Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-29, 17:24
  #1
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Tjenare,

Köpte precis en ipad. Kabeln som kom med funkar inte i min Mac. I laddaren så funkar den fint. Men inte i datorn. Pluggar jag i iPaden i datorn med kabeln som jag har till min iPhone så funkar det hur fint som häst.

Gick till butiken idag och fick en helt ny kabel och samma problem igen. Helskumt.

Någon som vet vad det kan vara?
Citera
2012-09-29, 20:50
  #2
Medlem
systems avatar
iPad vill inte laddas med annat än 220 V-adapter.

Varför så är ett mysterium som enbart Apple har svar på.
Citera
2012-09-29, 21:06
  #3
Medlem
Cliffaks avatar
Min nuvarande iPad 3 går att ladda via USB-kontakten på min iMac och via laddaren. Kopplar jag däremot in den i jobbdatorn (HP-laptop) finns det inte tillräckligt med ström och "not charging" kommer upp. Har man skärmen släckt laddar den, men ytterst långsamt. Hade tidigare en iPad 2 och den betedde sig på samma sätt.

Det är inte alla USB-portar som klarar av att lämna de 2A som iPad vill ha för att ladda optimalt.
Citera
2012-09-30, 12:18
  #4
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Men min iPad laddas utan några problem alls med min iPhone kabel. Så är det skillnad på kabel och kabel?
Citera
2012-09-30, 12:36
  #5
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Men min iPad laddas utan några problem alls med min iPhone kabel. Så är det skillnad på kabel och kabel?
Ansluter du dessa två kablar till olika USB-kontakter? Det är inte alla kontakter som har hög kapacitet på strömmen. Precis som i exemplet med HP-laptopen som nämns som inte har någon sån port alls.
Citera
2012-09-30, 23:04
  #6
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Ansluter du dessa två kablar till olika USB-kontakter? Det är inte alla kontakter som har hög kapacitet på strömmen. Precis som i exemplet med HP-laptopen som nämns som inte har någon sån port alls.

Problem löst. Tydligen så var kabeln defekt. Fick en ny kabel från butiken, som också den var defekt och nu fick jag en till och allt funkar finfint.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback