Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-04-02, 23:02
  #1
Medlem
Tjena.
Jag är en man i tjugoårsåldern, 1,87 m lång och väger endast 63 kg.

Därför startar jag denna något annorlunda tråd. Nämligen, hur går jag upp i vikt effektivast utan att behöva frossa i mig överdrivet mycket fet mat och godis? Värt att notera är att jag inte rör på mig mycket (gör någon det här på flashback?).
Jag vill gärna komma upp i 70-80 kg under 2005.

Låt era idéer flöda.
Citera
2005-04-02, 23:36
  #2
Medlem
taffies avatar
Ett tips: Ät mer än vad du gör av med. Då kommer du att gå upp i vikt.

Så ett moderat kaloriöverskott är heltklart att föredra framför något monsturöst godisfrossande (Du kommer i och för sig att gå upp i vikt men det är knappast frågan om några muskler). Ett försök att äta det du redan gör pluss 2 st mellan mål, och lite större portioner av den redan befintliga maten.
Citera
2005-04-02, 23:42
  #3
Medlem
Läs aminoos klistrade guide kanske? Du vill inte bara gaina 20 pannor sladder.
Citera
2005-04-03, 00:23
  #4
Medlem
1056s avatar
Big is beautiful!
Rör dig inte och är så mycket du orkar/klarar i en månad och försök sedan ligga o äta.
Fungerar för mig.
Citera
2005-04-03, 10:05
  #5
Medlem
börja träna tungt och ät jävligt mycket mat! käka inte onyttigt - käka mycket! försök att inte äta så mycket socker och liknande utan fokusera på protein och fett. sikta på att äta omkring ett kilo kött/fisk/fågel/ost om dagen
Citera
2005-04-03, 21:22
  #6
Medlem
Hur jag gick upp

Jag låg ungefär på samma vikt och längd när jag började träna som du... Jag åt väl inte överdrivet mycket mat men jag brydde mig absolut inte vad jag hävde i mig sen drack jag 3 gainer om dagen... Men det som gjorde mest var nog hur konstigt det än låter började köra 5 dagar i veckan gick upp 10 på 6 månader utan en himla massa fett
Citera
2005-04-03, 23:35
  #7
Medlem
enslavements avatar
Det är bara att äta...antingen med träning eller ej.

När jag började 2:an i gymnasiet vägde jag med träningskläder och mat i magen 61.8 kg på en längd på ca 182. Nu ca 184 och 76 kg med träningskläder.
Träna pyttelite i början men de va så oseriöst. Men jag försökte äta lite mer och kanske vägde 64-66 sommaren efter. Då på sommarjobbet var jag ute och rörde på mig hela dagarna i 4 veckor. Åt hela tiden, sen middag hemma. Sen middag igen sen kvällfika. Så såg det ut i typ 3 veckor. Mina byxor sprack och fick en jävla chock när jag ställde mig på vågen med kläder på efter jobbet efter ca 3 veckor då jag gått upp nästan 7 kg

Då var jag rätt nöjd, sen ett halvår efter börja jag med seriös styrketräning vilket du borde gö. Har öket enormt i måttsett på 3 månader.

Hoppas min lilla histora ger dig nån hjälp
Citera
2005-04-14, 19:12
  #8
Awaiting Email Confirmation
greger_124s avatar
Tja jag undrar bara hur det är möjligt att vara så smal?
Jag menar verkligen inte att vara taskig när jag säger så utan jag undrar bara hur du kan vara så smal? Hur äter du ungefär och äter du allt möjligt eller äter du inte godis, snacks, läsk o.s.v?
Citera
2005-04-14, 19:32
  #9
Medlem
Hobgoblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger_124
Tja jag undrar bara hur det är möjligt att vara så smal?
Jag menar verkligen inte att vara taskig när jag säger så utan jag undrar bara hur du kan vara så smal? Hur äter du ungefär och äter du allt möjligt eller äter du inte godis, snacks, läsk o.s.v?

Jag har väldigt svårt att gå upp i vikt trots att jag äter mycket. Äter klart mer än genomsnittet och äter det mesta. Anledningen för mig är helt enkelt att jag förbränner så mycket eftersom jag konditionstränar en massa. Nu är jag visserligen långt ifrån lika extrem i vikt som han i första inlägget, har en bra vikt för min längd. Fast jag skulle inte tacka nej till några kilon till.. Men som sagt, massiv förbränning kan vara en anledning.
Citera
2005-04-14, 19:36
  #10
Medlem
WSEs avatar
Sätt i dig ett par chokladkakor om dagen så borde det gå ganska fort.
Citera
2005-04-14, 19:42
  #11
Medlem
Götheborg.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger_124
Tja jag undrar bara hur det är möjligt att vara så smal?
Jag menar verkligen inte att vara taskig när jag säger så utan jag undrar bara hur du kan vara så smal? Hur äter du ungefär och äter du allt möjligt eller äter du inte godis, snacks, läsk o.s.v?
Är väl fullt möjligt? När jag var yngre vägde jag 63 kilo på 179 cm, inte fullt lika extremt som Heliga Henrik, men fortfarande inte särskilt mycket och ändå åt jag godis och drack läsk varje dag. Dessutom åt jag en jäkla massa mat. En del har helt enkelt inte anlagen för att bli tjocka.
Citera
2005-04-14, 20:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Götheborg.
Är väl fullt möjligt? När jag var yngre vägde jag 63 kilo på 179 cm, inte fullt lika extremt som Heliga Henrik, men fortfarande inte särskilt mycket och ändå åt jag godis och drack läsk varje dag. Dessutom åt jag en jäkla massa mat. En del har helt enkelt inte anlagen för att bli tjocka.

Många som säger att de äter mycket, äter i sjävla verket ganska lite.. Lägg upp ett matschema så man kan avgöra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback