man går hemma på dagarna. Tror ganska många kvinnor drömmer om att slippa jobba och vara hemmafruar, tyvärr finns det inte tillräckligt många välbärgade män för att finansiera detta.
Citera
2012-09-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokiK
Har du någon statistik på det eller?

Nä, men killar vill gärna inte misslyckas med mat så då gör dom det där lilla extra.

Och sen släpper dom in kvinnan i köket så hon kan ta disken....
Citera
2012-09-30, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabelle
Jag tänker att den dagen du får ett stressigt heltidsarbete och har barn på samma gång, så kommer du inte längre vara lika pigg på att sköta hela hemmet. Är man superwoman med oändlig energi, så kanske det fungerar ett tag. Men dödliga kvinnor orkar inte jobba 8-9 timmar och dagen, sedan hämta barnen, städa, laga mat, diska, städa igen, lägga barnen, fixa tvätten, förbereda morgondagen och sedan stupa i säng. Allt medan mannen sitter i soffan och lirar Xbox 360 och vill ha öl och smörgås.

Men du kanske drömmer om en välavlönad man som låter dig vara hemmafru? Då är ditt utlåtanden mer begripligt och jag håller med. Om du som kvinna inte arbetar, så hör du rimligen hemma i köket. Annars gör man ingen nytta alls, mer än att parasitera. Är trots allt rätt trevligt att sköta hela hemmet när man går hemma på dagarna. Tror ganska många kvinnor drömmer om att slippa jobba och vara hemmafruar, tyvärr finns det inte tillräckligt många välbärgade män för att finansiera detta.

Ja, det är männen som förstör våra framtidsplaner för att dem inte tjänar tillräckligt...
Citera
2012-09-30, 14:39
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76

Det där är jag faktiskt villig att hålla med om. Dagens fruntimmer kan inte laga mat och vad det beror på vill jag gärna veta.
Citera
2012-09-30, 14:40
Medlem
[quote=JokiK]Haha hoppas jag inte får allt för mordiska kommentarer nu men jag står i vilket fall för det Varför var det lugnare i hemmen förut och mindre skiljsmässor?
Jag är nog väldigt gamaldags i mitt tänkade men jag tycker verkligen såhär.

Förr jobbade ju inte kvinnor utan stannade hemma för att ta hand om familj, mat, städ, sju sorters kakor, mangla lakan, sylta, safta, baka barkbröd
det är ju inte riktigt likadant idag när allt finns att köpa i affären och man lämna barn på dagis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in