Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 17:14
  #13081
Medlem
ingetbranicks avatar
Dansk seger i Amstel Gold Race! Michael Valgren har i vår tagit steget upp till den allra högsta nivån, sparade sig nu i det längsta, grillade de övriga med en attack uppför och satte in det avgörande rycket med några kilometer kvar. Riktigt väl genomfört taktiskt. Känns som att Sagan och Valverde bara sneglade på varandra och till varje pris ville undvika att dra fram den andre till seger.
Citera
2018-04-15, 17:21
  #13082
Medlem
Grisbrottarens avatar
Återigen avgörs ett lopp av Sagan på ett negativt sätt, eftersom ingen vill köra för honom och hans taktik är att dra jämnt med någon eller några fram till spurten, där han räknar med att kunna vinna.
Det är väl lite hans förbannelse för att han är alltför bra, och en spurtare som egentligen inte är någon spurtare, men också för andra som skulle vilja och borde nå bättre resultat i lopp där han är med.

Lite trist tycker jag…
Citera
2018-04-15, 17:40
  #13083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Återigen avgörs ett lopp av Sagan på ett negativt sätt, eftersom ingen vill köra för honom och hans taktik är att dra jämnt med någon eller några fram till spurten, där han räknar med att kunna vinna.
Det är väl lite hans förbannelse för att han är alltför bra, och en spurtare som egentligen inte är någon spurtare, men också för andra som skulle vilja och borde nå bättre resultat i lopp där han är med.

Lite trist tycker jag…
Från Sagan perspektiv tycker jag att han gör helt rätt som har slutat dra fram andra toppcyklister till segrar. Däremot blir tävlingarna förutsägbart oförutsägbara när alla storstjärnorna markerar ut varandra.
Citera
2018-04-15, 18:28
  #13084
Medlem
Surt för norsken Tiller att vurpa med milen. Ändå långtifrån säkert att han skulle hållit undan.
Citera
2018-04-15, 21:01
  #13085
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Från Sagan perspektiv tycker jag att han gör helt rätt som har slutat dra fram andra toppcyklister till segrar. Däremot blir tävlingarna förutsägbart oförutsägbara när alla storstjärnorna markerar ut varandra.

Jag tror också att Sagan var lite osäker på sin kropp. Det såg inte explosivt ut när han tog attacker utan mer diesel.
Citera
2018-04-15, 21:26
  #13086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror också att Sagan var lite osäker på sin kropp. Det såg inte explosivt ut när han tog attacker utan mer diesel.
Naturligtvis var han duktigt trött. Bortsett från P-R förra helgen tycker jag inte att han har känts mer än ljummen den här våren. (P-R var ju iofs nästan bara diesel det också.)

Astanadanskarna gjorde något vettigt av sitt numerära övertag, Valgren kommer vi definitivt få se mer av!
Citera
2018-04-15, 23:35
  #13087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Naturligtvis var han duktigt trött. Bortsett från P-R förra helgen tycker jag inte att han har känts mer än ljummen den här våren. (P-R var ju iofs nästan bara diesel det också.)

Astanadanskarna gjorde något vettigt av sitt numerära övertag, Valgren kommer vi definitivt få se mer av!
Jag tror Sagan släppte luckan till Kreuziger då de tävlat i samma lag och är vänner. Sedan hoppades han säkert på att Wellens skulle dra ikapp så han fick spurta om segern.

Han släppte medvetet i väg cyklister som han bedömde ofarliga under hela racet.
Citera
2018-04-16, 00:15
  #13088
Medlem
TilleyHats avatar
Grattis till Valgren för segern i årets Amstel Gold Race, men samtidigt känner jag en viss bismak. En Astanacyklist vinner och tvåan och trean är f.d. Astanacyklister som båda vunnit Amstel varav en med Astanatröjan på sig. Är jag glad eller fundersam? Jag vet inte riktigt. Hade föredragit en vinst för t.ex Alaphilippe eller Sagan.
Citera
2018-04-18, 16:54
  #13089
Medlem
TilleyHats avatar
Äntligen fick Alaphilippe vinna en stor vårklassiker! Han har radat upp pallplaceringar men inte räckt ända fram tidigare eller så har Valverde varit i vägen. Extra härligt för fransmannen att få tvåla till Valverde i spurten.
Citera
2018-04-21, 21:53
  #13090
Medlem
Om jag förstått det rätt så är det sista gången LBL avgörs i den där sketna förorten. Med andra ord slipper vi snart Cote de Ans som förvandlar racet till ett sömnpiller.

Nästa år exploderar racet i La Redoute och blir lika underhållande som Amstel!

Men kanske kan bli spännande i år också, hettan gör sitt och Lo Squalo är med. Hänger en Lotto och QS cyklist på hans attack kanske det blir spännande.

Landa offrar sig och gör verkligen allt för att få över Valverde på sin sida i kriget mot Quintana. Men Telefonica har viktig biz i Colombia och Sydamerika så frågan om de vågar behandla Quintana illa i år igen. Risk för dålig PR. Cykelklubben som driver laget kommer från Navarra i Storbaskien och Landa är ju som bekant bask. I slutändan bestämmer Unzue och Valverde så Landa ligger bra till, sedan får vi ju se när touren kommer om det blir någon fråga.
__________________
Senast redigerad av Ahmed945 2018-04-21 kl. 21:57.
Citera
2018-04-21, 23:06
  #13091
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Äntligen fick Alaphilippe vinna en stor vårklassiker! Han har radat upp pallplaceringar men inte räckt ända fram tidigare eller så har Valverde varit i vägen. Extra härligt för fransmannen att få tvåla till Valverde i spurten.

Kungen är död, leve kungen! ...utbrast kanske somliga när Alaphilippe äntligen fick vinna Vallonska Pilen efter två andraplatser bakom Valverde. Han har ju kallats Valverdes kronprins i ett par år nu, och det var väl bara en tidsfråga tills tronskiftet skulle ske. Någon gång måste ju tiden ta ut sin rätt, även för en stjärna som Valverde. Nu har han ju iofs haft en riktigt vass säsongstart, så det är nog för tidigt att räkna ut honom än.

Kanske tar han revansch redan i morgon på Liège-Bastogne-Liège, där Tom Dumoulin gör en intressant start. Eller blir det Nibali, Kwiatkowski eller Martin? Eller varför inte Kim Magnusson (skämt åsido, men det är iaf roligt att ha svenskt deltagande, om än i en undanskymd roll).
Citera
2018-04-22, 15:45
  #13092
Medlem
Månsans avatar
Drar ihop sig nu i Liège-Bastogne-Liège. 4,5 mil kvar. Enastående om Valverde lyckas tränga sig först igen för femte gången.

Min deg på Kwiatkowski, Geraint Thomas, Benoot, Poels. Nån gång i livet hoppas jag på att sätta en vinnare i cykel, inte så enkelt i en sport där minst 100 man kan vinna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback