Citat:
Ursprungligen postat av JokiK
Har själv många syskon, passar dem varje dag, städar och lagar mat ibland också, såklart kan min åsikt ändras med tidens gång men just nu tycker jag verkligen såhär, det har jag tyckt länge!
Vad tycker majoriteten här om mitt utlåtande?
Jag tänker att den dagen du får ett stressigt heltidsarbete och har barn på samma gång, så kommer du inte längre vara lika pigg på att sköta hela hemmet. Är man superwoman med oändlig energi, så kanske det fungerar ett tag. Men dödliga kvinnor orkar inte jobba 8-9 timmar och dagen, sedan hämta barnen, städa, laga mat, diska, städa igen, lägga barnen, fixa tvätten, förbereda morgondagen och sedan stupa i säng. Allt medan mannen sitter i soffan och lirar Xbox 360 och vill ha öl och smörgås.
Men du kanske drömmer om en välavlönad man som låter dig vara hemmafru? Då är ditt utlåtanden mer begripligt och jag håller med. Om du som kvinna inte arbetar, så hör du rimligen hemma i köket. Annars gör man ingen nytta alls, mer än att parasitera. Är trots allt rätt trevligt att sköta hela hemmet när man går hemma på dagarna. Tror ganska många kvinnor drömmer om att slippa jobba och vara hemmafruar, tyvärr finns det inte tillräckligt många välbärgade män för att finansiera detta.