Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-28, 17:46
  #1
Medlem
MrPointyHeads avatar
Tja, är smått osäker på om detta är under rätt tråd men...

Jag funderar på att skaffa "Empire: Total War på min Macbook Pro mid 2012 från appstore.

Men jag verkar inte finna något sett att kolla om denna dator har de specs som krävs då "Can you run it" inte funkar på Mac datorer. Så om någon är mer kunnig än mig får ni gärna hjälpa till. Enligt appstore ska det funka fint men vill gärna ha lite mer info.

Mina specs är:

Version 10.8.2
Processor: 2.5 GHz Intel Core i5
Minne: 4 GB RAM 1600 MHz DDR3
Grafik: Intel HD Graphics 4000 384 MB
Citera
2012-12-07, 12:49
  #2
Medlem
ZeDirectors avatar
Tjena MrPointyHead,

Jag köpte spelet via appstore och här är min resumé på min dator och min upplevelse.

MIN DATOR:

Model Name: MacBook Pro
Model Identifier: MacBookPro8,2
Processor Name: Intel Core i7
Processor Speed: 2,4 GHz
Number of Processors: 1
Total Number of Cores: 4
Memory: 4 GB

Så som du ser är den ungefär som din. Lite sämre processor dock.

MIN UPPEVELSE:

Mycket bra. Inget lagg. Grafiken inte spektakulär men fortfarande väldigt bra och absolut spelbar. Har utan problem lirat det som Sverige fram till år 1724. Då började spelet plötsligt krascha och gör det nu varje gång jag ska starta det.

Så din dator klarar det förmodligen utan problem alls. Frågan är huruvida spelet kommer gå att spela. Har tittat runt på forum och så efter lösningar på mina problem och det verkar som att mac versionen är lite instabil då fler personer har problem. Förhoppningsvis blir det bättre i framtiden men än så länge kan jag inte fortsätta spela mitt kära Empire tills mitt problem fixas.

Hoppas du inte stöter på samma problem. Godspeed.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback