Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-02, 21:46
  #1
Medlem
colds avatar
Peter Falk spelade honom. Fittbra serie. Gick på femman tror jag.
Vet någon om den kommer igen?
Citera
2005-04-02, 21:50
  #2
Medlem
han som såg så jävla dum ut men i själva verket var en skitklyftig?
Citera
2005-04-02, 21:50
  #3
Medlem
colds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denkan
han som såg så jävla dum ut men i själva verket var en skitklyftig?


exakt
Citera
2005-04-02, 22:11
  #4
Medlem
Opel Kassettes avatar
Självklart minns man Columbo. Den gick ju på 70-talet (tror jag). Skelögde gubben med den gamla Peugeot Cabben. Kommer också ihåg att Mad gjorde en parodi på Columbo, fast i Mad kallades han för Coldumbo.
Citera
2005-04-02, 23:54
  #5
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Absolut. Var en favoritserie tillsammans med Rockford i början på -90 när man var arbetslös.
Citera
2005-04-03, 00:08
  #6
Medlem
1056s avatar
Det är väl bara jag och GH som sett orginalet skulle jag tro? Skitbra serie... den, Baretta och Canon!
Citera
2005-04-03, 00:31
  #7
Medlem
AndieXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Peter Falk spelade honom. Fittbra serie. Gick på femman tror jag.
Vet någon om den kommer igen?
Naturligtvis minns man Columbo, sitter och kollar just nu faktiskt. Du får ta och flytta ner till Skåne, går på DR1 varje lördagkväll.

...och Kanal 5 körde för övrigt en av de senare Columbofilmerna (Murder with Too Many Notes) för ett par nätter sedan. Är den enda de kört de senaste åren, tvivlar på att de kommer visa nåt mer. Tyvärr. Columbo regerar.
Citera
2005-04-03, 00:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1056
Det är väl bara jag och GH som sett orginalet skulle jag tro? Skitbra serie... den, Baretta och Canon!
Åjovars, deckarna klockan 21 på TV2 på fredagkvällarna under sjuttiotalet minns även jag mycket väl. Högtidsstunder.
Citera
2005-04-03, 09:42
  #9
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwestrik
Åjovars, deckarna klockan 21 på TV2 på fredagkvällarna under sjuttiotalet minns även jag mycket väl. Högtidsstunder.

Ävenså jag minns detta - och Kojak sällar sig också till skaran. Fast Baretta var bäst!
Citera
2005-04-03, 09:44
  #10
Medlem
colds avatar
hoppas serien kommer tillbaka...själv har jag köpt några DVD:s
Citera
2005-04-03, 09:48
  #11
Medlem
Bingolikets avatar
Sympatisk serie helt utan våld men ändå sevärd.Tror att han hade ett emaljöga och en korkad Basset. Han fick väl aldrig eld på ciggen han höll i för han hade väl slutat röka?
Citera
2005-04-03, 10:03
  #12
Medlem
M2ks avatar
Han vände sig 'alltid' om när han var på väg ut, efter att ha pratat med en misstänkt... 'oh, I forgot, just one more question, sir?'

Jag gillade hans beiga överrock, den med dom tusen vecken, finns sådana att köpa 'färdigskrynklade'? Att åstadkomma detta på egen hand innebär väl att man måste fukta 'the Columbo Coat' och sova i den varje natt i minst någon månad eller så...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback