2012-10-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det var en väldigt roande intelligent satir, jag uppskattade den.
Endast en lång osammanhängande text, förvirrad text om ett ämne skribenten inte behärskar.

Det är lätt att förväxla elakheter med intelligens då det handlar om billiga poäng man vinner på någon annans bekostnad. Oavsett om det man skriver är sant eller ej, kan en del personer roas.

Det skribenten diana-II också skrev var dravel om P*rnillas godhet. Ett påstående om godhet, vi vet, inte är sant. En person som bloggar elakt om andra på det sättet P*ernilla gör är varken god eller intelligent.

För mig framstår P*rnilla som fylld av sitt eget ego, med stort behov av bekräftelse på alla plan, till varje pris.
2012-10-26, 22:44
Medlem
Jag håller med oOEjlertOoo med det är en skum liten fågel vid namn Charles Simonyi som är ansvarig att ha befruktat Gunilla Persson så hon blev blev med barn( som hon ville med denna miljardär).
2012-10-27, 20:20
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Gunilla älskar dom som stryker henne mothårs, hon lyser verkligen upp när någon visar henne respekt eller dyligt.
Gunilla hatar dom frågesätter eller ser henne som ingen speciell människa. Ett exempel är när hon va på Radio 1 och en man ringde in och sa: jag vet inte vem hon är och jag bryr mig inte.
Gunilla blåste upp och nästan skrek: jag tänker inte prata med han, jag tar inte det här samtalet.

Hon har något fel, men vad kan jag inte riktigt sätta fingret på det.
Kanske Borderline eller schizofren
2012-10-27, 21:34
Medlem
Härligt att TV3 på bästa sändningstid initierar vuxenmobbing. Det är fint med tanke på alla anti-mobbing-kampanjer som är schemalagda från dagis till högstadiet. Det är givetvis produktionsbolaget som har övertalat den fåniga sångpedagogen att skriva en mobbinglåt. Och den fåniga sångpedagogen är inte bättre än Gunilla utan tror sig ha skrivit en låt med hit-potential och tror sig härmed ha garanterat en plats i nästa säsong av Hollywood-fruar, vilket jag dock betvivlar att hon får, eftersom hon är så tråkig och det enda "roliga" hon kan göra är att skriva en mobbing-låt som driver med en person som har uppenbara psykiska problem. Sångpedagogen visar sig alltså vara ett riktigt litet, svagt kryp och produktionsbolaget visar sig vara helt cyniskt. Det sista dock inte så konstigt, då man kämpar på tappert med att få någonting att hända i dessa personers helt händelselösa liv. Man försöker anställa barnflickor, assistenter etc och använda grannar för att få till lite action men det visar sig ha liten effekt: inget händer, eftersom dessa människor är helt ointressanta på alla andra sätt än att de har lyckats med konststycket att gifta sig rikt! Som tur är har produktionsbolaget dock en psykiskt labil människa att utnyttja både genom de stolligheter som hon själv tar sig för och nu även genom att man låter andra deltagare mobba henne.
Senast redigerad av Kooola 2012-10-27 kl. 21:39.
2012-10-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Gunilla älskar dom som stryker henne mothårs, hon lyser verkligen upp när någon visar henne respekt eller dyligt.
Gunilla hatar dom frågesätter eller ser henne som ingen speciell människa. Ett exempel är när hon va på Radio 1 och en man ringde in och sa: jag vet inte vem hon är och jag bryr mig inte.
Gunilla blåste upp och nästan skrek: jag tänker inte prata med han, jag tar inte det här samtalet.

Hon har något fel, men vad kan jag inte riktigt sätta fingret på det.
Kanske Borderline eller schizofren

Minns inte om det var samma samtal eller nästa som också var kritisk till hennes person. När hon inte fann sina ord vräkte hon ur sig: "Vad är du för en liten skit".

Själv tänker jag; Vad var du för en liten skit Gunilla Persson, innan du gifte in dig i "moneyworld"?
2012-10-28, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Jag skulle snarare gissa på narcissistisk personlighetsstörning av något slag.
Min första gissning också efter att ha växt upp med en sådan pappa. Det är väldigt tydligt tycker jag. Borderline skapar stor problem i relationer pga dålig självkänsla, inte grandios självbild, det är det narcissism som gör. http://sv.wikipedia.org/wiki/Narciss...sst%C3%B6rning Inte helt ovanligt att man tror detsamma om åtminstone ett av sina barn, vilket är tydligt i programmet att hon gör. Någon borde omhänderta det stackars barnet snarast.
Senast redigerad av invasion 2012-10-28 kl. 07:00.
2012-10-28, 09:11
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag håller med oOEjlertOoo med det är en skum liten fågel vid namn Charles Simonyi som är ansvarig att ha befruktat Gunilla Persson så hon blev blev med barn( som hon ville med denna miljardär).

Verkligen ?
Han var ihop med Martha Stewart i evigheter.
Sen fick han ögonen på en barnflicka, Lisa Persdotter och gifte sig med henne 2008 när han var 60 bast och hon 28...
Att han skulle ha fumlat in i Gunilla tror jag inte, karln gillar ju snygga kvinnor och kan få vem han vill då han är dollarmiljardär.
Lilla Lisa till exempel...
2012-10-28, 09:13
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Verkligen ?
Han var ihop med Martha Stewart i evigheter.
Sen fick han ögonen på en barnflicka, Lisa Persdotter och gifte sig med henne 2008 när han var 60 bast och hon 28...
Att han skulle ha fumlat in i Gunilla tror jag inte, karln gillar ju snygga kvinnor och kan få vem han vill då han är dollarmiljardär.
Lilla Lisa till exempel...

Och... var det han som var Far till barnet så borde Gunilla ha liiiite mer cash att röra sig med än vad hon har...
2012-10-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Och... var det han som var Far till barnet så borde Gunilla ha liiiite mer cash att röra sig med än vad hon har...

Men vem f*n är pappan då?! Simonyi är åtminstone slående lik Erika...
2012-10-28, 12:33
Medlem
kosiwagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invasion
Min första gissning också efter att ha växt upp med en sådan pappa. Det är väldigt tydligt tycker jag. Borderline skapar stor problem i relationer pga dålig självkänsla, inte grandios självbild, det är det narcissism som gör. http://sv.wikipedia.org/wiki/Narciss...sst%C3%B6rning Inte helt ovanligt att man tror detsamma om åtminstone ett av sina barn, vilket är tydligt i programmet att hon gör. Någon borde omhänderta det stackars barnet snarast.

Ja, draget som jag ser hos Gunilla - att ALDRIG kunna erkänna att hon gjort fel, det var en formulering i ett avsnitt som jag reagerade på direkt, när det gällde tjejen som skulle lämna henne och modern... Jag ska kolla igen och se om jag minns rätt.

Manipulera, hela tiden visa sig från sin bästa sida, aldrig erkänna att man har fel eller gjort något fel - att vara perfekt helt enkelt. Ett stort och stört ego. Grandios självbild, att inte se verkligheten utan tro att man själv (och dottern) verkligen är gudomligt fina.
Man för ofta över detta till ett barn, de andra barnen kan bli svarta får eller "papperskorgar" som bara gör fel och som man spyr ut sina negativa känslor till, då man inte kan hantera dem själv.
2012-10-28, 14:59
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0ejlert0o
Men vem f*n är pappan då?! Simonyi är åtminstone slående lik Erika...
Jag tror att pappan heter Parick Ellis. Gunilla har nämnt hans namn några gånger.
Senast redigerad av enfindam 2012-10-28 kl. 15:12.
2012-10-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Ja, draget som jag ser hos Gunilla - att ALDRIG kunna erkänna att hon gjort fel, det var en formulering i ett avsnitt som jag reagerade på direkt, när det gällde tjejen som skulle lämna henne och modern... Jag ska kolla igen och se om jag minns rätt.

Manipulera, hela tiden visa sig från sin bästa sida, aldrig erkänna att man har fel eller gjort något fel - att vara perfekt helt enkelt. Ett stort och stört ego. Grandios självbild, att inte se verkligheten utan tro att man själv (och dottern) verkligen är gudomligt fina.
Man för ofta över detta till ett barn, de andra barnen kan bli svarta får eller "papperskorgar" som bara gör fel och som man spyr ut sina negativa känslor till, då man inte kan hantera dem själv.

Precis. När ungen börjar inse detta i och med att hon växer upp så kommer hon börja säga ifrån och då kommer helvetet bli ännu värre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in